    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 22 Jan 2013 06:41:05 -0800 (PST)
    Subject: Re: kodowanie haseł
    From: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 stycznia 2013 14:44:16 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:

    > Dlaczego nic nie da.
    > hash = H (haslo, salt).
    > Znam H, znam salt (wszytkie liczby losowe dodane w procedurze),
    > znam hash.
    > Jeśli H liczy się _szybko_, to podstawiam rozsądne hasła
    > (niezbyt długie alfanumeryczne + pare znaczków jak "_")
    > i po niedługim czasie mam dopasowanie.
    Jest znacznie gorzej. Nieuczciwy administrator ma gotowe hasła w
    formacie tekstowym i nie musi niczego dekodować, niczego obliczać
    ani nie musi mieć wiedzy kryptograficznej. Jak zauważył Maciej Sobczak
    takie klucze są niepotrzebne/niewystarczające. Musiałem poradzić sobie
    zupełnie inaczej.

    > Pytanie było o ten typ ataku. Jak sobie z nim poradzileś
    > inaczej niż skomplikowaną (wymagającą długich obliczeń) H?
    Nie mogę napisać jak, musiałem poradzić sobie inaczej.

    > Brzmi to jak spora fuszerka:(
    A nie jest fuszerką. Po prostu zanim dane dotrą do komputerów klienta, to
    on za ich bezpieczeństwo nie odpowiada. Wszelka logika z kolei podpowiada,
    że jakby ktoś chciał przeprowadzić atak, to właśnie by atakował na etapie
    wcześniejszym, bo tam łatwiej i taniej.