    From: Waldek Hebisch <h...@m...uni.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: kompilatores i czasy kompilacji
    Date: Thu, 24 Nov 2011 14:32:31 +0000 (UTC)

    <f...@g...pl> wrote:
    > niech grupowicze podadza jakie czasy kompilacji
    > (z zegarkiem w reku bez oszukiwania, osiagaja na swoich
    > kompilatorach) :
    >
    > edycja zrodel
    >
    > 10:53:56 wciskasz jakies 'build and run'
    > zachodzi kompilacja i uruchamianie
    > 10:5?:?? - aplikacja 'hula' na ekranie
    >
    > jaki kompilator i ile zrodel
    >
    > (ja na borlandzie dla 10tys lini (250k) wyrabiam sie spokojnie
    > w 3 sekundy (2 sekundy na rebuild i 1 sekunda na uruchomienie)

    'make' mierzone przez 'time' : real 0m2.026s. Ok 24000 lini,
    470 KB. Kompilacja glownego pliku (19315 lini) trwa 0m1.323s.
    To wszystko pod 64-bitowym Linuxem, 2.5 GHz procek, sporo RAM,
    gcc-4.4.5. Sprawdzalem tez gcc-2.95.3 na 32-bitowej maszynie,
    kompilacja glownego pliku wtedy wymaga 0.8s.

    Kompilacja byla bez optymalizacji, z '-O' make potrzebuje
    0m4.144s, z '-O2' 0m6.499s, z '-O3' 0m10.580s.

    Czasu uruchamiania nie podaje, bo to zalezy od tego jakimi
    danymi nakarmie program. Ogolniej, program ktory nic nie
    robi moze wystartowac (i zakonczyc "prace") ponizej 300
    mikrosekund, program robiacy cos prostego porzebuje
    2-5 milisekund.

    PS. make rekompiluje tylko zmodyfikowane pliki, zas typowe
    pliki sa znacznie mniejsze niz 19315 lini, wiec jak robisz
    prosta zmiane to czasy rekompilacji czesto sa mniejsze, nawet
    jesli caly projekt jest znacznie wiekszy.

    --
    Waldek Hebisch
    h...@m...uni.wroc.pl