  • Data: 2009-12-08 00:00:51
    Temat: Re: kompaktowa altenatywa do lustrzanki?
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Prawie.
    > Twój pogląd wygląda na jasny od paru postów, omija drobny szczegół.
    > Brakuje jeszcze jednostki odniesienia: "kiedy mowimy high".
    > Owa granica przecież nie musi być określona bezwzględnie - i albo
    > wskażesz powód dla którego jakiś konkretny limit (30 wielkości
    > gwiazdowych albo 37,5 EV może być? - to tak między Słońcem
    > a jeszcze dobrze dostrzegalnymi gwiazdami ;>), albo zgodzisz
    > się, że opinia inaczej myślących, a ustawiających tę granicę
    > tam gdzie przekracza ona możliwości technologiczne jednej
    > ekspozycji jest nie gorsza od Twojej.
> [...]

    Niby wszystko jest ok, wytłumacz mi tylko jedną rzecz.
    Dlaczego granice zdjęcia HDR ma wyznaczać aparat a nie monitor, papier,
    itp.?
    Czy zdjęcie oglądamy na matrycy - nie. Więc dlaczego to parametry aparatu
    mają być wyznacznikiem granicy zakresu od którego mówimy na zdjęcie HDR?
    Czyż nie poprawniej byłoby, aby o granicy HDR decydowały możliwości nośnika,
    na którym zdjęcie jest prezentowane? Co kogo obchodzi jakiej jakości matrycę
    miał aparat.

    Mam na komputerze pliki EXR, które powstały, pieron wie z ilu ekspozycji.
    Mam sie kogoś pytać czy to są HDR-y, bo nie wiem jakiego aparatu użył? Czy
    nie prościej określić zdjęcia po tym, czy ich zakres tonalny mieści sie w
    zakresie docelowego nośnika?

    Technika HDR powstała po to, aby można było ukazać na zdjęciach obrazy o
    dużej dynamice. Aparat jest tylko narzędziem, wykorzystywanym do osiągnięcia
    celu i nie decyduje o docelowej definicji zdjęcia. Podobnie jak młotek nie
    decyduje o tym, czy rama jest oknem czy drzwiami.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -