  • 131. Data: 2009-10-21 15:49:56
    Temat: Re: komputer dla fotografa [flame] ;-)
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Bartosz Skowronek wrote:

    > tysiace mniej lub bardziej waznych szczegolow. chocby jedna partycja,

    bosz no to jest genialne... prawie jak w pcetach

    ale powiedz mi można sobie zrobić kilka partycji czy system wie lepiej i
    pozwala tylko mieć jedną.

    a jak mam dwa dyski (przy założeniu że można mieć tam dwa dyski) widac je
    też jako jedną partycję czy jako dwa napędy?

    > zintegrowane ze soba wzajemnie oprogramowanie

    no tak w windzie każdy program jest całkiem oddzielny

    >, konsekwentny i
    > przewidywalny interfejs wiekszosci dostepnych aplikacji

    cholera to tak jak w 99% aplikacji dla windows

    > itp. dla osob
    > dla ktorych komputer jest przezroczysty bo od lat maja z nim do
    > czynienia nie ma to moze wielkiego znaczenia ale dla lakiow ma bardzo
    > duze.

    ? :)

    > od 5 lat to juz nieprawda. poza tym to podejscie od konca - nigdy nie
    > chodzilo o to ile mysz ma przyciskow a o to ze da sie wygodnie
    > pracowac z okienkami i ikonami bez menu kontekstowego.

    no kiedyś sie dało ale potem sie przestało dać i okaząło sie że jendak jeden
    klawisz to troszkę mało. A czy m,yszkę z rolka już jabłko dopuszcza?

> [...]
    > komputerami nie byla blisko spory problem. mimo to taki wybor wymaga
    > przeciez wiedzy ktora mozna zdobyc samemu tylko uzywajac komputera a
    > przeciez rozmawiamy o sytuacji kiedy dopiero chcemy go kupic. i tu
    > zintegrowane rozwiazania maja ewidentna przewage. nie chce wywolywac
    > flejma ani nikogo przekonywac do makowek chodzi mi tylko o to ze
    > dobrze pomyslane oprogramowanie i nie wymagajaca tysiaca sterownikow
    > elektronika pozwala skupic sie na pracy (fotografii) a nie na
    > narzedziu (komputerze). z aparatami jest przeciez tak samo, nie?

    a widziałeś kedyś współczesnego peceta np laptop jakiś? :)

    wiem prowokuję.

  • 132. Data: 2009-10-21 16:25:45
    Temat: Re: komputer dla fotografa
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał:

    >[...]
    Milimetr

    > E tam, w zdrowaśkach lepiej...
    >[...]

    Coś Ty, nie myl jednostek - w zdrowaśkach to czas migawki:-))))

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 133. Data: 2009-10-21 16:44:32
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> napisał:

    > Moja mysz mnie o nic nie pyta, albo do tej pory za mało przy niej wypiłem
    > (może dlatego też nie jest biała).

    > To jest znakomity sposób żeby skomplikować coś, co jest proste. Mysz ma
    się
    > domyślać, czy gram akurat w Call of Duty (a swoją drogą nie wyobrażam
    sobie
    > jak można grać na czymś takim jak Magic Mouse) czy też dziabię coś przy
    > suwaczkach Lightrooma?
    >[...]

    Abstrahując od tego, czy powinna (zawsze mnie doprowadzają do pasji
    programy, urządzenia i ludzie, którzy chcą mnie uszczęśliwiać na siłę bo
    wydaje im się, że lepiej ode mnie wiedzą czego ja naprawdę chcę) to akurat
    zrealizować jest bardzo łątwo - wystarczy informacja okno jakiego programu
    jest w danym momencie oknem aktywnym i ewentualnie na którym suwaku jest
    kursor myszy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 134. Data: 2009-10-21 16:54:18
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 21 Oct 2009 18:44:32 +0200, Marek Wyszomirski napisał(a):

> [...]
    > jest w danym momencie oknem aktywnym i ewentualnie na którym suwaku jest

    Jak to ma niby działać w aplikacjach pełnoekranowych typu gra (niech będzie
    call of duty, skoro raz ją dałem jako przykład?)? W grach akurat nie może
    być tak, że mysz się czegoś domyśla za właściciela. Chciałem go z noża
    pociągnąć czy raczej zmienić broń?

    "A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
    Alvy Singer

  • 135. Data: 2009-10-21 16:56:12
    Od: zibis <z...@k...chip.pl.wytnij.to>

    > Poczytaj ewentualnie o tym:
    > http://www.swiatobrazu.pl/pierwszy_laptop_dla_fotogr
    afow_lenovo_thinkpad_w700_deklasuje_konkurencje.html

    Ten laptop ukazał się ponad rok temu..
    Nie wierzę, że od tego czasu nie powstało nic lepszego, albo
    przynajmniej zbliżonego..

    --
    zibis

  • 136. Data: 2009-10-21 17:08:09
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" napisał
> [...]
    > call of duty, skoro raz ją dałem jako przykład?)? W grach akurat nie może
    > być tak, że mysz się czegoś domyśla za właściciela. Chciałem go z noża

    Chciałem kolegę odsunąć a jebłem go kolbą ; )))

    adam

  • 137. Data: 2009-10-21 17:18:59
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-10-21 18:54:18 +0200, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...USUNTO.pl> said:

> [...]
    > call of duty, skoro raz ją dałem jako przykład?)? W grach akurat nie może
    > być tak, że mysz się czegoś domyśla za właściciela. Chciałem go z noża

    Po pierwsze dość uważnie oglądając strony o nowej myszy, nie widzę tam
    żadnych wzmianek o "sztucznej inteliigencji" która jakoby miałaby
    wiedzieć cokolwiek lepiej od użytkownika. Po drugie widzę tam parę
    opcji pozwalających powyłączanie niechcianych bajerów. Zresztą tak to
    bywa, jak się fantazjuje na temat czegoś, czego nawet nie miało się w
    ręku...

    de Fresz

  • 138. Data: 2009-10-21 17:26:50
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "zibis" <z...@k...chip.pl.wytnij.to> napisał w wiadomości

    afow_lenovo_thinkpad_w700_deklasuje_konkurencje.html

    > Ten laptop ukazał się ponad rok temu..
    > Nie wierzę, że od tego czasu nie powstało nic lepszego, albo przynajmniej
    > zbliżonego..

    Bo powstało

    http://www5.pc.ibm.com/europe/products.nsf/$wwwpartn
    umlookup/_NRPMKXX?open&sourcesite=cema

    ale cena :(
    JD

  • 139. Data: 2009-10-21 17:32:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    FD wrote:

    > mysle, ze to raczej mix.... coliny, animki i nieodżałowanego expierda
    > ;)

    ha ha ha no ma coś z Animki ona jest zarąbista, potrafi takie brednie
    wypisywać, że sie źle robi, no jeszcze jest panslavista i jego mutacje
    fajnie pitolił szczególnie na grupie dom i budowanie.

  • 140. Data: 2009-10-21 17:36:38
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-10-21 17:49:56 +0200, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> said:

    > bosz no to jest genialne... prawie jak w pcetach
    >
    > ale powiedz mi można sobie zrobić kilka partycji czy system wie lepiej
    > i pozwala tylko mieć jedną.

    Można i fyfnaście. A taki drobiazg, jak program do formatowania dysków
    jest o 50 lat bardziej zaawansowany, niż to gówno z XP-ka - ma wygodny
    interfejs graficzny obsługiwany myszką, z wizualnym przedstawieniem
    partycji i możliwością suwania sobie proporcji kursorem. I w ten sposób
    działa od późnych lat 90. Porównując to z badziewiem o stylistyce
    BIOSa, gdzie w jakże logiczny i przejrzysty sposób, najpierw trzeba
    stworzyć pierwszą partycję, mniejszą niż pojemność dysku, aby ten
    szczyt ergonomii pozwolił zrobić drugą, doprawdy ciśnie się na usta
    "prawie jak Mac OS".

    > a jak mam dwa dyski (przy założeniu że można mieć tam dwa dyski)

    Nie można, religia zabrania.

    > widac je też jako jedną partycję czy jako dwa napędy?

    A czemu nie jako 5?

    > no tak w windzie każdy program jest całkiem oddzielny

    Nie zrozumiałeś. Chodziło o integrację iTunes, iPhoto i innych
    aplikacji ze sobą, głównie tych od Apple, ale i niezależni producenci
    mogą z nimi integrować swoje programy, jeśl mają taką chęć - API są
    dostępne.

    > cholera to tak jak w 99% aplikacji dla windows

    Jaaaassssne.

    > no kiedyś sie dało ale potem sie przestało dać i okaząło sie że jendak
    > jeden klawisz to troszkę mało. A czy m,yszkę z rolka już jabłko
    > dopuszcza?

    Owszem, od jakichś 15 lat. Ktoś powinien w końcu zapdejtować
    podręcznik dla młodocianych antyfanów Apple.

    > a widziałeś kedyś współczesnego peceta np laptop jakiś? :)

    Takiego, w którym trzeba używać "dodaj sterowniki" i ręcznie wskazywać
    urządzenie, którego one dotyczą, bo system jest za głupi, że sobie
    samemu poradzić z powiązaniem hardware z softem? Ja mam takiego pod
    biurkiem, a co?

    > wiem prowokuję.

    Nieeee, zwyczajnie trollujesz..

    de Fresz