  • Data: 2009-02-05 16:03:28
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Zwyczajnie kłamiesz.

    Jeszcze raz Ci piszę - zobacz co to jest kłamstwo, bo używasz wyrazów
    których widocznie nie rozumiesz.

    > Zamiast 50/1.4 w APS-C w 4/3 używa się 50/1.4

    Nie używa się, bo go nie ma nie licząc manuali przypiętych z innych
    systemów. Sigma 50/1.4 nie jest jeszcze dostępna z tego co wiem.

    Tak czy inaczej - jak chcesz mieć ten ten sam obiekt w kadrze z
    dokładnością do kopniętych proporcji musisz odejść dalej, Jak to zrobisz
    zmieni się perspektywa (ale to mniej ważne niż ucięta głowa) i zmieni
    się głębia ostrości (zwiększy). Ktoś kto robił by to zdjęcie z 1.5x bez
    odchodzenia uzyskałby takie samo jeśli chodzi o GO z przysłoną o działkę
    przymkniętą wobec Ciebie. To jest to ograniczenie związane z mniejszą
    matrycą, którego widocznie nie rozumiesz.

    > To naprawdę takie proste, dziwi mnie że nie potrafisz sobie z tym poradzić.

    Proste jak budowa cepa i są na to wzoru. Można rozpatrywać dwa przypadki:
    w olku używasz mniejszej ogniskowej (perspektywa jest ta sama, ale
    obiektyw inny lub inaczej ustawiony)
    w olku odchodzisz dalej (zmienia się perspektywa, ale nie zmieniasz nic
    w obiektywie)

    W obu przypadkach nie bez powodu odpowiada to zmianie o działkę
    przysłony (czy odchodzisz, czy zmieniasz ogniskową w wyniku zrobione
    zdjęcie jest takie jak taki kadr z 1.5x przymkniętego o tyle.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \