  • 21. Data: 2011-02-12 09:15:42
    Temat: Re: kupno moto bez OC?
    Od: falco <m...@w...pl>

    W dniu 2011-02-11 23:33, Arni pisze:

    > Na automatyczne
    > przedłużanie sie niewypowiedzianej polisy OC FG tez nie ma wpływu.
    > Natomiast na konsekwencje jej braku owszem. Nieopłacenie polisy =/= brak
    > OC.

    Ale, to przecież jasne o czym wcześniej napisało już kilka osób, więc po
    co to powtarzać? Umowa przedłuża się z automatu, ale jeśli nie jest
    opłacona, to rosną zaległości, co było głównym zapytaniem w tym wątku.
    "Kupno moto bez OC".

    > Dlatego
    > mając sprowadzony a nie zarejestrowany pojazd opłaciłem OC chociaz jest
    > powiedziane, że polisa ma byc zawarta _najpóźniej_ w dniu rejestracji.

    A tutaj mówisz już o wyjątku, czyli pojeździe sprowadzanym gdzie
    obowiązek ubezpieczenia owszem musi się pokryć z datą pierwszej
    rejestracji, ale wszelkie pojazdy kupowane w PL (zarejestrowane) *muszą*
    mieć wykupione OC najpóźniej w dniu podpisania umowy, bo w przeciwnym
    razie wszelkie zaległości spadają na nowego właściciela.

    I tym optymistycznym akcentem kończę swój udział w dyskusji, która w
    sieci powraca jak bumerang a w takich przypadkach zawsze najlepiej
    skorzystać ze źródła informacji w tym przypadku FG. ;)

    --
    Pozdr! falco

    SenNa... 356 '58 175
    T.Apacz 0.6 '97

  • 22. Data: 2011-02-12 09:21:45
    Od: falco <m...@w...pl>

    W dniu 2011-02-11 16:37, j pisze:

    > Jest jakiś przymus (prawo) , że motocykl ( lub inny pojazd) musi posiadac
    > ważne OC przy sprzedaży?

    A tutaj źródło, polecam 2 akapit:
    http://www.ufg.pl/web/guest/oc-komunikacyjne

    "Należy pamiętać, że obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia OC powstaje:
    - najpóźniej w dniu pierwszej rejestracji pojazdu na terytorium Polski
    (z wyjątkiem pojazdów historycznych),
    - w dniu nabycia pojazdu mechanicznego zarejestrowanego, jeżeli zbywca
    nie posiadał ubezpieczenia OC (...)"

    Kara za brak OC:
    http://www.ufg.pl/web/guest/oplaty-karne

    "Wysokość opłaty karnej za brak OC uzależniona jest od:
    1. rodzaju pojazdu, którego posiadacz nie spełnił obowiązku ubezpieczenia:
    * samochody osobowe - 500 euro (...)"

    Tak, więc o czym już wspomniałem, można spokojnie kupić, pod warunkiem,
    że ubezpieczysz w dniu podpisania umowy. Powodzenia!

    --
    Pozdr! falco

    SenNa... 356 '58 175
    T.Apacz 0.6 '97

  • 23. Data: 2011-02-12 12:17:34
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sat, 12 Feb 2011 10:21:45 +0100, falco <m...@w...pl> wrote:

    [...]
> [...]
    >
    > "Wysokość opłaty karnej za brak OC uzależniona jest od:
    > 1. rodzaju pojazdu, którego posiadacz nie spełnił obowiązku

    * pozostałe pojazdy - 100 euro,

    Motocykle to nie samochody osobowe. :-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 24. Data: 2011-02-12 20:27:37
    Od: falco <m...@w...pl>

    W dniu 2011-02-12 13:17, Leszek Karlik pisze:

    > * pozostałe pojazdy - 100 euro,
    >
    > Motocykle to nie samochody osobowe. :-)

    Masz rację, zasugerowałem się Garbuskami i zaznaczyłem nie tą opcję, co
    trzeba. ;)

    --
    Pozdr! falco

    SenNa... 356 '58 175
    T.Apacz 0.6 '97

  • 25. Data: 2011-02-12 21:10:09
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    falco <m...@w...pl> wrote:

    >.. Jeśli zrobisz to choćby przysłowiową
    >minutę po północy, to zgodnie z FG wszelkie zaległości przechodzą na
    >Ciebie i tu nie ma przebacz.

    Sorry ale to bzdura jest.
    Jesli nie ubezpieczysz w terminie to placisz za siebie.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 26. Data: 2011-02-12 21:17:02
    Od: falco <m...@w...pl>

    W dniu 2011-02-12 22:10, Jacot pisze:

    > Sorry ale to bzdura jest.
    > Jesli nie ubezpieczysz w terminie to placisz za siebie.

    Sorry, ale to nie jest bzdura, tylko info z FG, które sprawdzałem
    organoleptycznie...
    Nie powielaj mitów, bo ktoś tak zrobi i potem będzie ugotowany...

    Nic nie poradzisz, że mamy takie przepisy a nie inne...

    --
    Pozdr! falco

    SenNa... 356 '58 175
    T.Apacz 0.6 '97

  • 27. Data: 2011-02-13 22:11:59
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***"falco"
    Sorry, ale to nie jest bzdura, tylko info z FG, które sprawdzałem
    organoleptycznie... Nie powielaj mitów, bo ktoś tak zrobi i potem będzie
    ugotowany...

    Chlopie to nie wiesz,
    ze kolega Jacot jak mu FG nie odpowiada to go zmienia i korzysta z innego???
    I zapewne stad rozbieznosci miedzy ustawa a jego interpretacja
    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 28. Data: 2011-02-14 14:12:14
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Tytus" <t...@g...pl> wrote:

    >Chlopie to nie wiesz,
    >ze kolega Jacot jak mu FG nie odpowiada to go zmienia i korzysta z innego???
    >I zapewne stad rozbieznosci miedzy ustawa a jego interpretacja

    Nie wiem czym lata ten FG i nie znam chlopa, wiec nie wiem skad
    rozbieznosci miedzy ustawa a jego interpretacja (przyjmujac, ze sa, w
    co watpie;).
    Z tresci zas wzmiankowanej ustawy wynika wprost i niezbicie, ze
    "zaleglosci prawne" w postaci braku waznej umowy oc i konsekwencji w
    zadnych okolicznosciach nie przechodza na nabywce. "Zaleglosci
    finansowe" w postaci nieoplaconych skladek w pewnych okolicznosciach
    moga przejsc, ale to akurat jest poza obszarem dzialania FG.
    Warto poczytac.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 29. Data: 2011-02-14 16:50:10
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Tytus" <t...@g...pl> wrote:

    >falco <m...@w...pl> wrote:
    >Nic nie poradzisz, że mamy takie przepisy a nie inne...

    Najpierw je poznaj i zrozum, drogi Falco, potem sie wypowiadaj;)
    Odwrotnie nie ma sensu.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 30. Data: 2011-02-14 18:21:08
    Od: "de Fresz" <d...@g...pl>

    kocyk <k...@Z...pl> napisał(a):

> [...]
    samochĂłd staĹ&#65533; w garaĹźu trz
    > y lata
    >
    > Owszem, przedluzyla sie. Dzis jedynie wypowiedzenie zgodne z ustawa
    > powoduje wygasniecie umowy oc.

    Nie do końca. Ćwiczyłem z jedną padaką. Przedłuża się z automatu, ale tylko na
    następny rok. Czyli np.: moto ubezpieczone na 2008 r. (na cały rok, jak to
    zwykle z motocyklami), w 2009 składka nieopłacona bo się np. remontowało - OC
    dalej jest, się samo przedłużyło z racji braku wypowiedzenia (i ubezpieczyciel
    będzie się o tą składkę upominał), ale już w 2010 OC nie ma i trzeba zawierać
    nową polisę.

    --
    Pozdro
    deF