  • Data: 2010-02-05 14:21:36
    Temat: Re: kradzieżpršdu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > znajomości temperatury powietrza. Prawdę mówiąc w ogóle nie wyobrażam sobie
    > próby zmierzenia tego ciepła bez znajomości temperatury powietrza, bo nie
    > wiemy, czy zmierzony spadek temperatury kaloryfera (niewielki i występujący
    > oczywiście z opóźnieniem - wspominana tu bezwładność) wynika z jego
    > chłodzenia (naliczyć na +), czy ze słabszego grzania (naliczyć na -).
    > Rozważanie czy zabrano ciepło z metalu czy z wody może być kolejnym etapem
    > uszczegółowiania analizy, ale na razie mamy problem na wcześniejszym

    No i zachlastasz się Pan przy tym jak nie przymierzając ci
    klimato-pożal-się-boże-lodzy, którzy kombinują i kombinują przy
    modelach atmosfery, a i tak wszystko o kant dupy potłuc. To znaczy
    jak się obstsawi całe mieszkanie siecią czujników i podłączy to do
    klastra obliczeniowego, to może jakiś sensowny wynik wyjdze. Ale
    tylko do czasu. Bo jak ktoś przestawi mebel w pokoju, wpuści psa,
    przyniesie gorącą kawę albo urządzi prasowanie, to wtedy już trzeba
    robić nowy model.

    > Wydaje mi się, że cały czas biorę pod uwagę kwestię upływającego czasu
    > w tym procesie.

    Uwzględnienie upływającego czasu to tylko jeden z warunków, chociaż
    podstawowy.

    --
    Jarek