  • Data: 2009-10-24 08:30:18
    Temat: Re: komputer dla fotografa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 23 Oct 2009, JA wrote:

    > Nie używaj uogólnień. Nie każdym. W wielu miejscach stale używany jest układ
    > maszynistki.
    >
    > Problem polega na Polsce jako takiej. W Polsce nie obowiązują żadne prawa.
    > każde jest martwe. Nie ma polskich instrukcji, nie ma polskich klawiatur. W
    > każdym kraju europejskim w jakim byłem (Francja, Dania, Finlandia, Niemcy i
    > Czechy), nie spotkałem się z klawiaturami z obłożeniem US. Praktycznie
    > wszystkie mają narodowe obłożenia. Nie zależnie od systemu, operacyjnego.

    IMVHO to co pisze Grzegorz wskazuje na jeszcze jeden element - coś,
    co z kolei Ty ignorujesz.
    Co innego sprawa instrukcji, co innego sprawa standardu klawiatury,
    IMO akurat "klawiatura programisty" ma więcej plusów, niż miałoby
    ich twarde trzymanie się znakomicie utrudniającej życie klawitury
    z utrudnionym dostępem do "[]{};:'""

    Klient to TEŻ jest rynek. I klient łyka towar bez instrukcji, choć
    to rzeczywiście może być pewne utrudnienie, głównie przez to że
    i tak statystycznie tej instrukcji nie czyta :P (widzisz tych
    czytających instrukcję obsługi "zwykłej" klawiatury?)
    Za to wskazanie Grzegorza, że klienci by również nie kupowali
    "polskich klawiatur", choćby dlatego że statystycznie *powinny*
    być trochę droższe, ale również z powodu używania o czym wyżej,
    stanowi tą ważniejszą część.

    pzdr, Gotfryd