  • Data: 2011-02-01 18:30:12
    Temat: Re: które języki 'historyczne' s? ważne
    Od: "R. P." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-02-01 18:07, Michoo pisze:

    > Konkret - co takiego było 3 razy szybsze w AWK?

    Pewien algorytm obrabiający tekstowy plik CSV, zawierający milion
    rekordów, każdy po 30 pól. Nic wielkiego, ale do testów wystarczy.
    Algorytm był ten sam, na awk przepisałem go dosłownie tak samo.
    Złożoność algorytmu była O(n). W awk wykonał się 3x szybciej.

    > Ale mierzyłeś, tak? Czy na jakiej podstawie tak twierdzisz? (I w
    > porównaniu do czego?).

    Tak mierzyłem. Miałem zestaw funkcji wczytujący pliki do pamięci (pliki
    2-3 Gb) - stream okazał się 3x wolniejszy od chamskiego C-owego fgets'a.
    To są fakty.