-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!ne
wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl
!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: kolejne pomysły chorych ludzi
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <kckhnh$8r0$1@news.task.gda.pl>
<50edd11b$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
<kckm34$58c$1@news.vectranet.pl>
<50ede7a6$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>
<kcm3rv$fsr$1@node1.news.atman.pl>
<50eeae7b$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
<kcmgac$snq$1@node1.news.atman.pl>
<50eee11e$0$1307$65785112@news.neostrada.pl>
<50eef2f0$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
<1q1v4xjn8dy8t$.1dhfas721dh4l$.dlg@40tude.net>
<kcokjv$16n$1@node1.news.atman.pl>
<50eff026$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
<1u2ntrtwdm4mx$.30d72bymtksp.dlg@40tude.net>
<kcp482$ksc$1@node2.news.atman.pl>
<m...@4...net>
<kcpihv$h13$1@news.vectranet.pl>
<4md7k3uzxeys$.1isltaq306eff$.dlg@40tude.net>
<kcpnvc$jcr$1@news.vectranet.pl>
Date: Fri, 11 Jan 2013 21:18:38 +0100
Message-ID: <8...@4...net>
Lines: 89
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.8.245.102
X-Trace: 1357935518 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26696 83.8.245.102:57301
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2479097
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 11 Jan 2013 20:08:19 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
>> Postulujesz żeby Tobie ograniczyć prawo do rozwijania w deszczu danej
>> prędkości, zakładałem więc że może poprzesz to jakimkolwiek argumentem
>> innym niż wirtualna "śmieszność na zachodzie"... No ale widzę że nie.
>
> Widzę, że nie masz innych argumentów przeciw, poza ad personam. Spoko.
No i niestety, nadal nie usłyszałem żadnego argumentu poza wymyśloną
"śmiesznośćią europejską", która nie ma miejsca. Nikt się nie śmieje.
Jak Niemiec przejedzie z północy na południe Polski, to nie rozśmieszy go
140 na autostradzie, a rozśmieszy go raczej Włocławek.
>> No i dlatego jest ograniczenie do 140
>
> No właśnie, jest...
>
>> i już...
>
> Nie, nie i już. Ciekawe, czemu przemilczałeś ograniczenia z tytułu np.
> deszczu w innych krajach.
Nie tylko u nas prawem drogowym zajmują się ludzie którzy nie znają się na
tym. A miejska legenda o wielkiej śliskości mokrej jezdni istotnie jest
szeroko rozpowszechniona, bo ma pokrycie w subiektywnych odczuciach i
lękach kierowców, którzy skłonni są do zbliżania się bliżej do granic
możliwości na suchej nawierzchni niż mokrej.
A w czasie deszczu ginie jakieś 10% ofiar, nawet dokonując cudów na tym
polu i ograniczając ilość ofiar o połowę, uratować można 220 osób.
Gdyby zamiast tego udało się ograniczyć liczbę ofiar suchej nawierzchni o
zaldwie 10%, to przeżyło by więcej ludzi.
Takie proste prawidła - poprawiać trzeba tam gdzie giną ludzie, bo nie
chodzi o żadne procenty czy stosunki, a liczbę ofiar.
>> No i jazda 140 polską autostradą nie jest żadnym wykroczeniem,
>
> Hmm, zdaje się, że niezupełnie o to chodziło wprost. Za 149 nawet nie
> mogą w teorii złapać.
Nie jest to prawda. Mandat za przekroczenie o 1km/h jest i wynosi 50zł i
1pkt karny i nie ma żadnych przeszkód żeby za takie wykroczenia karać.
Domyślam się że pomyliłeś prędkości dozwolone z warunkami samoczynnego
pomiaru prędkości, ale to tylko gdybanie.
> No, i 180 to już tylko 40 wiecej, a nie 50.
I to tu jest problem?
Lepiej by było gdyby 180 to było o 70 więcej niż 140, czy jak?
>> a z tego co
>> widać na tych autostradach jest to w dodatku tak bezpieczne jak żadna inna
>> rzecz którą można robić na polskich drogach.
>
> Hmmm, Skąd ten wniosek? Widziałeś A4? Masz jakieś dane, które by
> potwierdziły to super bezpieczne 140?
W 2011 roku na 1km autostrady przypadało 18km krajówek, a na 1 wypadek na
autostradzie przypadało 42.5 wypadku na krajówkach.
Chociaż oczywiście można mówić że autostradami nikt nie jeździ :)
>> Jak w mieście po 22 uważasz że warunki są takie że powinieneś jechać 50, to
>> jedź 50. W czym więc widzisz problem?
>
> W sumie to po 23 i nie jest to kwestia warunków. Dla pieszych te 10
> więcej to kolosalna różnica.
Jak pamiętam przy podnoszeniu limitu w nocy, ilość pieszych którzy byli
ofiarami wypadków była stosunkowo dużo niższa. Co zresztą jest dość
przewidywalne, bo nocą pieszych zdecydowanie mniej.
A tam gdzie pieszych jest mniej, można jechać szybciej.
>> A statystyki wypadków pokazują, że tam gdzie obowiązują te podniesienia
>> jest całkiem bezpiecznie. A problemem nie jest ani noc, ani deszcz.
>
> Tak, pokaż te statystyki, które potwierdzą, że jest tak samo
> bezpiecznie (ze szczegółami) jak przy prędkości przyjętej wszędzie,
> czyli 10 niżej.
W nocy i w deszczu wypadków jest po prostu mało - na sztuki.
> Aaaa, możesz przy okazji podać jakie koszty generuje
> ta dualność
Mnie kosztowało póki co 0zł, a Ciebie?
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.13 21:47 Artur Maśląg
- 11.01.13 22:44 J.F.
- 11.01.13 22:50 J.F.
- 11.01.13 22:58 J.F.
- 11.01.13 23:07 J.F.
- 12.01.13 00:33 RoMan Mandziejewicz
- 12.01.13 02:04 Tomasz Pyra
- 12.01.13 03:43 John Kołalsky
- 12.01.13 04:16 John Kołalsky
- 12.01.13 04:17 John Kołalsky
- 12.01.13 04:27 John Kołalsky
- 12.01.13 04:33 John Kołalsky
- 12.01.13 04:58 John Kołalsky
- 12.01.13 09:30 BaX
- 12.01.13 18:10 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=