  • 1. Data: 2011-11-07 09:57:41
    Temat: kompilatores i czasy kompilacji
    Od: " " <f...@g...pl>

    niech grupowicze podadza jakie czasy kompilacji
    (z zegarkiem w reku bez oszukiwania, osiagaja na swoich
    kompilatorach) :

    edycja zrodel

    10:53:56 wciskasz jakies 'build and run'
    zachodzi kompilacja i uruchamianie
    10:5?:?? - aplikacja 'hula' na ekranie

    jaki kompilator i ile zrodel

    (ja na borlandzie dla 10tys lini (250k) wyrabiam sie spokojnie
    w 3 sekundy (2 sekundy na rebuild i 1 sekunda na uruchomienie)

  • 2. Data: 2011-11-07 10:14:24
    Temat: Re: kompilatores i czasy kompilacji
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    <f...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > (ja na borlandzie dla 10tys lini (250k) wyrabiam sie spokojnie
    > w 3 sekundy (2 sekundy na rebuild i 1 sekunda na uruchomienie)

    watpie zeby zachwalane kobyły byly szybsze, chociaz kto wie,
    nie chodzi mi jednak o zachwalanie borlanda tylko o dowiedzenie
    sie jak to jest - najlepiej jakby grupowicze podali variety of
    testów i wyników

    u mnie pod borlandem jest :

    10:28:00 wciskam F9 - kompiluj,
    2 sekundy, wykonalo sie
    10:28:02 wciskam F12 - uruchom
    1 sekunda
    10:28:03 prog juz dziala (raytracerowane kulki sie kreca, albo samolocik
    leci)

    dane scisle - gwarantuje ze po edytowaniu zrodel jesli odpale o 10:52:25
    to zdarze najpozniej na 10:52:28 z rekompilacja i odpaleniem, najczesciej
    udaje sie juz o 10:52:27,

    1. nie uzywam zadnych przyspieszaczy (precompiled headers czy cos - o ile
    wiem to 10tys (250kilo) kompiluje lotem i nie licze rozmiaru naglowkow
    windowsowych bo nie wiem ile to jest (kompiluje wszystko do jednego .obj
    nie ma podzalu na moduly- wszystko sie kompiluje)
    2. zalezy od jakichs wlasnosci cacheujacych - chyba dysku twardego (?)- bo
    pierwsze uruchomienie po przelaczeniu sie np z przegladarki jest wolniejsze,
    3. mam slabego kompa i zwlaszcza malo ramu daje mi sie we znaki bo jak
    winda zacznie swapowac to nic nie moge zrobic z zadna aplikacja

  • 3. Data: 2011-11-07 12:42:37
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 07.11.2011 10:57, f...@g...pl wrote:
> [...]
    >
    > (ja na borlandzie dla 10tys lini (250k) wyrabiam sie spokojnie
    > w 3 sekundy (2 sekundy na rebuild i 1 sekunda na uruchomienie)

    Ale byś musiał mieć ten sam projekt, bo tak to jest porównywanie z
    czapy. Dodatkowo ważna jest wielkość kodu wynikowego i jego szybkość.
    Kompilatory mogą różnie optymalizować kod. Więc co z tego, że ktoś
    będzie 2 sekundy dłużej kompilował jak kod wynikowy będzie szybszy o 3%.
    Poza tym jeśli kompilowałeś wcześniej ten projekt to pliki objektowe są
    gotowe i nie trzeba ich kompilować, kompilowane są tylko pliki, które
    się zmieniły.
    Jak opracujesz metodologię testu to można testować, a teraz to równie
    dobrze można rzucać kostką.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 4. Data: 2011-11-07 12:57:35
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    b...@n...pl <b...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > się zmieniły.
    > Jak opracujesz metodologię testu to można testować, a teraz to równie

    nie koniecznie codzi o benchmarki i zestawienia co o informacje,

    gdybym np mial sie przesiasc na inny kompilator i ten zamiast obecnych
    3 sekund kompilowalby mi w 10 sekund, to by zmienialo wytuacje w stosunku
    do tego gdy kompilowalby mi w 1.5 s

  • 5. Data: 2011-11-07 13:06:08
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    f...@W...gazeta.pl <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
    > gdybym np mial sie przesiasc na inny kompilator i ten zamiast obecnych
    > 3 sekund kompilowalby mi w 10 sekund, to by zmienialo wytuacje w stosunku

    Ale nie dostaniesz tych informacji dopóki nie przedstawisz sensownej
    metodologii testowania. A w ogóle pomysł zmiany kompilatora ze względu na
    szybkość kompilacji wydaje mi się pomysłem z dupy. System operacyjny też w
    ten sposób wybierasz?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2011-11-07 13:45:24
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 07.11.2011 13:57, f...@W...gazeta.pl wrote:

> [...]
    >
    > gdybym np mial sie przesiasc na inny kompilator i ten zamiast obecnych
    > 3 sekund kompilowalby mi w 10 sekund, to by zmienialo wytuacje w stosunku

    A jeśli np projekt od początku kompilator A kompiluje 7 sekund,
    kompilator B 11 sekund, ale za to kompilacja ponowna trwa w A 5 sekund,
    a w B 2 sekundy. To który wybierzesz?
    Poza tym różnica 30 sekund w kompilacji to jest żadna. Ile razy dziennie
    kompilujesz? Kompilujesz olbrzymie projekty, że ma to znaczenie?
    A co jeśli jeden kompilator kompiluje projekt x1 20 sekund, drugi
    kompilator 30 sekund, ale przy projekcie x2 jest odwrotnie?

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 7. Data: 2011-11-07 13:48:36
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    Grzegorz Niemirowski <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > szybkość kompilacji wydaje mi się pomysłem z dupy. System operacyjny też w

    Moge je dostac, jak ktos powie jaki ma projekt (ile kodu),
    w jakim jezyku, jaki kompilator i ile wynosi wspomniany
    czas i to bedzie dla mnie ciekawa informacja,
    zwlaszcza wiele takich informacji zrobiloby ciekawy obraz
    - a przynajmniej moglby

    (co prawda grupowicze na nie zawiele sie nadają -
    poza wyzywaniem siebie nawzajem - o tym akurat dobrze
    wiadomo - zamiast podjac w miare ciekawy watek),

    dla mnie dosyc ciekawe jest ze zauwazylem ze sam czas
    uruchomienia aplikacji jest calkiem znaczacy, wczesniej
    nie zwracalem na to uwagi - zwlaszcza czasem , to moze cos
    z tymi cacheami dysku albo ciagle te windowsowe swapy
    (mam duzo aplikacji pootwieranych i czesto jak przelaczam
    to miele)

    (/logout, musze cos zrobic, znowu przemeczenie
    mnie troszke meczy)

    fir

  • 8. Data: 2011-11-24 14:32:31
    Od: Waldek Hebisch <h...@m...uni.wroc.pl>

    <f...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > (ja na borlandzie dla 10tys lini (250k) wyrabiam sie spokojnie
    > w 3 sekundy (2 sekundy na rebuild i 1 sekunda na uruchomienie)

    'make' mierzone przez 'time' : real 0m2.026s. Ok 24000 lini,
    470 KB. Kompilacja glownego pliku (19315 lini) trwa 0m1.323s.
    To wszystko pod 64-bitowym Linuxem, 2.5 GHz procek, sporo RAM,
    gcc-4.4.5. Sprawdzalem tez gcc-2.95.3 na 32-bitowej maszynie,
    kompilacja glownego pliku wtedy wymaga 0.8s.

    Kompilacja byla bez optymalizacji, z '-O' make potrzebuje
    0m4.144s, z '-O2' 0m6.499s, z '-O3' 0m10.580s.

    Czasu uruchamiania nie podaje, bo to zalezy od tego jakimi
    danymi nakarmie program. Ogolniej, program ktory nic nie
    robi moze wystartowac (i zakonczyc "prace") ponizej 300
    mikrosekund, program robiacy cos prostego porzebuje
    2-5 milisekund.

    PS. make rekompiluje tylko zmodyfikowane pliki, zas typowe
    pliki sa znacznie mniejsze niz 19315 lini, wiec jak robisz
    prosta zmiane to czasy rekompilacji czesto sa mniejsze, nawet
    jesli caly projekt jest znacznie wiekszy.

    --
    Waldek Hebisch
    h...@m...uni.wroc.pl

  • 9. Data: 2011-11-25 19:54:00
    Temat: Re:
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    2 sxekundy to dosyc przyzwoicie, mysle ze mozna przyjac ze
    kompilacja <5 sekund jest ok a jak wiecej to gorzej,

    jak mozna zmierzyc ile wykonuje sie uruchamianie i ze tak malo?

    nie wiem jak winda radzi sobie z tymi uruchomieniami, w
    minimalnej wersji czas uruchomienia powinien rownac sie
    mw czasowi wczytania pliku z dysku do ramu, ale nie wiem
    jakie winda robi dodatkowe kosztowne operacje a moze
    je robic - np 1) samo wczytywanie importowanych dllek mogloby
    troche trwac 2) samo budowanie procesu w ramie moze cos trwa?
    (nie wiem) 3) winda robi cos jeszcze jakies realokacje adresow
    (przxy importach chyba) chyba jakos kosztowne ale nie wiem
    dokladnie o co chodzi - a warto by wiedziec bo jesli liczyc
    czas wykonania programu to warto liczyc czas uruchomienia
    i warto by wiedziec co dokladnie obejmuje ten czas od wczytania
    z dysku przez zbudowanie i polinkowanie w ramie...

  • 10. Data: 2011-11-25 22:52:19
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Nov 25, 7:54 pm, " " <f...@N...gazeta.pl> wrote:
    > 2 sxekundy to dosyc przyzwoicie, mysle ze mozna przyjac ze
    > kompilacja <5 sekund jest ok a jak wiecej to gorzej,

    No widzisz, a biblioteka na ktorej pracuje buduje sie w wersji full
    wypas 20 minut.

    RW