  • 11. Data: 2009-02-05 10:31:33
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Ingarden wrote:

    > Lezy w wielu miejscach. Nie o to chodzi.

    > Wytlumaczysz jakie konkretnie mozliwosci i w jaki sposob sa ograniczone
    > z powodu tych ~5-6mm roznicy na przekatnej (4/3 vs APS-C)?

    Zaraz ci będzie wykazywał, że jak zrobisz zdjęcie 50/1.4 z odległości 10 cm to
    na APS-C GO będzie mieć 2 mm a na 4/3 3mm. Nie zwracaj uwagi, to fanatyk Sony
    który chronicznie nienawidzi Olympusa, jak chcesz zobaczyć jak wygląda GO w 4/3
    to zapraszam tu:

    http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=688&perpage
    =12&focal_min=none&focal_max=none&aperture_min=2&ape
    rture_max=2&res=3

  • 12. Data: 2009-02-05 10:31:41
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    dominik wrote:

    > Nie ośmieszaj się. 4/3 daje znacznie mniejsze możliwości sterowania GO i
    > już nieraz Ci to wypisywali konkretnie w cyfrach.

    Przestań bredzić człowieku. Przestań się ośmieszać. I przestań zwyczajnie
    *kłamać*. Bo ty po prostu kłamiesz.

  • 13. Data: 2009-02-05 10:36:01
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

    > Jessops - G1 + 14-45mm - ?489.00 (2445 zł po obecnym kursie funta).

    Ale sie porobilo..
    Podobnie w USD. Wg shopper.com 668 USD, co daje 2410 zł.

    --
    le

  • 14. Data: 2009-02-05 10:44:06
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

  • 15. Data: 2009-02-05 10:44:29
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Ingarden pisze:
    > Lezy w wielu miejscach. Nie o to chodzi.

    Pewnie jakoś kombinujesz fakturami, odliczeniami i w ogóle z
    zaprzyjaźnionego miejsca. Twoje wymagania to lustrzanka zdecydowanie,
    ale skoro nie masz czasu to cóż.

    > Wytlumaczysz jakie konkretnie mozliwosci i w jaki sposob sa ograniczone
    > z powodu tych ~5-6mm roznicy na przekatnej (4/3 vs APS-C)?

    Pomijając różnice w proporcji dla ułatwienia:
    Im masz większą matrycę tym dłuższej ogniskowej musisz użyć by
    sfotografować ten sam kadr. Wielkość głębii ostrości zależy w znacznym
    stopniu od ogniskowej. By zrobić ten sam portret z tego samego miejsca
    na 4/3 musisz więc użyć najmniejszej ogniskowej. na aps-c większej, a na
    pełnej klatce jeszcze więcej. Różnica w głębii ostrości jest taka, jak
    byś zrobił na pełnej klatce z przysłoną f/2.8, na aps-c z f/2, a na 4/3
    musiałbyś mieć f/1.4 żeby GO z tego samego miejsca była prawie że taka
    sama.
    Drugą sprawą, że przynajmniej póki co jasnych stałek w olku to jak na
    lekarstwo niestety. Stąd wyliczenia z góry trochę trafiają. Wszędzie
    indziej kupisz tanio i bez problemu 50/1.4 - w olku jest chyba tylko
    50/2 (czyli różnica 3 działek w stosunku do APS-C i 4 działek w stosunku
    do pełnej klatki).

    Mateusz od razu zaczyna swoją ściemnologię na temat 4/3 i GO, że komu
    trzeba tak małej GO, że różnicy nie ma znów tak itd, ale liczby nie
    kłamią - polecam byle kalkulator głębii ostrości i powprowadzać
    konkretne dane - sam się przekonasz.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 16. Data: 2009-02-05 10:47:47
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Przestań bredzić człowieku. Przestań się ośmieszać. I przestań
    > zwyczajnie *kłamać*. Bo ty po prostu kłamiesz.

    To Ty się ośmieszasz. Byle kalkulator głębii ostrości Ci to zademonstuje.

    Przyjmij wreszcie do wiadomości, że w olku kontrola GO jest NAJGORSZA z
    wszystkich lustrzanek i wynika to wprost z jego założeń.
    Dowodów na to miałeś już na tony i tylko się ośmieszasz.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 17. Data: 2009-02-05 10:52:51
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    dominik wrote:

    > Pewnie jakoś kombinujesz fakturami, odliczeniami i w ogóle z
    > zaprzyjaźnionego miejsca. Twoje wymagania to lustrzanka zdecydowanie,
    > ale skoro nie masz czasu to cóż.

    > Pomijając różnice w proporcji dla ułatwienia:

    Tym ułatwieniem zafałszowujesz całe swoje brednie. Bo w pionie crop nie wynosi
    2x tylko jakieś 1.85x.

> [...]
    > byś zrobił na pełnej klatce z przysłoną f/2.8, na aps-c z f/2, a na 4/3
    > musiałbyś mieć f/1.4 żeby GO z tego samego miejsca była prawie że taka

    Skończ bredzić.

    Napisałeś że "o wiele bardziej ograniczone niż lustrzanki APS-C". Różnica
    jednego stopu to jest "o wiele bardziej ograniczone"???

> [...]
    > indziej kupisz tanio i bez problemu 50/1.4 - w olku jest chyba tylko
    > 50/2 (czyli różnica 3 działek w stosunku do APS-C i 4 działek w stosunku

    Jest Sigma 50/1.4

    Ale Ingarden nie chce mieć F1.4, skumaj to wreszcie fanatyku. Chce po prostu móc
    robić zdjęcia z małą GO, do tego wykorzysta praktycznie dowolny obiektyw w 4/3
    inny niż kit.
    Ty bredzisz tylko o sytuacji kiedy ktoś robi absurdalne zdjęcie z pojedynczego
    oka. U ciebie GO będzie na źrenicę, w 4/3 GO będzie na całą tęczówkę, taka jest
    różnica między GO w 4/3 i APS-C.

> [...]
    > trzeba tak małej GO, że różnicy nie ma znów tak itd, ale liczby nie
    > kłamią - polecam byle kalkulator głębii ostrości i powprowadzać

    Ja nie patrze na kalkulatorki tylko oglądam zdjęcia jakie ludzie robią w 4/3. I
    wiem że nie ma różnicy która wpływałaby na możliwość robienia zdjęć z papierową
    GO. A do tego sam mam i 4/3 i APS-C i wiem że różnica jest *żadna*. Więc skończ
    wprowadzać ludzi w błąd.

  • 18. Data: 2009-02-05 10:56:31
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    dominik wrote:

    > To Ty się ośmieszasz. Byle kalkulator głębii ostrości Ci to zademonstuje.

    Mam w dupie twój kalkulator.

    http://www.flickr.com/photos/9720361@N03/2889872509
    http://www.flickr.com/photos/14697792@N05/3034484592
    http://www.flickr.com/photos/24241424@N06/2841956405

    Masz tu sonotalibie trzy zdjęcia zrobione nie na 1.4 tylko na F2. Jeżeli to nie
    jest kontrola małej GO to ja jestem Boneckim który jest równie walnięty jak ty.

    Wybaczcie ostre słowa, ale po prostu nie mogę już po raz milionowy słuchać tego
    samego bełkotu tego samego osobnika. Jakby ktoś mu za to płacił.

  • 19. Data: 2009-02-05 11:04:13
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Ingarden wrote:

    > Wytlumaczysz jakie konkretnie mozliwosci i w jaki sposob sa ograniczone
    > z powodu tych ~5-6mm roznicy na przekatnej (4/3 vs APS-C)?

    Jest jeszcze jedna fajna sprawa w G1 - bardzo wygodne ostrzenie w obiektywach
    manualnych. A jak możesz wykorzystać takie obiektywy na 4/3 zobacz tu:

    http://oly43club.ru/forum/index.php?showforum=14
    http://oly43club.ru/forum/index.php?showforum=13

    Gośc robi całą masę portretów obiektywami na M42 i OM-system, z bliska i z
    daleka. Np:

    http://oly43club.ru/forum/index.php?showtopic=484&vi
    ew=findpost&p=7903
    http://oly43club.ru/forum/index.php?showtopic=55

    Taki obiektyw kupisz w cenie od 100 do 300 zł, do tego przejściówka (ale musisz
    się upewnić czy są już do dostania w Polsce).

  • 20. Data: 2009-02-05 11:06:28
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

    > Ja bym brał G1. Najszybszy autofokus, no i masz możliwość rozmywania
    > tła.

    Ale po ludzku, np. za pomoca przyslony? No to pieknie.

    > Chociaż G10 lub LX3 są fajnymi kieszonkowymi aparatami, które mogą być
    > zawsze pod ręką (jednak w kieszeń jeansów nie wejdą ;) )

    E tam, ja i tak wszedzie z plecakiem ganiam :)

    --
    le