  • 1. Data: 2009-04-11 16:01:09
    Temat: ktory obiektyw sigma/nikkor
    Od: a402 <z...@o...pl>

    Ktory obiektyw brac do D80

    SIGMA 50mm F/1.4 EX DG HSM
    czy
    Nikkor 50/1.4G AF-S

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-04-11 18:25:01
    Temat: Re: ktory obiektyw sigma/nikkor
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    a402 pisze:

    Hej

    > Ktory obiektyw brac do D80
    >
    > SIGMA 50mm F/1.4 EX DG HSM
    > czy
    > Nikkor 50/1.4G AF-S

    IMO zdecydowanie Sigma, radzę jednak przed zakupem przestrzelać
    osobiście. Sigma jak to Sigma można trafić świetnie ale nie ma pewności.
    Mam tą Sigmę i mam jeszcze Nikkora 50/1.4D. Wersja G jest trochę
    ostrzejsza i porównywalna z Sigmą. Jednak ten jej AFS nie jest jakimś
    demonem prędkości. Natomiast bokeh praktycznie identyczny jak 50 1.4D.
    Ja waśnie dla bokeh'u zmieniłem Nikkora na Sigmę:

    http://www.krystian.witryna.pl/bokeh.jpg
    http://www.krystian.witryna.pl/bokeh2.jpg

    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 3. Data: 2009-04-11 18:37:33
    Od: a402 <z...@o...pl>

    Kryhu pisze:

> [...]
    > demonem prędkości. Natomiast bokeh praktycznie identyczny jak 50 1.4D.
    > Ja waśnie dla bokeh'u zmieniłem Nikkora na Sigmę:

    A jak wygląda bokeh i ostrośc wspomnianej sigmy w porównaniu z SIGMA
    30/1.4 EX DC HSM. Pomińmy różnice ogniskowych.

    Pozdrawiam i dzieki za odpowiedz

  • 4. Data: 2009-04-11 19:07:58
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 11 Kwi, 18:01, a402 <z...@o...pl> wrote:
    > Ktory obiektyw brac do D80
    >
    > SIGMA 50mm F/1.4 EX DG HSM
    > czy
    > Nikkor 50/1.4G AF-S
    >
    > Pozdrawiam

    Jeśli trzeba to nikkora - jeśli trzebato wybrałbym jakąś 35.

  • 5. Data: 2009-04-11 19:48:07
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    a402 pisze:

    Hej

    > A jak wygląda bokeh i ostrośc wspomnianej sigmy w porównaniu z SIGMA
    > 30/1.4 EX DC HSM. Pomińmy różnice ogniskowych.

    Nie mam pojęcia, 3x próbowałem kupić Sigmę 30/1.4 i za każdym razem był
    taki pasztet że ręce opadały. Za trzecim razem nawet wysłałem ją do
    autoryzowanego serwisu z moim korpusem bo niby mieli wyregulować 2-3m
    backfocus'a. Odesłali z opisem że wszystko działa jak należy. Nie wiem
    kto miał ciekawszą minę jak to w sklepie czytałem - ja czy sprzedawca? :)
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 6. Data: 2009-04-11 19:52:11
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    slaweks pisze:

    Hej

    > Jeśli trzeba to nikkora - jeśli trzebato wybrałbym jakąś 35.

    Ktoś pyta o 50tkę, a Ty mu radzisz 35tkę?
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 7. Data: 2009-04-12 09:55:16
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 11 Kwi, 21:52, Kryhu <k...@p...pl> wrote:
    > slaweks pisze:
    >
    > Hej

    > Ktoś pyta o 50tkę, a Ty mu radzisz 35tkę?
    Kwestia śiadomego wyboru: chciałbym się upewnić czy chce 50 bo jest
    standardem ale dla FF
    i będzie narzekał czy faktycznie sprawdził i wie czego chce.
    --
    Slawek

  • 8. Data: 2009-04-12 09:57:25
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Kryhu:

    > Ktoś pyta o 50tkę, a Ty mu radzisz 35tkę?

    Może dał się omamić posiadaczom 50/1.8?

    Jak do portretów do 85/1.8
    Jak do całej reszty to 35/1.8

    Po co w APS-C 50/1.4?

  • 9. Data: 2009-04-12 11:04:34
    Od: a402 <z...@o...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Może dał się omamić posiadaczom 50/1.8?
    E_tam odrazu omamic. Kto nie ma w torbie tego obiektywu? Ktos kto ma 50 1,4.

    > Jak do portretów do 85/1.8
    Przed tym obiektywem w kolejce stoi kilka innych. Portrety robie
    70-200vr. Jak dla mnie jest ok rowniez do portretu.

    > Jak do całej reszty to 35/1.8

    Przydałby sie taki standardzik. Kiedys nawet miałem w domu sigme 30 1,4
    ale wrocila do sklepu.

  • 10. Data: 2009-04-13 19:17:05
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 12 Kwi, 13:04, a402 <z...@o...pl> wrote:
    > Przydałby sie taki standardzik. Kiedys nawet miałem w domu sigme 30 1,4
    >   ale wrocila do sklepu.

    a z jakiego powodu?

    --
    Slawek