  • 11. Data: 2010-05-10 11:48:13
    Temat: Re: kto ma rację?
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Jarek Pudelko pisze:
    > Nie wiadomo "z ktorej" strony sie zwezal.

    zwężał się od prawej, i ja byłem po prawej stronie.

    Co w sytuacji, w ktorej autor
    > watku przejechal idealnie prosto,

    ja nie mogłem jechać idealnie na wprost, pas ruchu zwężał się do lewej.

    natomiast kierowca drugie auta

    pojechał prosto, mógł to zrobić ale moim zdaniem ja miałem przed nim
    pierwszeństwo ponieważ byłem z prawej strony.

    --
    krzysiek82

  • 12. Data: 2010-05-10 11:49:00
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2010-05-10 11:44, Feniks pisze:

    > To bez znaczenia jeśli twój pas się kończył, była to zmiana pasa ruchu
    > więc nie ustąpiłeś pierwszeństwa temu co był już na lewym pasie.

    Nie wiemy "czyj" pas sie konczyl - tak na serio to nie mam wiedzy jak
    sie okresla "konczenie" pasa jesli po jednej stronie skrzyzowania jest
    "szeroko" a po drugiej "wasko". Jak okreslic wtedy ktory pas sie konczyl
    - prawy czy lewy?

    --
    jarek

  • 13. Data: 2010-05-10 11:57:04
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Feniks pisze:
    > To bez znaczenia jeśli twój pas się kończył, była to zmiana pasa ruchu
    > więc nie ustąpiłeś pierwszeństwa temu co był już na lewym pasie.

    ciężko to nazwać się kończeniem pasa, po prostu jechałem wzdłuż krawędzi
    jezdni która delikatnie się zwężała.

    --
    krzysiek82

  • 14. Data: 2010-05-10 11:57:10
    Od: "Feniks" <F...@n...ma.maila>

    Jarek Pudelko wrote:
    > Jak okreslic wtedy ktory pas sie
    > konczyl - prawy czy lewy?

    Wszystko zależy po której stronie jest zwężenie.

  • 15. Data: 2010-05-10 11:58:42
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2010-05-10 11:44, Feniks pisze:

    > To bez znaczenia jeśli twój pas się kończył, była to zmiana pasa ruchu
    > więc nie ustąpiłeś pierwszeństwa temu co był już na lewym pasie.

    I jeszcze tak sie zastanawiam skad to drugie auto wzielo sie po lewej
    stronie skoro powinno jechac mozliwie blisko prawej krawedzi jezdni.
    Chcialo wyprzedzic na skrzyzowaniu czy co?

    --
    jarek

  • 16. Data: 2010-05-10 12:02:00
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Jarek Pudelko pisze:
> [...]
    > sie okresla "konczenie" pasa jesli po jednej stronie skrzyzowania jest
    > "szeroko" a po drugiej "wasko". Jak okreslic wtedy ktory pas sie konczyl

    no właśnie :)
    ja jechałem tak ulicą kacprzaka na wprost i przecinałem ulicę srebrzyńską

    --
    krzysiek82

  • 17. Data: 2010-05-10 12:02:36
    Od: "Feniks" <F...@n...ma.maila>

    krzysiek82 wrote:
    > ja nie mogłem jechać idealnie na wprost, pas ruchu zwężał się do
    > lewej.

    To jak nie mogłeś jechać to trzeba było nie jechać dalej tym pasem tylko go
    zgodnie z przepisami zmienić. W innej sytuacji jak masz zwężenie drogi po
    prawej bo sa np. roboty drogowe to też wskakujesz na lewy pas będąc
    przekonany o swoim pierwszeństwie ?

  • 18. Data: 2010-05-10 12:04:39
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Jarek Pudelko" <j...@b...ceti.pl> wrote in message
    news:hs8jou$11p8$1@alfa.ceti.pl... W dniu 2010-05-10 10:44, krzysiek82
    pisze:

    > IMHO, bo byla juz o tym dyskusja, skoro ustawil sie obok Ciebie, czyli po
    > lewej (i stworzyl wirtualny pas) - stajac przy lewej krawedzi pasa - to
    > wygladalo tak, jakby chcial skrecac w lewo ew. wjechac na lewy pas po
    > drugiej stronie skrzyzowania.

    Skad ten wniosek?

    > Zapis w ustawie jest jasny:
    > "4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    > krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może
    > zajmować więcej niż jednego pasa."
    > Moim zdaniem nie mial racji awanturujac sie.

    Ten paragraf nie ma zadnego zwiazku z opisana sytuacja (oprocz tego, ze
    autor watku jechal zgodnie z nim). Gosc jechac "mozliwie blisko" prawej
    krawedzi - blizej nie mogl, bo tam stal watkotworca. Dwoch pasow tez nie
    zajmowal.

    --
    Axel

  • 19. Data: 2010-05-10 12:04:49
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Jarek Pudelko pisze:
    > I jeszcze tak sie zastanawiam skad to drugie auto wzielo sie po lewej
    > stronie skoro powinno jechac mozliwie blisko prawej krawedzi jezdni.
    > Chcialo wyprzedzic na skrzyzowaniu czy co?

    ludzie różnie tam stają, zwykle ruszają dwa auta równo potem jeden
    drugiego wpuszcza, wszystko się ładnie zazębia. Lekkie zwężenie
    następuje jakieś 100m za skrzyżowaniem, koleś jechał za mną więc nie
    było żadnej niepokojącej sytuacji, na chama mnie wyprzedził, mimo iż z
    przeciwka jechały inne samochody w miejscu gdzie było jeszcze szeroko.

    --
    krzysiek82

  • 20. Data: 2010-05-10 12:06:10
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 10 Maj, 11:44, "Feniks" <F...@n...ma.maila> wrote:

    > To bez znaczenia jeśli twój pas się kończył, była to zmiana pasa ruchu więc
    > nie ustąpiłeś pierwszeństwa temu co był już na lewym pasie.

    pas sie nie kończył, bo przedłużeniem jazdy "najbliżej prawej krawędzi
    jezdni" przed skrzyżowaniem jest jazda "najbliżej prawej krawędzi
    jezdni" za skrzyżowaniem