    From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: które języki 'historyczne' sš ważne
    Date: Tue, 1 Feb 2011 12:50:26 +0000 (UTC)

    On 2011-02-01, R. P. <r...@w...pl> wrote:

    > kernel + programowanie około-kernelowe - ogólnie programowanie w trybie
    > jądra, a więc i też sterowniki urządzeń, etc.

    > Magia typu void*. Nie ma co się rozpisywać. Jako programista
    > unixowy/linuxowy doskonale wiesz co mam na myśli.

    No OK. Magia potrzebna, bo w tym języku nie ma innej możliwości niż
    rzeźbić w pamięci bajt po bajcie. Tylko wiesz, są też inne języki, które
    potrafią się bez tego obejść (wyjąwszy może komunikację z urządzeniami
    zewnętrznymi). Żeby nie szukać daleko, BASIC. Trochę się ta magia
    okazuje mało sprytna.

    > C daje czytelność języka strukturalnego wysokiego poziomu (jak Pascal),
    > jednocześnie dając moc assemblera.
    Eeee... że co dając jednocześnie? I jakiego poziomu ten język? Kto ci
    nakłamał że Pascal czy C to wysoki poziom? Haskell czy Matlab to języki
    wysokiego poziomu, a nie Pascal.

    A assembler to daje ci co najwyżej dostęp do urządzeń I/O i trybów
    procesora. Żadna to moc, tylko ordynarna praca z hardwarem.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot