  • Data: 2009-02-05 15:49:57
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł W. pisze:
    > To prawda, ale równie dobrze może tu wyskoczyć jakiś wielbiciel LF i
    > stwierdzić, że te lustrzanki FF to do dupy, bo nie ma kontroli GO i nie
    > można odpowiednio rozmyć tła (tam z kolei najjaśniejsze obiektywy jakie
    > widziałem to f/6,3, więc też nie jest tak różowo i w LF raczej nie
    > chodzi o uzyskanie mniejszej GO).

    Jak wspominałem - na LF się nie znam, więc nie wiem jakie tu ma granice.
    Faktem jest, że cenowo wychodzi to tak, że pozwala mi o tym zapomnieć.
    35mm za sprawą swojej popularności wypuścił wiele jasnych szkieł i to
    jest fajnym argumentem by nie myśleć o LF akurat w tym temacie.

    > Nie chce mi się dalej toczyć dyskusji w stylu - ale trochę bardziej
    > rozmyte tło. To nie ma sensu. Jeden i drugi rozmywa w stopniu znacznym,
    > pozwalającym na wyodrębnienie głównego motywu z tła. To czy trochę
    > bardziej, czy trochę mniej, to sprawa drugorzędna.

    Tak jak wspominałem - to różnica która zamienia tani obiektyw w
    koszmarnie drogi. Dla mnie ma to spore znaczenie nie bez powodu.

    > Ci, którzy chcą się
    > bawić ekstremalnie małą GO, niech się przesiądą na tę Leicę S2 z matrycą
    > pomiędzy FF a MF, albo od razu na MF (który i tak jest kropem w stosunku
    > do kliszowego MF).
    > EOT z mojej strony.
    > Przykład, że tło jest tak samo rozmyte przy f/4 jak i przy f/5,6 podałem
    > w innym poście.

    Ale to jest wyjątek, a nie zasada. Nie możesz tego wygeneralizować.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \