  • Data: 2009-10-24 11:26:06
    Temat: Re: komputer dla fotografa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 24 Oct 2009, JA wrote:

    > Błąd w założeniu. Klawisze [ ] znajdują się na lewo od backsace i są
    > dostępne [ po prostu go wciskając, nie jest potrzebny żaden dodatkowy
    > klawisz, a ] wciska się z shiftem. Nawiasy okrągłe są poniżej

    Dobra.
    A teraz postawmy sobie inne pytanie: "a po co to komu"?
    Czy naprawdę pliterki są *aż takim* utrudnieniem (znaczy brak
    możliwości uzyskania "na jeden klawisz"), aby opłacało się stosować
    odrębny układ klawiatury?
    IMVHO - nie.
    I dlatego *kupujący* nie przykładają do tego wagi.
    I tak gro kupujących nie korzysta z naistotniejszego "przyspieszenia"
    przy używaniu programów (poza obróbką grafiki), czyli odkładania
    myszki.
    Przyjmują się środki najprostsze.

    > Powiem tak. W normalnym pisaniu (nie programowaniu)

    Być może fakt, że to głównie "komputerowcy" używali komputerów w okresie
    "wejścia" technologii, przyczynił się do standardu "klawiatury
    programisty", ale ona jest wygodna *również* dla "szarego użyszkodnika".
    Mapujesz sobie niemieckie litery pod prawy kontrol albo cóś, polskie
    już są zamapowane z lewym altem i masz multilanguage ;)

    > Utrudnienie dostępu o którym piszesz wynika z tego, że w pecetach pod
    > kontrolą Ms-Dos, Win i Linux, zastosowano modyfikację układu "maszynistki" i
    > jest on nazywany układem PL-214, który ma niewiele wspólnego z klawiaturą w
    > układzie zgodnym z PN-87
    > <http://pl.wikipedia.org/wiki/Klawiatura_maszynistki

    Dobra, thx za uwagę (bo coś w tym jest), ale popatrz na to tak.
    JA - klawiatury "maszynistki" nie potrzebuję.
    Jedynie by mnie irytowała.
    I teraz oszacuj, jaka byłaby statystyczna odpowiedź użyszkodnika
    komputera.
    Jeśli taka jak moja - to masz odpowiedź: przedpiśca dobrze pisał,
    że to RYNEK aplikuje "klawiaturę programisty".

    > Przyczyną całego zamieszania, był właśnie dziki import komputerów, które nie
    > były wyposażone w "polskie" klawiatury i trzeba było na szybko coś zrobić.

    Chcesz znać moje zdanie? - na szczęście tak się stało.
    Trzymanie się na siłę "własnych lepszych rozwiązań" wcale nie jest
    dobrym pomysłem. To Niemcy właśnie mają "problem". Może jeszcze o nim
    nie wiedzą.
    Mieli ich zresztą więcej - pamięta ktoś, jak to po niemiecku
    nazywa(ł) się (w pełnym brzmieniu) klawisz ENTER?
    W myśl prezentowanego przez Ciebie poglądu przed dobrych parę lat
    usiłowali przeforsować "własne nazewnictwo".

    > Jako, że nie da się przerobić klawiszy, więc wymyślono "logiczny układ",
    > dzięki któremu wystarczyło powiedzieć człowiekowi, że chcąc mieć polski znak
    > wystarczy użyć lewego alta + litera.

    IMO - *bardzo* dobre rozwiązanie.
    Jeśli istnieje jakieś lepsze, to sprowadza się do rezygnacji z QWERTY
    (ze względów ergonomicznych).

    > To akurat prawda, ale nie zmienia to faktu, że nie usprawiedliwia to
    > wieloletniej praktyki sprzedawania w Polsce wszystkiego bez pl instrukcji.
    > A po co czytać taką instrukcję, skoro wszystkie znaki potrzebne
    > śmiertelnikowi, są widoczne na niej?

    To ustal, czy ta polska instrukcja MUSI być, czy może jednak
    NIE MUSI. Nie ma jak dyskutować, jeśli co pół posta zmieniasz
    zdanie :|

    > Znowu dałem się wciągnąć w OT.

    :)
    Było nie wyrażać kontrowersyjnych komentarzy ;)

    pzdr, Gotfryd