  • 131. Data: 2009-02-05 16:23:47
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Na potwierdzenie tego, że w 4/3 nie ma żadnych praktycznych ograniczeń
    > jeśli chodzi o kontrolę GO. A przynajmniej w porównaniu z APS-C.

    Ma mniejszy zakres kontroli nad GO czy tego chcesz czy nie.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 132. Data: 2009-02-05 16:26:03
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    dominik wrote:

    > Ma mniejszy zakres kontroli nad GO czy tego chcesz czy nie.

    Jest to niezauważalne na zdjęciach.

  • 133. Data: 2009-02-05 16:26:22
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Dokładnie tak. W szczególności twoje zdjęcie oka z GO na źrenicę nie
    > świadczy o wszystkich innych.

    Tak nie napisałem.

    > Nie da się w żaden sposób odróżnić zdjęć wykonanych 4/3 i APS-C. F1.4 w
    > obu systemach daje na tyle małą GO, że w *obu* systemach pozwala na
    > całkowicie dowolną kontrolę GO.

    Dowolną nie.
    W olympusie granica jest postawiona szybciej i to z obu stron.

    > Nie ma żadnego ujecia w którym
    > ninimalnie mniejsza GO w 4/3 wpłynęła w zauważalny sposób na uzyskiwany
    > efekt. Taka jest moja teza wynikająca z praktyki.

    Przykro mi, że nie widzisz różnicy jednej działki. O zasadności tego nie
    rozmawiamy.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 134. Data: 2009-02-05 16:28:00
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > A jeżeli chcesz dalej nawijać, to pokaż choć jedno zdjęcie z APS-C które
    > wyglądałoby gorzej w 4/3 (zrobione tym samym obiektywem). Pokaż, a nie
    > opisz.

    Wybacz, ale nie mam ochoty czegokolwiek szukać. Zrób dwa zdjęcia różne o
    działkę przysłony i się przekonaj. Czasem różnica jest pomijalna, czasem
    widoczna i kluczowa w odbiorze zdjęcia. Jak tego nie widzisz, to nie
    mamy o czym gadać.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 135. Data: 2009-02-05 16:29:46
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    dominik wrote:

    > No widzisz.. są tacy głupcy co kupują takie szkła jak 50/1, 50/1.2,
    > 50/1.4 i 50/1.8 - wszystkie na crope i więcej dają większy zakres
    > kontroli niż olek z 50/1.4.

    Bo ty mówisz o 1.4.

    Ja sobie mogę podpiać Zuiko 50/1.2 i też będę miał jaśnej niż 1.4

    > Bo jak usilnie próbujesz sprowokować mnie - nie będę oceniał zdjęć pod
    > względem artystycznym i nie będę uzasadniał Ci sensu użycia konkretnej
    > wartości przysłony. Czepianie więc nie tu.

    Bo po prostu nie potrafisz wskazać miejsca gdzie wynik z kalkulatorka miałby
    jakikolwiek wpływ na zdjęcie.

    > Ech... Już pisałem - dość często zdarza się mi korzystać z wartości,
    > które dają GO niemożliwą do uzyskania w olympusie. To jaki jest sens
    > tego nie ma znaczenia.

    No to pokaż takie zdjęcia. Proszę o to od miesięcy.

    > Ja Ciebie do niczego przekonywał nie będę, prostuję jedynie brednie
    > które wypisujesz.
    > Przykładowo chcąc kupić zoom który daje możliwości jakie uzyskam na
    > cropie na f/2.8 w olku muszę kupić taki z f/2 - koszmarnie drogi. Jeśli
    > porównać do pełnej klatki musiałby ten zoom mieć światło f/1.4.
    > Tak czy inaczej w olku nie ma chyba nawet tanich zoomów f/2.8. Zresztą
    > to nie jest ważne dla tej dyskusji.

    Kupujesz jasne zoomy nie dla możliwości robienia zdjęć w trudnych warunkach
    tylko w celu stosowania możliwie minimalnej GO? Czy brałes już dziś leki?

  • 136. Data: 2009-02-05 16:31:44
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    dominik wrote:

    > Wybacz, ale nie mam ochoty czegokolwiek szukać.

    Jaaaaasne :>>>

    > Zrób dwa zdjęcia różne o
    > działkę przysłony i się przekonaj.

    Nie, nie będę przymykał przysłony, bo to bez sensu. Korzystając z 4/3 użyję
    innego kadru niż z APS-C, więc przymykanie o działkę tego nie symyluje.

    Wiem czemu boisz się pokazać przykłady - bo są one właśnie na minimalnej
    odległości ostrzenia i efekt uzyskany w 4/3 byłby LEPSZY.

  • 137. Data: 2009-02-05 16:31:58
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Ale po co? Przecież o działkę więcej, to będzie F1.4 które normalnie
    > używa się w 4/3.

    Z tą sigmą, której jeszcze nie ma dostępnej i która cudownieje na
    olkach? Czy może z tą powszechnie krytykowaną 30mm? Albo jeszcze
    koszmarnie drogą leiką? Czy poza tym są jeszcze jakieś szkiełka?

    Ośmieszasz się nieustannie z swoimi poglądami.

    > Zdjęcie na ulicy było właśnie z APS-C i to otwartego bardziej niż te z
    > flickra (1.8 vs 2.0). Pokaż nam proszę tę różnicę między APS-C i 4/3,
    > skoro jest ona w praktyce widoczna na zdjęciach.

    Że niby mam porównywać różne zdjęcia i różnie zrobione. Nie wygłupiaj
    się bo wnioski z tego żadne.
    Tak jak Ci wspominałem - różnicę możesz sobie sam zobaczyć i wynosi ona
    ok. działki - to wynika z wzoru. Jakkolwiek warunki porównania
    skonstruujesz to tyle mniej możliwości masz.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 138. Data: 2009-02-05 16:33:43
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Dla mnie różnica między FF a 4/3 jest widoczna. Jednak jest to różnica,
    która jest na tyle mała, że pozwala mi na wrzucenie obu rodzajów
    aparatów do jednego worka pod nazwą - kontrola głębi ostrości, w
    przeciwieństwie do drugiego worka z nazwą - *praktyczny brak kontroli
    GO* zarezerwowany dla wszystkiego, co ma matryce mniejsze od 4/3. W
    chwili obecnej wielkości popularnych matryc układają się tak:
    FF>APS-C> 4/3>---długo, długo nic>2/3"
    Ponieważ nie ma nic pomiędzy 4/3 i 2/3" jest wyraźna granica, na której
    kończą się aparaty pozwalające na w miarę swobodną kontrolę GO
    (widziałem przykłady rozmazanego tła z kompaktów, ale to wyjątki i
    specyficzne kadry).

    A wy panowie skończcie tę dyskusję jak mężczyźni i spotkajcie się "na
    mieście" ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 139. Data: 2009-02-05 16:33:55
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    John Smith pisze:
    > Panowie,
    > (przepraszam że akurat pod Twoim postem Ninik)

    > Proszę, podajcie sobie dłonie, bo naprawdę nie ma już o co walczyć.
    > Merytorycznie to co było do powiedzenia, już powiedziano.
    > Obaj to rozumiecie.

    > Proszę,
    > (młodzież patrzy)

    Tu nie ma co przepraszać. Ja tam jestem spokojny, bo ani nie wygaduję
    głupot niestworzonych, ani też nie sprowadzam dyskusji do poziomu ulicy.
    Mateusz za to idzie w zaparte - jego sprawa. Szkoda, że bez argumentów.

    Jak go spotkam w drodze do sklepu to oka mu nie podbiję :) hihi :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 140. Data: 2009-02-05 16:35:39
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    dominik wrote:

    > Dowolną nie.
    > W olympusie granica jest postawiona szybciej

    Ale to nie ma żadnego znaczenia, bo to co się otrzymuje w obu przypadkach na tej
    granicy jest nieodróżnialne, chyba że zrobi się zdjęcie linijki z pół metra i
    policzy mm GO. Nie z bliska - wtedy GO jest maksymalnie papierowa, ale tu
    przecież wygra 4/3, bo zbliży się jeszcze bardziej niż na to pozwala minimalna
    odległość w APS-C. Więc musimy być trochę dalej, a wtedy znowu różnica przestaje
    być zauważalna.

    > i to z obu stron.

    Kolejna nieprawda, w takim razie kompakty nie pozwalają na uzyskanie tak dużej
    GO jak jest możliwa do uzyskania w APS-C? Nie ośmieszaj się.

    > Przykro mi, że nie widzisz różnicy jednej działki. O zasadności tego nie
    > rozmawiamy.

    Cały czas kłamiesz pisząc o jednej działce, dlatego nie odniosę się do tego
    zdania. W przypadku zbliżenia na detal 4/3 wygrywa, bo silniej kadruje i przez
    to rozmycie tła jest silniejsze. Więc nie ma tu żadnej działki. W innych
    przypadkach GO nie jest już papierowa i nie da się wyciąć np. 2mm.