  • Data: 2012-08-03 12:53:12
    Temat: Re: ktory szeroki obiektyw
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl> szukaj wiadomości tego autora

    crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> napisał(a):

    >W praktyce takie programy jak AutoPano wycinają duszki idealnie. większy
    >problem z fotografowaniem panoram z ręki (i to głównie budynków) to
    >jednak jest brak jednej osi obrotu aparatów (juz o zachowaniu punktu bez
    >paralaksy nie wspominając), utrzymanie stabilnego poziomego horyzontu i
    >utrzymanie pionów - w przypadku pochylania w poziomie rybiego oka np. o
    >pare stopni w dół już się robią straszne przerysowania, których czasami
    >nie idzie poskładać nawet w bardzo dobrym programie.
    >
    >Wojtek

    najwiekszy problem panoram robionych z reki jest wtedy, kiedy mamy jakis obiekt
    na pierwszym planie. jesli robie panoramy na nieskonczonosc (np. gory)
    moge zrobic i 5-6zdjec i nie ma wiekszego potem problemu. hugin albo ptgui
    nie maja z tym zadnych problemow. oczywicie wymaga to zachowanie pewnych zasad
    oraz nieco treningu, bo bardziej zrobimy to plynnie, tym mniej bedzie potem do
    obciecia.