    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: korki prawie takie same
    Date: Fri, 7 Jun 2024 01:11:54 +0200

    Dnia Thu, 6 Jun 2024 13:10:56 +0200, J.F napisał(a):

    > Dziwna sprawa. A rozwiązanie - chyba jeszcze gorsze.

    > W takich korkach, co sie po 2m podjezdza - automat wygoda oczywista.
    > Ale bezpieczeństwo?

    Bezpieczeństwo - mam na myśli jazdę na ACC. Wtedy wystarczy tylko kierować.
    Przyśpieszaniem i hamowaniem zajmuje się system.
    W niektórych autach nawet kierować nie potrzeba dopóki auto widzi pasy.

    > No, radar niewątpliwie często pomaga, ale czy rozleniwienie nie
    > stanowi zagrożenia ?

    > A z boku motor sie wciska, albo rower, albo pieszy ...

    No i ACC głośno ostrzega i później (albo od razu) hamuje.
    Jest na tyle czuły, że jadąc drogą wielopasmową wystarczy, jak ktoś na
    pasie obok nieco przekroczy linię i już auto ostrzega albo hamuje - w
    zależności os odległości.
    Ja jeżdżę najczęściej na ustawieniu 3 sekundy za poprzednikiem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam