  • Data: 2013-11-07 10:39:38
    Temat: Re: korupcja w wordach
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Powitanko,

    > Ale ludziom to sie nie dziwie, skoro u nas zdanie prawka to jak magisterkę
    > zrobić... 33% zdawalności... zenada...

    Zupelnie nie rozumiem Twojego oburzenia na bioracych lapowki pracownikow
    WORD. Po to wlasnie egzaminy sa tak upierdliwie trudne zeby byla zacheta
    do dawania lapowek, po to sa upierdliwe przepisy, zeby urzednik mogl
    wziac lapowe, po to wlasnie wszystko zalezy od urzedasa, zeby mogl
    "dorobic". It's not a bug, it's a feature.
    A Ty proponujesz leczenie alkoholizmu wodka. Przeciez ci przylapani
    pracownicy WORD tez chetnie daliby lapowe komu trzeba, zeby
    Policja/prokuratura byla slepa. I tak zapewne sie dzieje w wielu
    przypadkach, bo tak jest to pomyslane. W tym konkretnym przypadku pare
    plotek pewnie pojdzie siedziec, urzednicy, ktorzy tak korupcjogenny
    system wymyslili zapewne dostali nagrody.
    A rozwiazanie best banalnie proste: jesli malo zalezy od decyzji
    urzednika, to nikt mu nie da lapowki. Czy bedzie uczciwy, czy nie, to
    bedzie bez znaczenia, jesli nikt nie bedzie potrzebowal jego decyzji, to
    po co mialby mu placic pod stolem. Narazie takie rozwiazanie popiera ok.
    5% wyborcow, ale idzie na lepsze.
    Moznaby wprowadzic takie egzaminy jak w USA i problem bylby jednym
    ruchem definitywnie rozwiazany.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa