  • Data: 2011-02-01 16:16:02
    Temat: Re: które języki 'historyczne' s ważne
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Feb 1, 3:58 pm, "R. P." <r...@w...pl> wrote:

    > Z założenia C++ jest nadzbiorem C (choć nie do końca), więc to co
    > zrobisz w C możesz również zrobić w C++.

    No więc właśnie możesz zrobić to samo, ale nie tak samo. Np. różne
    "sprytne rzuty" które są legalne w C, nie są legalne w C++ i wymagają
    jawnego rzutowania. Które jest tak samo szybkie, ale trudniej zrobić
    błąd.

    > Po prostu w C++ robisz hierarchię klas (tak jest ładnie)

    Hierarcha klas sama z siebie nie generuje żadnego narzutu.

    > a w C pojęcia klasy nie masz, odpada więc dziedziczenie itp.

    Poproszę jakiś przykład czegoś, co w C można zrobić, albo można zrobić
    łatwiej, albo lepiej, przez to, że nie ma klas i dziedziczenia.

    > Nie ma więc w ogóle mowy o "robieniu tego
    > samego" celem symulacji polimorficznych wywołań, bo inaczej projektuje
    > się struktury.

    No to proszę podaj mi przykład takiej struktury, której się nie da
    równie sprawnie zaimplementować w C++.