  • 41. Data: 2013-01-10 15:17:11
    Temat: Re: kolejne pomysły chorych ludzi
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 10 Jan 2013 04:39:15 -0800 (PST), c...@g...com napisał(a):

    > hmm, nie wiem jak wytłumaczyć?
    >
    > Wystarczy dobrze obserwować drogę przed wyprzedzaniem i w trakcie. Wydaje się to
    naturalne. Oczywiście są sytuacje, że znak można przegapić ale muszą to być skrajne
    sytuacje (długi ciąg ciężarówek i bardzo, bardzo długa prosta aby ten ciąg wyprzedzać
    na raz z zachowaniem odpowiedniej prędkości).

    > Tak jak pisałem są to (razem z niewidocznymi znakami) skrajne przypadki.

    Przy deklarowanym "zero tolerancji" skrajne przypadki staną się powszechnym
    problemem.

    Bo przegapisz jakiś zostawiony X lat temu przy okazji remontu znak,
    przejedziesz i np. stracisz prawo jazdy.

  • 42. Data: 2013-01-10 15:21:10
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-01-10 14:58, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
> [...]
    l&ll=52.150792,21.026738&spn=0.005076,0.009645&sll=5
    2.24755,21.193789&sspn=5.186783,9.876709&t=h&hq=Herb
    sta&hnear=Warszawa,+mazowieckie&z=17

    > Pasy na łuku były, nieco dawno. teraz ich nie ma. ZTCP były tak na linii
    > pomiędzy napisami "Czapli" i "Edwarda"

    Było jeszcze jedno między Herbsta a Puławską. Z 6 lat temu?

    > Pozostaje kwestia, na ile tan łuk jest łukiem, widoczność tam była dosyć
    > zacna.

    Otóż to - stąd pisałem o rewelacjach. Postawili FR, później przejścia
    przenieśli (zrobili jedno z płotkiem), postawili światła. Zrobiło się
    dzięki temu dużo bezpieczniej - FR został. No, a co widzę w cytacie?

  • 43. Data: 2013-01-10 16:41:34
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > U nas jest 140km/h. Co zmieni podniesienie do 150km/h? Da lepsze
    > samopoczucie paru osobom na pms?

    A ile było płaczu jak podnieśli ze 130km/h? Prawie drogowy koniec świata
    prognozowali, a tu nic.

    Więc w czym problem żeby podnieść? Dobra droga i się nie tłuką, FR nie
    trzeba, a podobno "prędkość zabija"

  • 44. Data: 2013-01-10 17:41:10
    Temat: Re: Re: kolejne pomysły chorych ludzi
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jan 2013, J.F wrote:

    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał
    [...]
    > Co nie znaczy ze musimy zle przyklady wdrazac u nas

    Ale akurat zatrzymywanie (a nie odbieranie) PJ nie jest rozwiązaniem
    złym. Zerojedynkowość prowokuje do swoistej "gry" - mam jeszcze
    12 punktów w zapasie to mogę :P
    Oddziaływanie przerwy w podróży mogłoby dawać znacznie lepszy efekt
    khem, "wychowawczy".
    Oczywiście pod standardowym warunkiem - że dolny próg kary
    będzie niski.

    > We wloszech na 3 pasowych odcinkach dopuszczone jest 150 - czemu tak nie
    > zrobic ?
    >
    > I alkoholu do 0.5 promila (albo i 0.8 :-))

    Ale to nie działa i nie trafia do świaomości, jeśli nie samych
    decydentów, to przynajmniej do ich przekonania że nie trafi
    do przekonania wyborców.
    Właśnie w 1PR coś na temat "pijaństwo na drodze" wspominali,
    również o tym iż PiS proponował zabieranie pojazdu.
    O tym, żeby jasno odpowiedzieć czy ta sama kara ma być
    za 0,051% i 0,3% nie wspominali.

    IMVHO, bezwzględnie potrzebne jest, aby zacząć zbierać
    i *ujawniać* statystyki wysokości opromilowania sprawców
    i poszkodowanych kierujących w poszczególnych kategoriach
    (a nie tylko uczestników, wśród których trudno oddzielić
    pasażera od motocyklisty).
    Gdzieś tak na poziomach właśnie 0,05 0,08 0,12 i może 0,2%
    (a może wyżej).
    Ciekawe, czy propaganda by się zepsuła.
    Przypomnę, że moje próby odszukania danych (co do których
    byłem niemal pewien że kilka lat temu były podane publicznie)
    nt proporcji winnych w zdarzeniach "pijany z trzeźwym" spełzły
    na niczym. Nie ma. Zniknęły.

    > i zamek wpisac do kodeksu ...

    A nie prościej narzekać na polskich kierowców, że głupi są
    i korzystają z przepisów które istnieją? ;)
    (oczywiście mam na myśli potencjalne stłuczki na przewężeniu
    przy zachowaniu pierwszeństwa na "swoim" pasie).

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2013-01-10 17:44:24
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-01-10 15:04, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
    > W dniu 2013-01-10 11:36, Artur Maśląg pisze:
    (...)

    > Coś mi się wydaje, że 50 jako obszar zabudowany.

    Być może masz rację - jak nie zapomnę to zerknę w sobotę ;)
    Osobiście uważam, że podniesienie np. do 60-70 krzywdy by nikomu nie
    zrobiło (o ile go nie ma).

    > Otóż to. Dwa razy widziałem radar w bardzo sensownym miejscu.

    To ja widuję i widywałem wielokrotnie. Trudno stawiać FR tam, gdzie
    do wypadków nie dochodzi i szanse na *idiotę* prawie zerowe. Znaczy
    czasem warto prewencyjnie, ale to już inna kwestia.

    > Śródziemnomorska, łuk, pasy wiele razy, wyjazdy z osiedli itd. teraz sa
    > tam progi.
    > Jastrzębowskiego, Łuk, pasy, ludzie łażą.

    Sam widzisz - ja bym wolał FR i spokojną jazdę z ograniczeniem nawet do
    20-30km/h niż te progi, ale życie jest życiem. Dość często jestem
    wyprzedzany właśnie na progach - przy progach cyklicznych stosuję
    technikę stałej jazdy z ograniczeniem, nie hamuję, nie przyśpieszam.
    No, ale wielu jest takich (nie, nie, nie większość), którzy w gaz,
    w hamulec, w gaz, w hamulec, a jak się uda, to na lewo i heja.
    A mieszkają tam ludzie, łażą, wyjazdy z osiedli, posesji... 30km/h.

    > Czasem są naprawdę sensownie, choćby te Sobieskiego/Sikorskiego.

    Sporo jest sensownych i są one zazwyczaj maszynkami do pieniędzy.

    > A powinny być tylko sensownie, aby się nie dało przyczepić co do
    > lokalizacji i powodów postawienia (bezpieczeństwo/zasilanie budżetu)

    Zawsze ktoś się przyczepi, choćby lokalizacja była jak najlepsza.
    Każdy kraj ma dochód z tych wynalazków i nikt tego nie ukrywa.
    Trudno, by w Polsce było inaczej, co nagle stało się przyczyną
    'powszechnego' oburzenia. Póki co, to tak naprawdę patologią
    można było zobaczyć w wykonaniu SM - stąd też trochę spraw
    w sądach, zmiany w przepisach, które im ukróciły samowolę.
    Co dalej - czas pokaże.

    > Też w sierpniu, wyjazdowo w dłuższe trasy.

    A ja nawet nie to - radio na stałe, antena w bagażniku, używane w
    zasadzie tylko urlopowo przy wyjazdach w większej liczbie załóg
    i to najczęściej za tzw. granicę. Teraz to może już nawet nie jest
    tak potrzebne ponieważ roaming tani, ale jakiś sentyment do
    starych czasów pozostał :)

  • 46. Data: 2013-01-10 17:57:13
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-01-10 16:41, BaX pisze:

    > A ile było płaczu jak podnieśli ze 130km/h? Prawie drogowy koniec świata
    > prognozowali, a tu nic.

    Hmm, zdaje się, że przeoczyłeś parę kwestii - w Polsce podniesiono
    prędkość administracyjnie *wszędzie* do 140km/h, a efektywnie do
    150km/h. Uważam to za błąd i działanie typowo populistyczne.
    Włosi dopuścili do jazdy szybszej tylko na niektórych odcinkach
    autostrad. Swoją ścieżką to mają je w stanie nie najlepszym (o cenach
    nie piszę) i coraz bardziej walczą z prędkością (bardziej pomiary
    odcinkowe miedzy bramkami).

    > Więc w czym problem żeby podnieść? Dobra droga i się nie tłuką,

    Tłuką, tłuką...

    > FR nie
    > trzeba, a podobno "prędkość zabija"

    Proszę bardzo:
    http://www.autostrade.it/en/assistenza-al-traffico/t
    utor.html

    Też głupoty wypisują?

  • 47. Data: 2013-01-10 17:57:35
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 10.01.2013 15:06, Tomasz Pyra wrote:
> [...]
    c-ida-zmiany,artykul.html?node=2

    > Ciekawe czy za niewskazanie będą zabierać PJ właścicielowi w ramach kary
    > administracyjnej? ;)

    A jak właściciel nie ma PJ rozstrzelać.

    Michoo

  • 48. Data: 2013-01-10 17:58:17
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2013-01-10 10:33, c...@g...com pisze:
    > W dniu czwartek, 10 stycznia 2013 10:26:09 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:

    (ciach)
    > Masz problem z wiecznie niewidocznymi znakami? Podpowiem: jak znaki nie są widoczne
    to znaczy, że i tak trzeba zwolnić.

    > Jak cie oślepia samochód zwolnij i poczekaj aż znak będzie widoczny.
    Przy najbliższej okazji jak będzie za mną jechał radiowóz to dam
    po heblach - bo nic nie widziałem i musiałem zahamować.

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 49. Data: 2013-01-10 18:01:44
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2013-01-10 17:57, Michoo pisze:

    c-ida-zmiany,artykul.html?node=2

    > A jak właściciel nie ma PJ rozstrzelać.

    A jak właścicielem jest MB Leasing?

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 50. Data: 2013-01-10 18:01:46
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    c-ida-zmiany,artykul.html?node=2

    > A jak właściciel nie ma PJ rozstrzelać.

    A skąd ten pomysł? Śmierć nie jest wystarczającą karą. Najpierw otruć
    Azorka.