    From: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: które języki 'historyczne' s? ważne
    Date: Tue, 01 Feb 2011 17:03:20 +0100

    On Tue, 01 Feb 2011 16:14:11 +0100, "R. P." <r...@w...pl>
    wrote:

    >Niebezpieczeństw nie ma, ale czy to ma sens, jak cały dotychczasowy
    >kernel powstał w C? Nie posypie się w nowym kawałku napisanym w języku
    >super-wysokiego poziomu, ale posypie się przy wywołaniu starych funkcji ;)

    No i? Idąc tokiem Twojego myślenia, to wiele rzeczy do dziś pozostalo
    by w asemblerze bo (tu wstaw powyższe argumenty).

    Tym bardziej, że jest dostępne ,,lepsze C'' pod nazwą C++, gdzie
    zostało prawie całe jądro C ale podwyższono domyślny stopień
    bezpieczeństwa, dodano trochę ozdóbek składniowych, statyczne klasy
    oraz makrogenerator pracujący na poziomie języka pt. szablony. Tu nic
    szybkościowo nie tracisz.

    Za to cały dynamizm doszyto w stylu C. gdyż jawnie musisz używać
    wskaźników. Ot cała ,,wysokopoziomowość'' C++.

    >W kernelu ciągle znajodwane są jakieś dziury. We wszystkich popularnych
    >systemach. To jest niezaprzeczalny fakt. Nie bronię C. Pisałem tylko, ze
    >jest ważnym punktem w historii, bo stał się jezykiem niesamowicie
    >popularnym i napisano w nim zdecydowanie najwięcej linii kodu...

    Oczywiście, tylko dlaczego? Bo ówczesne zasobyk komputerów były
    malutkie i liczył się każdy bajt. Tyle że obecnie już nie musimy być
    tak oszczędni i wychwalanie C/C++ jako leku na całe zło jest już nieco
    bez sensu.
    --
    Grzegorz Krukowski