  • Data: 2009-02-05 12:12:41
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Tym ułatwieniem zafałszowujesz całe swoje brednie. Bo w pionie crop nie
    > wynosi 2x tylko jakieś 1.85x.

    Niestety bez jakiegoś uogólnienia porównanie nie jest możliwe. Olek ma
    proporcje 3:4 więc i nic na to poradzić nie możesz. Tak czy inaczej Ty
    chcesz zaniedbać różnicę dłuższego boku z 2x na 1.5x i z 1.85x na 1.5x.

    > Skończ bredzić.

    To Ty się nie ośmieszaj, bo nie napisałem czegokolwiek niezgodnego z
    prawdą. Masz argument to go podaj, a nie pisz jak zacięta płyta głupot
    bez potwierdzenia. To że "Ty nie widzisz różnicy" jak zawsze to
    wypisujesz nie jest jakimkolwiek dowodem. Ludzie kupują niewiele
    jaśniejsze stałki za grube pieniądze i jakoś wiedzą po co.

    > Napisałeś że "o wiele bardziej ograniczone niż lustrzanki APS-C".
    > Różnica jednego stopu to jest "o wiele bardziej ograniczone"???

    To jest ograniczenie które zamienia obiektyw kosztujący kilkaset złotych
    na taki który kosztuje dobre kilka tysięcy.

    > Jest Sigma 50/1.4

    A jest już dostępny tak w ogóle? Bo z tego co wiem to nie. Miał być od
    początku lutego, ale się opóźnia i zawirowania cenowe były. Więc pewnie
    wyszło jak zwykle i póki co to wirtualne szkło. Dla canona i nikona są
    od dawna, dla sonego i pentaksa chyba już też, ale głowy sobie uciąć nie
    dam, olek miał być ostatni.

    > Ale Ingarden nie chce mieć F1.4,

    Napisał, że zależy mu na kontrolą nad GO, a ja napisałem, że Olek z
    lustrzanek daje najmniejszą. Rozumiesz czy coś nieścisłego dalej?

    > skumaj to wreszcie fanatyku.

    Przeczytaj sobie co to jest fanatyk w słowniku. Bo kłócisz się, racji
    nie masz, a jedyne co potrafisz to inwektywy.

    > Chce po
    > prostu móc robić zdjęcia z małą GO, do tego wykorzysta praktycznie
    > dowolny obiektyw w 4/3 inny niż kit.

    Im większą matrycę będzie miał i im jaśniejsze obiektywy tym większą
    będzie miał kontrolę. To ile potrzebuje zależy od niego i tego nie
    napisał na wstępie. Jasne?

    > Ty bredzisz tylko o sytuacji kiedy ktoś robi absurdalne zdjęcie z
    > pojedynczego oka.

    Napisałem jedynie, że olek daje mniejsze możliwości. Przymknąć bardziej
    nie jest problemem, a otworzyć ponad to co ma obiektyw zdecydowanie tak.
    To że często kontroli nad GO jest aż nadto to nie jest niczym
    nadzwyczajnym, szczególnie w macro i już wszędzie praktycznie GO stanowi
    spory problem, ale taka specyfika tej dziedziny fotografii. Bądź pewien
    jednak że GO zależy od wielu czynników i o ile w prostym portrecie jej
    starczy o tyle już kawałek dalej z tła Ci będą wychodzić śmiecie, a tego
    możesz nie chcieć.

    > U ciebie GO będzie na źrenicę, w 4/3 GO będzie na całą
    > tęczówkę, taka jest różnica między GO w 4/3 i APS-C.

    Czyżbyś w końcu zrozumiał? U mnie będzie na źrenicę, a jak będę chciał
    na całą tęczówkę to przymknę. Problem będzie jak z 4/3 będziesz chciał
    na samą źrenicę.

    W każdym razie to przykład skrajny. Postaw kogoś 3m od siebie i rób mu
    portret. Nawet f/1.4 na aps-c nie starcza na wyizolowanie go od tła. Na
    połnej jest rzecz jasna lepiej, na 4/3 niestety gorzej.

    > Ja nie patrze na kalkulatorki tylko oglądam zdjęcia jakie ludzie robią w
    > 4/3. I wiem że nie ma różnicy która wpływałaby na możliwość robienia
    > zdjęć z papierową GO.

    Oglądasz zdjęcia, ale ich nie analizujesz rozsądnie. Akurat macro to
    można w każdym systemie zrobić takie, że GO jest minimalna i w ogóle
    problemem. Te zdjęcia które pokazywałeś to głównie małe motywy, gdzie o
    nieostrości nietrudno.
    O wiele gorzej jest z porządnymi portretami i to nie takimi "na styk".

    > A do tego sam mam i 4/3 i APS-C i wiem że różnica
    > jest *żadna*. Więc skończ wprowadzać ludzi w błąd.

    Po pierwsze różnica nie jest żadna tylko mniej więcej jedną działkę i
    wynika ona z kalkulacji i wzorów. Możesz sobie policzyć jak nie wierzysz.
    To Tobie nie jest potrzebne, ale nie znaczy to że różnicy nie ma.
    Dostrzegasz różnicę?

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \