  • Data: 2011-02-01 22:00:27
    Temat: Re: które języki 'historyczne' s? ważne
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 02/01/2011 07:30 PM, R. P. wrote:

    > Pewien algorytm obrabiający tekstowy plik CSV, zawierający milion
    > rekordów, każdy po 30 pól. Nic wielkiego, ale do testów wystarczy.
    > Algorytm był ten sam, na awk przepisałem go dosłownie tak samo.
    > Złożoność algorytmu była O(n). W awk wykonał się 3x szybciej.

    Awk jest specjalizowanym narzędziem do przetwarzania tekstu, nic
    dziwnego, że będzie działał szybciej niż napisany naprędce program w
    C++. Fakt, że jest interpretowany, specjalnie nie przeszkadza, bo część
    międląca napisy to kod cyzelowany pewnie od późnych lat
    siedemdziesiątych. XIX wieku. W sensie - od dawna.

    > Tak mierzyłem. Miałem zestaw funkcji wczytujący pliki do pamięci (pliki
    > 2-3 Gb) - stream okazał się 3x wolniejszy od chamskiego C-owego fgets'a.
    > To są fakty.

    Bo stream może zrobić 3 razy więcej od chamskiego C-owego fgets. Poza
    tym fgets czyta do stałego bufora. W świetle tego trzykrotna różnica nie
    jest taka powalająca.

    JD