  • 111. Data: 2009-10-21 13:31:14
    Temat: Re: komputer dla fotografa
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "de Fresz" napisał

    > A ja tylko tak nieśmiało dodam, że "body" w słowniku fotografujących było
    > całkiem popularnym określeniem już conajmniej w połowie lat 90-tych, więc
    > to oburzanie się na jedno z tysięcy zapożyczeń w języku polskim (który tak
    > wogóle conajmniej w połowie się z nich składa) jest conajwyżej śmieszne,
    > jak nie żałosne. Zwłaszcza w wykonaniu kogoś, kto patrząc na ortografię
    > oraz składnię, traktuje ten język w sposób wyjątkowo olewczy (nie to żebym
    > był purystą w tym względzie, ale to aż bije po oczach).

    No ale jak już się komuś "body" kojarzy jeno z dupami to niech ma "korpus"
    ; ))))

    adam

  • 112. Data: 2009-10-21 13:35:15
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-21 15:31:14 +0200, "adam"
    <j...@o...maile.com> said:

    > No ale jak już się komuś "body" kojarzy jeno z dupami to niech ma
    > "korpus" ; ))))

    Tajest, w sam raz dla tych, co im 1000 słów musi wystarczyć do wszystkiego ;-)

    de Fresz

  • 113. Data: 2009-10-21 13:36:01
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "XX YY" napisał
    [...]
    Ciekawe . ze prowadze tez korespondencje czesto z niemcami w j.
    niemieckim , gdzie rzeczowniki pisze sie z duzej litery - ja pisze z
    osobami , z ktorymi juz wyminialem korespondencje z malej. jeszcze
    nikt nie udawal , ze nie rozumie o co chodzi.

    Bo masz doczynienia z kulturalnymi ludźmi.
    Co o Tobie myślą to już inna sprawa. Być może to samo co ja sobie myślę jak
    widzę, kiedy ktoś pisze niemiec z małej litery.
    Gorzej, że być może dochodzą do niesłusznego wniosku iż Polacy to naród zbyt
    mało rozgarnięty żeby przyswoić sobie minimum zasad obowiązujących w obcym
    dla nich języku.

    Na Twoim miejscu raczej bym się tym nie chwalił bo wygląda, że robisz nam
    kiepski PR.

    adam

  • 114. Data: 2009-10-21 13:37:48
    Od: Bartosz Skowronek <n...@n...pl>

    On 2009-10-21 15:31:10 +0200, "adam"
    <j...@o...maile.com> said:

    > Ooooo, Bartosz wrócił : ))))))
    > Dopiero zauważyłem starego grupowicza ; )

    klaniam sie! ale ja raczej przelotem niz na stale ;)

    --
    Bartosz Skowronek
    http://blog.fotogenia.info

  • 115. Data: 2009-10-21 13:41:35
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 21 Paź, 14:14, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
> [...]

    > w życiu nie przyjmie takiej nomenklatury odkąd funkcjonuje u nas słowo

    Nie mozna tlumaczyc doslownie, gdyby poeci, lub tlumazce rzadowi tak
    tlumaczyli, to bylibysmy ciagle w stanie wojny.
    Odpowiednikiem body aparatu foto jest oczywiscie korpus.
    Odpowiednikiem body samochodowego jest karoseria, lub nadwozie...itd
    itp.
    Do tego jest masa idiomow, ktore trzeba bezwarunkowo znac, by czytac
    ze zrozumieniem po angielsku.
    Pozdrawiam StaM

  • 116. Data: 2009-10-21 13:45:35
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Bartosz Skowronek" napisał

    > klaniam sie! ale ja raczej przelotem niz na stale ;)

    Szkoda - bo jak widzisz, poziom od lat wyrównany ; )))
    Czyli bywa wesoło : ))))

    adam

  • 117. Data: 2009-10-21 14:03:39
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Bartosz Skowronek" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > niewiedza != glupota

    Efekt ten sam.

  • 118. Data: 2009-10-21 14:10:19
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Hmm, wloski maluch moze byc?
    > http://www.youtube.com/watch?v=-qDgIfFHDiM&hl=pl
    > ;)

    Hehe - kazdemu staje, tyle ze niektorym kasy na wypasione auto ;)

  • 119. Data: 2009-10-21 14:14:19
    Od: Bartosz Skowronek <n...@n...pl>

    On 2009-10-21 16:03:39 +0200, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> said:

    > Efekt ten sam.

    tylko na krotka mete. glupiemu zaden mak czy pecet nie pomoze podczas
    gdy laik z latwiejszej techniki tylko skorzysta.

    --
    Bartosz Skowronek
    http://blog.fotogenia.info

  • 120. Data: 2009-10-21 14:24:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Bartosz Skowronek wrote:

    > tylko na krotka mete. glupiemu zaden mak czy pecet nie pomoze podczas
    > gdy laik z latwiejszej techniki tylko skorzysta.

    Jezu Bartek a co jest łatwiejszego w Makówce?

    że jak jest jeden kalwisz na myszce to jest łątwiej?

    PCety też są sprzedawane ze skonfigurowanym i gotowym do pracy systemem
    operacyjnym, ba można sobie zamówić PC z preisntalowanymi aplikacjami jakie
    potrzebujemy tylko włączyć i używać.