  • 1. Data: 2013-11-06 15:18:34
    Temat: korupcja w wordach
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    Ku uwadze tych, którzy twierdzą, że "teraz, to takie przypadki nie mają
    szans zaistnieć".

    http://moto.wp.pl/kat,55194,title,24-osoby-zatrzyman
    e-ws-korupcji-przy-egzaminach-na-prawo-jazdy,wid,161
    46233,wiadomosc.html?ticaid=1119e0&_ticrsn=3

    "Funkcjonariusze CBA zatrzymali 24 osoby z woj. lubelskiego. Prokuratura
    postawiła im zarzuty związane z wręczaniem łapówek przy zdawaniu
    egzaminów praktycznych na prawo jazdy w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu
    Drogowego w Lublinie.

    Wśród zatrzymanych są trzej właściciele ośrodków szkolenia kierowców z
    Opola Lubelskiego, Kraśnika i Lublina, dwaj egzaminatorzy i pracownik
    WORD w Lublinie "

    A Wy sobie nadal pokrzykujcie, że limit prędkości, taki sam dla
    zawodowego "przedstawiciela handlowego", który robi 10kkm/mies i
    blondynki, która właśnie dostała PJ za robienie laski egzaminatorowi -
    mają inny cel, niż fiskalny.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 2. Data: 2013-11-06 16:30:47
    Temat: Re: korupcja w wordach
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości
> [...]
    e-ws-korupcji-przy-egzaminach-na-prawo-jazdy,wid,161
    46233,wiadomosc.html?ticaid=1119e0&_ticrsn=3

    http://nowysacz.naszemiasto.pl/artykul/1246437,korup
    cja-mord-nowy-sacz-prawa-jazdy-rozdawali-za-lapowki,
    id,t.html.

    --
    Yogi(n)

  • 3. Data: 2013-11-06 20:27:29
    Od: tá´Ź

    Yogi\(n\) wrote:

    > http://nowysacz.naszemiasto.pl/artykul/1246437,korup
    cja-mord-nowy-sacz-
    prawa-jazdy-rozdawali-za-lapowki,id,t.html.

    "Proceder zdobywania lewych praw jazdy ujawnili sami zainteresowani. Jak
    informuje Piotr Kosmaty, właściciele nielegalnych dokumentów, zgłosili
    się do prokuratury."

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 4. Data: 2013-11-07 00:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail y...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    e-ws-korupcji-przy
    ml?ticaid=1119e0&_

    > http://nowysacz.naszemiasto.pl/artykul/1246437,korup
    cja-mord-nowy-sacz-
    > prawa-jazdy-rozdawali-za-lapowki,id,t.html.

    Jak dowody są bezsporne, to zabrać majątek do ostatniej złotówki, zwolnic
    bez prawa pracy w budzetowce i już.

    Jak przepisali na jakies rodziny, to obciążyć daniną comiesieczną przez
    długi okres.

    Jak juz złapano to kary powinny byc BARDZO przykładne.

    Ale ludziom to sie nie dziwie, skoro u nas zdanie prawka to jak magisterkę
    zrobić... 33% zdawalności... zenada...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 5. Data: 2013-11-07 10:39:38
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Ale ludziom to sie nie dziwie, skoro u nas zdanie prawka to jak magisterkę
    > zrobić... 33% zdawalności... zenada...

    Zupelnie nie rozumiem Twojego oburzenia na bioracych lapowki pracownikow
    WORD. Po to wlasnie egzaminy sa tak upierdliwie trudne zeby byla zacheta
    do dawania lapowek, po to sa upierdliwe przepisy, zeby urzednik mogl
    wziac lapowe, po to wlasnie wszystko zalezy od urzedasa, zeby mogl
    "dorobic". It's not a bug, it's a feature.
    A Ty proponujesz leczenie alkoholizmu wodka. Przeciez ci przylapani
    pracownicy WORD tez chetnie daliby lapowe komu trzeba, zeby
    Policja/prokuratura byla slepa. I tak zapewne sie dzieje w wielu
    przypadkach, bo tak jest to pomyslane. W tym konkretnym przypadku pare
    plotek pewnie pojdzie siedziec, urzednicy, ktorzy tak korupcjogenny
    system wymyslili zapewne dostali nagrody.
    A rozwiazanie best banalnie proste: jesli malo zalezy od decyzji
    urzednika, to nikt mu nie da lapowki. Czy bedzie uczciwy, czy nie, to
    bedzie bez znaczenia, jesli nikt nie bedzie potrzebowal jego decyzji, to
    po co mialby mu placic pod stolem. Narazie takie rozwiazanie popiera ok.
    5% wyborcow, ale idzie na lepsze.
    Moznaby wprowadzic takie egzaminy jak w USA i problem bylby jednym
    ruchem definitywnie rozwiazany.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2013-11-07 10:58:39
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > "przedstawiciela handlowego", który robi 10kkm/mies i blondynki, która
    > właśnie dostała PJ za robienie laski egzaminatorowi - mają inny cel, niż

    Ktoś robi z igły widły. Niedawno sąd orzekł, że łapówka w wysokości 24 tys.
    zł to nie łapówka. Nie wiem po co ten cały szum.

    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/przeglad-pr
    asy-24-tys-zl-to-drobna-lapowka-sad-umorzyl-sprawe,3
    65009.html

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2013-11-07 11:25:50
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2013-11-06 15:18, sqlwiel pisze:
    > Ku uwadze tych, którzy twierdzą, że "teraz, to takie przypadki nie mają
    > szans zaistnieć".

    To, że nie można przystapić do egzaminu bez odbytego kursu dewaluuje
    samą ideę egzaminu.
    Ma on sprawdzić umiejętności i wiedzę. Z założenia.
    A źródło tej wiedzy i umiejętności nie powinno być przedmiotem
    dywagacji. Najwyżej nie zdam.
    Ręka ręce musi dac zarobic na jeleniach. :)

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 8. Data: 2013-11-07 13:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    >
    > http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/przeglad-pr
    asy-24-tys-zl-to-dr
    > obna-lapowka-sad-umorzyl-sprawe,365009.html

    Ale jaja...
    Dbrze, ze druga instancja sie opamiętała.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 9. Data: 2013-11-07 13:19:04
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-07 10:39, Pawel O'Pajak pisze:

> [...]
    > 5% wyborcow, ale idzie na lepsze.
    > Moznaby wprowadzic takie egzaminy jak w USA i problem bylby jednym

    A po co w ogóle jest PJ?
    Dlaczego nie można ustawić "w prawie" zasady "Umiesz - jeździsz. Wdupisz
    - ponosisz konsekwencje". W końcu konsekwencje spowodowania wypadku nie
    powinny zależeć od posiadania (lub nie) jakiegoś papierka, a wyłącznie
    od stopnia niedostosowania się do PORD lub nieprzewidywania okoliczności
    ruchu.
    To PJ to tylko listek figowy "patrzcie państwo, jakiego mamy dobrego
    ministra, który zadbał, żeby bez sprawdzenia umiejętności nie było wolno
    kierować pojazdem".
    No i oczywiście PJ jest potrzebne, aby uzasadnić funkcjonowanie i
    opłacanie tysięcy urzędników, którzy w innym wypadku musieli by wziąć
    się do jakiejś (daj Boże konstruktywnej) roboty, choćby mieszania zaprawy.
    A wymachiwać piłą spalinową bez uprawnień - WOLNO! Bo na tym rząd nie
    zgarnąłby tyle kasy. Nie ma tylu chętnych do używania piły spalinowej.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 10. Data: 2013-11-07 17:44:44
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > Najwyżej nie zdam.
    > Ręka ręce musi dac zarobic na jeleniach. :)
    To teraz proszę jeszcze sobie uświadomić, że po zdaniu PAŃSTWOWEGO egzaminu
    na kat. C,D lub C/D+E nie masz uprawnień do prowadzenia tych pojazdów, bo...
    musisz zapłacić kolejny haracz w postaci Kwalifikacji Wstępnej. To jest
    chore.
    Pozdrawiam.
    WOJO