  • 31. Data: 2010-05-10 12:37:14
    Temat: Re: kto ma rację?
    Od: "Feniks" <F...@n...ma.maila>

    jerry wrote:
    > u mnie na jednej z ulic nieoznaczony pas lewy zajmują zwyczajowo
    > skręcający w lewo. pas prawy do jazdy na wprost lub w prawo.
    > Spróbuj z tego pasa pojechać na wprost i się pokłócić.

    U mnie na parkingu zwyczajowo parkuje się zastawiając inne auta. Więc na
    pewno takie parkowanie jest zgodne z przepisami.

  • 32. Data: 2010-05-10 12:40:14
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-05-10, Feniks <F...@n...ma.maila> wrote:

    > Jadąc _swoim_ pasem ruchu, nie zmieniając kierunku jazdy miał pierwszeństwo
    > przed pojazdem który na ten pas wjeżdzał. Zobacz na ten rysunek i powiedz mi
    > który pojazd ma pierwszeństwo, czerwony czy zielony ?
    > http://images38.fotosik.pl/288/3b93b3b11d455fd9.jpg

    A Ty powiedz dlaczego linia przerywana się skończyła akurat w tym
    miejscu.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 33. Data: 2010-05-10 12:49:46
    Od: "Feniks" <F...@n...ma.maila>

    Krzysiek Kielczewski wrote:
    > A Ty powiedz dlaczego linia przerywana się skończyła akurat w tym
    > miejscu.

    Po prostu tak się skończyła, mogło by jej w ogóle nie być. Jeśli Ci ona
    przeszkadza to wyobraź sobie że jej nie ma :)

  • 34. Data: 2010-05-10 12:52:17
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Feniks pisze:

    > Wszystko zależy po której stronie jest zwężenie.

    Gdzie to jest w ustawie, i jak to zmierzyć? Mowa oczywiście o sytuacji gdy
    żadne pasy nie są wyznaczone - ot, za skrzyżowaniem ulica jest nieco węższa.

  • 35. Data: 2010-05-10 12:54:50
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    krzysiek82 pisze:
> [...]

    Jeśli od dołu, to tam na prawym pasie widzę namalowaną strzałkę w prawo?

  • 36. Data: 2010-05-10 12:56:49
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Jakub Witkowski pisze:
    > Jeśli od dołu, to tam na prawym pasie widzę namalowaną strzałkę w prawo?

    Nie nie ma tam żadnych strzałek.

    --
    krzysiek82

  • 37. Data: 2010-05-10 13:01:20
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    G.K. pisze:

    > Jeśli za skrzyżowaniem pas był wyznaczony jeden i zwężał się to znaczy,
    > że twoja wina. Nie wolno wyprzedzać z prawej strony na drodze o dwóch
    > niewyznaczonych pasach ruchu.

    Tylko że ten drugi pojazd ani przez moment nie był przed kolegą.
    To co to za dziwne "wyprzedzanie"? :)

    Popatrz tak: jest szeroka droga - dwa (niewyznaczone) pasy.
    Rownolegle do siebie jadą 2 pojazdy. Następuje zwężenie.
    Kto ma pierwszeństwo?

  • 38. Data: 2010-05-10 13:03:48
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    Jarek Pudelko pisze:

    > Nie wiadomo "z ktorej" strony sie zwezal. Co w sytuacji, w ktorej autor
    > watku przejechal idealnie prosto, natomiast kierowca drugie auta zrobil
    > "wezyka", zeby wjechac na wlasciwy pas za skrzyzowaniem bo inaczej
    > pojechalby pod prad?

    Nie ma znaczenia z której strony. Z prawej NIE WOLNO wyprzedzać, więc
    pojazd jadący z prawej musiał wpuścić tego z lewej. Ale niestety mało
    kto o tym z kierujących wie. Tak samo jak zdarza się, że wyprzedzają
    mnie pojazdy jadące z prawej strony na drodze z dwoma nieoznaczonymi
    pasami ruchu, a tego im nie wolno robić. Radzę poczytać PoRD.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 39. Data: 2010-05-10 13:06:14
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Adam Kłobukowski" <a...@k...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hs8lm2$gej$...@n...news.atman.pl...

    > 'Twórca' pasa był na swoim pasie. Wątkotwórca powinen najpierw się
    > zorientować czy pas jest wolny, zanim go zmieni.

    a od kiedy to pasy "wuznaczamy" od srodka jezdni a nie od jej prawej
    krawedzi?

  • 40. Data: 2010-05-10 13:07:17
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > witajcie
    > jest sobie następująca sytuacja, jest droga po jednym pasie w danym
    > kierunku. Zatrzymuje się na światłach blisko prawej krawędzi jezdni.
    > Obok staje inne auto, ruszam jestem już w 3/4 skrzyżowania i nagle
    > słyszę klakson. Za skrzyżowaniem facet wyskakuje z auta strzela
    > paragrafami, że tak nie można że mu drogę zajechałem itp itd. Ja
    > oczywiście się uśmiechnąłem i przekazałem serdeczne pozdrowienia
    > bo przecież mogłem jechać na wprost i nikomu drogi nie zajechałem, a to
    > że droga się zwężała za skrzyżowaniem to już inna kwestia. Cały czas
> [...]
    Wysłałem do TVN Turbo taki list. Na forum samochodowym toczy się kolejna
    dyskusja o tym kto ma pierwszeństwo na skrzyżowaniu. Ponieważ zdania są
    podzielone, może byście byli uprzejmi dowiedzieć się jak Policja interpretuje
    sytuację opisaną w linku
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.mis
    c.samochody&tid=11134132. I
    podali jedyną właściwą odpowiedź. Pozdrawiam i liczę na odzew z waszej strony.
    Czekamy i zobaczymy co z tego będzie.