  • 41. Data: 2009-03-01 11:18:07
    Temat: Re: ktoś chciał kwadratową matrycę?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze bakulik:

    > Witam.
    >
    > Nie znalazłem niczego o tej plotce, więc wklejam:
    >
    > http://www.fotomaniak.pl/3490/plotki-pentax-k3d-z-kw
    adratowa-matryca/

    Sam pomysł jest fajny, bo pozwala wykorzystać małą GO przy zdjęciach
    około-portretowych, gdzie zwykle i tak kadruje się w kwadracie, ale nie w
    tej cenie...

    "W związku z powyższym korpus K3D będzie wielkości mniej więcej modelu K20D
    z podłączonym gripem, a jego cena powinna oscylować w okolicach 2000$."

    Kto to kupi za $2000? Przecież w tej cenie niedługo będzie można dostać
    tanie FF, a do wykorzystania tej matrycy najlepiej użyć czegoś w stylu
    50/1.4 któe nie jest tańsze pod cropem, więc zysk z używania DA odpada.

  • 42. Data: 2009-03-01 11:22:39
    Od: "Gajowy" <g...@t...net.pl>

    > kilka

    > Miałem kiedyś taki obiektyw - do Pentaxa. Nie pamiętam już modelu, ale coś
    > mi chodzi po głowie że 28-70f4AL miał z tyłu taką prostokątną osłonę w
    > celu
    > lepszego wytłumienia odbić wewnętrznych. Niestety nie mam już tego
    > obiektywu, więc nie mogę sprawdzić czy dobrze pamiętam.

    dokladnie ten, ciagle mam go ;-)

    gajowy

  • 43. Data: 2009-03-01 11:36:53
    Temat: Re: kto? chciał kwadratowš matrycę?
    Od: "ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)" <a...@g...torun.pl>

    ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski) pisze:
    > Andrzej Popowski pisze:
    > /.../

    Okay, zapędziłem się z pryzmatem i lustrem.
    Wytachałem z szafy Pentacona i postawiłem koło MZ-60 :)

    ALex

  • 44. Data: 2009-03-01 12:38:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    bakulik wrote:
    > Witam.
    >
    > Nie znalazłem niczego o tej plotce, więc wklejam:
    >
    > http://www.fotomaniak.pl/3490/plotki-pentax-k3d-z-kw
    adratowa-matryca/

    po pierwsze to plotka :)

    po drugie mam mieszane odczucia co do sensownosci tego rozwiązania. czyli
    pojawia sie pytanie PO CO taki aparat, co zyskujemy? i czy ktoś będzie
    chciał za to zapłacić więcej niż za zwykły aparat.

  • 45. Data: 2009-03-01 13:27:24
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Sun, 1 Mar 2009 00:27:56 +0100, "Mikolaj Tutak"
    <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> pisze:

    >Czyli koszty produkcji wzrosną o jakieś 2$?!

    Kwadrat względem APSC przynosi +50% powierzchni światłoczułej.
    FF zględem kwadratu przynosi kolejne +56% powierzchni a konsekwencje
    dla pozostałych elementów body są analogiczne.

    To ja wolę dopłacić $5 i mieć aparat FF ;-)
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 46. Data: 2009-03-01 13:38:39
    Od: _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl>

    In <gochq9$j0c$1@inews.gazeta.pl> JA wrote:
    > Powiedz mi. Ile zdjęć w Twoim fotograficznym życiu pasuje do kadru
    > pionowego? Procentowo. 5, 10, 25, 50, więcej?
    > To jest marnotrawstwo zasobów.

    95% :)
    Ja tam bym chcial prawdziwy, kwadratowy aparat cyfrowy.

    [rK] http://robertkresa.com

  • 47. Data: 2009-03-01 13:39:18
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "bakulik" <i...@n...polska> wrote:

    > Re: ktoś chciał kwadratową matrycę?

    He, he, jam Ci to. (nie chwaląc się sprawił... :)) Pewnie się
    zwiedzieli, że blog "Zawsze Kwadrat" dostał nagrodę bloga roku - trzeba
    nadążać za trendami! :))

    Kwadratowa matryca największość przyszłość ma w EVILach i hybrydach.
    Czyli EVF zwłaszcza w połączeniu z trudnością przejścia na większe
    formaty (Pentax, Oly/Panas).

    Wyobraźcie teraz sobie precyzyjnie kadrujący wizjer EVF, prostokątny
    kadr (szeroki wybór proporcji), a resztę obrazu "przykrytą" delikatnie
    przydymianą szybką (+ ew. lekka desaturacja). Jednocześnie tuż przy
    spuście
    migawki tkwi jednopozycyjny przełącznik (można go uruchomić praktycznie
    bez odrywania palca ze spustu. No i proszę jaka wygoda - kadr pionowy,
    czy poziomy osiągamy w jednej sekundzie, bez odrywania wzroku od wizjera
    EVF! Pełna ciągłość obserwowania kadru (a to ważne dla skupienia się na
    kadrze) i od razu możliwość przetestowania, czy w pionie zdjęcie nie
    wyszłoby lepiej.

    W zależności od ustawień możemy osiągnąć:
    - bracketing pionu/poziomu;
    - pełny RAW kwadratowy z ułatwionymi softwareowo możliwościami
    wycięcia pionu lub poziomu (szczególnie tego, który towarzyszył
    zrobieniu zdjęcia) z możliwością odzyskania obciętych spadów w dwóch
    kierunkach;
    - kadrowanie z kwadratu na poziomie postprodukcji w aparacie
    (przesuwanie gotowych prostokątów do wycięcia po uzyskanym kwadracie).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 48. Data: 2009-03-01 13:41:07
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-03-01 14:38:39 +0100, _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl> said:

    > 95% :)
    Ty się nie liczysz.
    :D
    > Ja tam bym chcial prawdziwy, kwadratowy aparat cyfrowy.
    Mam wrażenie, że się szybko nie doczekasz.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2009-03-01 13:43:55
    Temat: Re: kto? chciał kwadratow? matrycę?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Andrzej Popowski" <p...@p...onet.pl> wrote:

    [...]
    > To ja wolę dopłacić $5 i mieć aparat FF ;-)

    Jeśli oznacza to jeszcze konieczność zmiany oszklenia, to chyba
    jednak przekroczysz założony budżet... :))

    [mr.]

  • 50. Data: 2009-03-01 13:52:06
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-03-01 14:39:18 +0100, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > He, he, jam Ci to. (nie chwaląc się sprawił... :)) Pewnie się
    [...]
    > (przesuwanie gotowych prostokątów do wycięcia po uzyskanym kwadracie).

    A teraz wyobraź sobie okrągłą matrycę z całego wafla. Aparat wielkości
    discmana.
    Ile MPx, jakie możliwości kadrowania w trakcie robienia zdjęć i później.
    ;-))