    From: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: komputer dla fotografa
    Date: Mon, 19 Oct 2009 21:12:40 +0200

    XX YY pisze:

    > oczywiscie zakup nowego aparatu w przypdku jesli posiada sie juz jakis
    > starszy ma sens jesli rozdzielczosc bezwzgl matrycy jest co najmniej
    > ok. 2 razy wieksza niz w poprzednim ,innych rzeczy nie bede wyminial
    > bo nie skumasz.

    Ja widzę sto innych powodów. Akurat zamieniałem teraz D60 na D90 i te
    2Mpix nie były żadnym z tych powodów.

    Dla niezorientowanych podaję 10 powodów:

    1. Dwa kółka nastawcze - wygoda przy trybie M.
    2. Wbudowany silnik AF.
    3. Więcej przycisków na korpusie.
    4. Możliwość wstępnego podniesienia lustra.
    5. Wyższa czułość.
    6. Możliwość podpięcia gripa, mam duże dłonie, a poza tym robię ok 40%
    zdjęć w pionie.
    7. Lepszy wizjer.
    8. Bracketing.
    9. Szybszy tryb seryjny.
    10. Możliwość wgrania zachowania 5 pomiarów balansu bieli.

    Dla niektórych argumentem mogą być jeszcze:

    1. LV samo w sobie czasami przydatne, ale jak ktoś się bawi makro, a LV
    po kablu do notebooka to już naprawdę fajna sprawa
    2. Podgląd głębi ostrości
    3. Definicja własnych profili dla jpg
    4. CLS z body
    5. 11 puntków AF
    6. LCD 3 cale 920 tys. punktów (obraz jak żyleta)
    7. Histogram RGB
    8. Górny wyświetlacz
    9. Ustawienia temperatury barwowej w Kelwinach
    10. Opcjonalny moduł GPS
    11. Ok. 30% zdjęć na jednym akumulatorze, po podpięciu gripa różnica 3
    krotna prawie
    12. Funkcje korekty zniekształceń obiektywów
    13. Rozbudowany tryb DLighting
    14. Zarządzanie zdjęciami wg kalendarza
    15. Wybór wielkości pomiaru światła w trybie centralnie ważony
    16. Mniejsze szumy przy długich czasach naświetlania
    17. Wyższy zakres tonalny
    18. Lepsza praca wbudowanej lampy błyskowej
    19. Złącze HDMI
    20. Szybszy autofokus

    Jak widać rozdzielczość nie musi mieć znaczenia. 30 powodów jest, i to
    wspominania o trybie filmowania. Oczywiście dla każdego każda z tych
    rzeczy może mieć różne znaczenie. Ale powody są nie tylko w
    rozdzielczości. Aha, D3s ma taką samą rozdzielczość jak D90, znaczy się
    pod żadnym pozorem nie warto zmieniać?

    wer