eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykolejne pomysły chorych ludziRe: kolejne pomysły chorych ludzi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!ne
    wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl
    !news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: kolejne pomysły chorych ludzi
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <kckhnh$8r0$1@news.task.gda.pl>
    <50edd11b$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
    <kckm34$58c$1@news.vectranet.pl>
    <50ede7a6$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>
    <kcm3rv$fsr$1@node1.news.atman.pl>
    <50eeae7b$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
    <kcmgac$snq$1@node1.news.atman.pl>
    <50eee11e$0$1307$65785112@news.neostrada.pl>
    <50eef2f0$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    <1q1v4xjn8dy8t$.1dhfas721dh4l$.dlg@40tude.net>
    <kcokjv$16n$1@node1.news.atman.pl>
    <50eff026$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
    <1u2ntrtwdm4mx$.30d72bymtksp.dlg@40tude.net>
    <kcp482$ksc$1@node2.news.atman.pl>
    <m...@4...net>
    <kcpihv$h13$1@news.vectranet.pl>
    <4md7k3uzxeys$.1isltaq306eff$.dlg@40tude.net>
    <kcpnvc$jcr$1@news.vectranet.pl>
    Date: Fri, 11 Jan 2013 21:18:38 +0100
    Message-ID: <8...@4...net>
    Lines: 89
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.8.245.102
    X-Trace: 1357935518 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26696 83.8.245.102:57301
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2479097
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 11 Jan 2013 20:08:19 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    >> Postulujesz żeby Tobie ograniczyć prawo do rozwijania w deszczu danej
    >> prędkości, zakładałem więc że może poprzesz to jakimkolwiek argumentem
    >> innym niż wirtualna "śmieszność na zachodzie"... No ale widzę że nie.
    >
    > Widzę, że nie masz innych argumentów przeciw, poza ad personam. Spoko.

    No i niestety, nadal nie usłyszałem żadnego argumentu poza wymyśloną
    "śmiesznośćią europejską", która nie ma miejsca. Nikt się nie śmieje.
    Jak Niemiec przejedzie z północy na południe Polski, to nie rozśmieszy go
    140 na autostradzie, a rozśmieszy go raczej Włocławek.


    >> No i dlatego jest ograniczenie do 140
    >
    > No właśnie, jest...
    >
    >> i już...
    >
    > Nie, nie i już. Ciekawe, czemu przemilczałeś ograniczenia z tytułu np.
    > deszczu w innych krajach.

    Nie tylko u nas prawem drogowym zajmują się ludzie którzy nie znają się na
    tym. A miejska legenda o wielkiej śliskości mokrej jezdni istotnie jest
    szeroko rozpowszechniona, bo ma pokrycie w subiektywnych odczuciach i
    lękach kierowców, którzy skłonni są do zbliżania się bliżej do granic
    możliwości na suchej nawierzchni niż mokrej.

    A w czasie deszczu ginie jakieś 10% ofiar, nawet dokonując cudów na tym
    polu i ograniczając ilość ofiar o połowę, uratować można 220 osób.
    Gdyby zamiast tego udało się ograniczyć liczbę ofiar suchej nawierzchni o
    zaldwie 10%, to przeżyło by więcej ludzi.

    Takie proste prawidła - poprawiać trzeba tam gdzie giną ludzie, bo nie
    chodzi o żadne procenty czy stosunki, a liczbę ofiar.

    >> No i jazda 140 polską autostradą nie jest żadnym wykroczeniem,
    >
    > Hmm, zdaje się, że niezupełnie o to chodziło wprost. Za 149 nawet nie
    > mogą w teorii złapać.

    Nie jest to prawda. Mandat za przekroczenie o 1km/h jest i wynosi 50zł i
    1pkt karny i nie ma żadnych przeszkód żeby za takie wykroczenia karać.
    Domyślam się że pomyliłeś prędkości dozwolone z warunkami samoczynnego
    pomiaru prędkości, ale to tylko gdybanie.

    > No, i 180 to już tylko 40 wiecej, a nie 50.

    I to tu jest problem?
    Lepiej by było gdyby 180 to było o 70 więcej niż 140, czy jak?


    >> a z tego co
    >> widać na tych autostradach jest to w dodatku tak bezpieczne jak żadna inna
    >> rzecz którą można robić na polskich drogach.
    >
    > Hmmm, Skąd ten wniosek? Widziałeś A4? Masz jakieś dane, które by
    > potwierdziły to super bezpieczne 140?

    W 2011 roku na 1km autostrady przypadało 18km krajówek, a na 1 wypadek na
    autostradzie przypadało 42.5 wypadku na krajówkach.
    Chociaż oczywiście można mówić że autostradami nikt nie jeździ :)


    >> Jak w mieście po 22 uważasz że warunki są takie że powinieneś jechać 50, to
    >> jedź 50. W czym więc widzisz problem?
    >
    > W sumie to po 23 i nie jest to kwestia warunków. Dla pieszych te 10
    > więcej to kolosalna różnica.

    Jak pamiętam przy podnoszeniu limitu w nocy, ilość pieszych którzy byli
    ofiarami wypadków była stosunkowo dużo niższa. Co zresztą jest dość
    przewidywalne, bo nocą pieszych zdecydowanie mniej.
    A tam gdzie pieszych jest mniej, można jechać szybciej.

    >> A statystyki wypadków pokazują, że tam gdzie obowiązują te podniesienia
    >> jest całkiem bezpiecznie. A problemem nie jest ani noc, ani deszcz.
    >
    > Tak, pokaż te statystyki, które potwierdzą, że jest tak samo
    > bezpiecznie (ze szczegółami) jak przy prędkości przyjętej wszędzie,
    > czyli 10 niżej.

    W nocy i w deszczu wypadków jest po prostu mało - na sztuki.

    > Aaaa, możesz przy okazji podać jakie koszty generuje
    > ta dualność

    Mnie kosztowało póki co 0zł, a Ciebie?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: