eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykorki prawie takie sameRe: korki prawie takie same
  • Data: 2024-06-07 01:11:54
    Temat: Re: korki prawie takie same
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Thu, 6 Jun 2024 13:10:56 +0200, J.F napisał(a):

    > On Thu, 6 Jun 2024 12:04:29 +0200, Adam wrote:
    >> Dnia Thu, 06 Jun 2024 06:12:35 +0200, PiteR napisał(a):
    >>> Wczoraj dostałem taki wycisk w Polsce w korkach. Sprzęgło tak dotało w
    >>> dupę, że stwierdziłem tylko hybryda albo automat na takie czasy.
    >>>
    >>> Już kolega z pracy anonsuje, że sprzęgło nie odbija. Mnie zdarzyło sie
    >>> tylko raz w zeszłym roku w upał, 55 minut 12km czyli 11 km/h
    >>> przelotowa. Albo wysprzęglik na skrzyni albo w skrzyni jak w nowej
    >>> Skodzie Superb :) Paragon grozy nadchodzi.
    >>
    >> Pamiętam, lata temu, Lanos.
    >> W korkach miał taką przypadłość, że przejeżdżając kilka kilometrów
    >> (Warszawa, od Jerozolimskich do Wynalazek przez Łopuszańską/Hynka) w czasie
    >> od jednej do dwóch godzin, po pewnym czasie sprzęgło zaczynało szarpać na
    >> pierwszym biegu. Trzeba było ruszać z drugiego.
    >
    > Dziwna sprawa. A rozwiązanie - chyba jeszcze gorsze.
    >
    >> Później m.in. Subaru w automacie, Pajero w automacie: to była wygoda w
    >> korkach :)
    >>
    >> A teraz PHEV z systemem ACC i czasem przejeżdżam pół Polski nie dotykając
    >> gazu ani hamulca - niesamowita wygoda i znacznie wyższe bezpieczeństwo. Nie
    >> mówiąc już o wygodzie w korkach, gdzie w zasadzie nic nie trzeba robić.
    >
    > W takich korkach, co sie po 2m podjezdza - automat wygoda oczywista.
    > Ale bezpieczeństwo?

    Bezpieczeństwo - mam na myśli jazdę na ACC. Wtedy wystarczy tylko kierować.
    Przyśpieszaniem i hamowaniem zajmuje się system.
    W niektórych autach nawet kierować nie potrzeba dopóki auto widzi pasy.

    >
    > No, radar niewątpliwie często pomaga, ale czy rozleniwienie nie
    > stanowi zagrożenia ?
    >
    >> Niestety, mam starszą wersję, którą muszę "pchnąć", jak korek rusza -
    >> nowsze ACC same ruszają.
    >
    > A z boku motor sie wciska, albo rower, albo pieszy ...

    No i ACC głośno ostrzega i później (albo od razu) hamuje.
    Jest na tyle czuły, że jadąc drogą wielopasmową wystarczy, jak ktoś na
    pasie obok nieco przekroczy linię i już auto ostrzega albo hamuje - w
    zależności os odległości.
    Ja jeżdżę najczęściej na ustawieniu 3 sekundy za poprzednikiem.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: