  • Data: 2009-02-05 16:09:31
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    dominik wrote:

    > Jeszcze raz Ci piszę - zobacz co to jest kłamstwo, bo używasz wyrazów
    > których widocznie nie rozumiesz.

    Kłamiesz, w 4/3 wcale nie kupuje się obiektywów F1.2.

    > Nie używa się, bo go nie ma nie licząc manuali przypiętych z innych
    > systemów. Sigma 50/1.4 nie jest jeszcze dostępna z tego co wiem.

    Tak, obecnie używa się manuali. So what?

    > Tak czy inaczej - jak chcesz mieć ten ten sam obiekt w kadrze z
    > dokładnością do kopniętych proporcji musisz odejść dalej,

    A może ja jednak chcę mieć zachowane proporcje i jeszcze silniejsze zbliżenie na
    oko? Nie wpadłeś na to? Że w 4/3 można zrobić zdjęcie detalu twarzy w jeszcze
    większym powiększeniu i jeszcze mniejszą GO, bo po prostu omijamy minimalną
    odległośc ostrzenia? Co, na to zabrkło ci wyobraźni? A to przecież twój ulubiony
    przykład - zdjęcie oka z papierową GO. Jak się czyta to co tu wypisujesz, to
    można dojśc do wniosku że właściwie cała fotografia według ciebie polega na
    robieniu zdjęć oka.

    > Jak to zrobisz
    > zmieni się perspektywa (ale to mniej ważne niż ucięta głowa) i zmieni
    > się głębia ostrości (zwiększy). Ktoś kto robił by to zdjęcie z 1.5x bez
    > odchodzenia uzyskałby takie samo jeśli chodzi o GO z przysłoną o działkę
    > przymkniętą wobec Ciebie.

    Serio?

    > Proste jak budowa cepa i są na to wzoru. Można rozpatrywać dwa przypadki:
    > w olku używasz mniejszej ogniskowej (perspektywa jest ta sama, ale
    > obiektyw inny lub inaczej ustawiony)
    > w olku odchodzisz dalej (zmienia się perspektywa, ale nie zmieniasz nic
    > w obiektywie)
    >
    > W obu przypadkach nie bez powodu odpowiada to zmianie o działkę
    > przysłony (czy odchodzisz, czy zmieniasz ogniskową w wyniku zrobione
    > zdjęcie jest takie jak taki kadr z 1.5x przymkniętego o tyle.

    Śmieszny gostku, od wielu miesięcy próbuję ci wbić do głowy, że OBLICZONA
    RÓŻNICA JEST W PRAKTYCE TAK NIEWIELKA, ŻE W ŻADEN SPOSÓB NIE WPŁYWA NEGATYWNIE
    NA ZDJĘCIA Z 4/3. Ile jeszcze razy mam ci walić ten tekst żebyś w końcu go
    zrozumiał?