  • Data: 2010-02-06 20:13:24
    Temat: Re: kradzieżpr?du
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Niestety musi - zimne powietrze trzeba ogrzac.

    A ciepłe można ochłodzić. To się rekuperator nazywa. Więc nie musi.
    Ale nawet zwykłe wietrzenie, to wcale nie jest tak wielki wydatek
    energetyczny jak się wydaje. Powietrze ma małe ciepło właściwe.
    Byle nie wiało niepotrzebnie cały czas i w nadmiarze.

    > No coz - zawsze wtedy mowie "zrob to sam taniej".

    Ja oczywiście tak robię. Ale i tak nie mam innego wyjścia. A ci co
    mają, też coraz częściej robią.

    > Grube rury, izolacja, kanaly w ziemii - to wszystko drogo kosztuje.

    Jeszcze więcej kosztują straty ciepła. O samej organizacji nawet nie
    wspomnę.

    > Rurka od gazu znacznie tansza, a mozna sobie dowoz ON zorganizowac.
    > Jakby tak jeszcze lokalna turbine do generowania pradu .. ciekawe
    > jakby sie oplacalo :-)

    Silnik tłokowy, który napędza generator prądu, a układ chłodzenia
    zasila centralne ogrzewanie -- to już w tej chwili w wielu przypadkach
    jest opłacalnym rozwiązaniem.

    --
    Jarek