  • Data: 2012-08-03 15:04:06
    Temat: Re: ktory szeroki obiektyw
    Od: Olo <o...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-08-03 00:12, astro wrote:

    > Tobie sie nie podobal, wiele osob woli jednak ostrosc Tamrona w porownaniu
    > do miekkosci Canona 17-40/4L na APS-C.

    ja lubię ostrość, mam gdzieś w szafie starą tokinę 100/2.8 chyba, to to
    dopiero ma ostrość :)

    > Co to jest plastyka obrazu? Potrafisz zdefiniowac na podstawie jakiejs
    > mierzalnej wielkosci? Ilosc linii na milimetr (sadzac po Twoim opisie
    > raczej nie o to chodzi), dynamika tonalna, odwzorowanie barw, sygnal/szum?

    nie potrafię, dlatego napisałem , że tamron robi dla mnie plastik
    fantastik focie - wszystko płaskie jak z małpy... :)

    > Sam jestes cieciem, skoro nazywasz cieciami osoby obarczone innym gustem.
    > Wkraczajac na dziwne pole "plastyki obrazu" odwolujesz sie do
    > indywidualnego odbioru ze strony "ogladacza".

    w porządku przyjąłem na klatę, co nie zmienia że tamron 17-50/2.8 to
    dalece przereklamowane szkiełko.

    > Preferuje obiektywy jak najbardziej ostre, obarczone jak najmniejsza
    > dystorsja, koma, winietowaniem i odbiciami wewnetrznymi. Reszta (lacznie z
    > bokeh - szczegolnie, ze nie wykonuje portretow) maja dla mnie nikle
    > znaczenie. Szczegolnie, ze przypuszczam, iz "plastyke obrazu" mozna uzyskac
    > odpowiednio ustawiajac wywolywaczke RAWow. Lensbaby np nigdy do mnie nie
    > przemawialo.

    ty piszesz o czymś innym niż mi chodziło, ale grunt to umieć czytać

    > Dlatego, ze ja slucham The Rolling Stones, a Ty Led Zeppelin (albo
    > odwrotnie - sam wybierz) skazuje mnie na bycie cieciem? Kazdy, komu podoba
    > sie co innego, niz Tobie jest cieciem?

    nie, ale jakbyś słuchał i jarał się Ewą Farną bo ma super beaty to bym
    napisał że jesteś cieciem. Już zrozumiałeś?

    > Twierdzisz, ze Samyang 8mm jest slabym szklem, a z czym porownujesz?
    > Podkreslam w klasie rybich oczu.

    miałeś tego Samyanga czy sobie pogadamy przy ognisku?

    > Jest o wiele ostrzejszy od ukrainskiego Pelenga.

    aha, to jednak pójdę po rozpałkę...