  • Data: 2011-06-01 12:34:47
    Temat: Re: klima ciągle zagrzybiona
    Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.06.2011 12:24, yabba pisze:

    > Klimatyzacja "produkuje" wilgoć, gdy jest włączona i wtedy nawiewy
    > wtłaczają wilgoć we wszystkie kanały.. Po wyłączeniu klimatyzacji nawiew
    > tylko wysusza kanały.

    Hmm, ciekawe, bo mnie się zawsze wydawało że klimatyzacja, po przez
    schłodzenie powietrza, powoduje wykroplenie z niego wody i obniżenie
    jego wilgotności. Woda się wykrapla na chłodnych elementach(parownik) i
    ścieka rynienką pod auto. Do kanałów, które są już za parownikiem, i
    mają już wyższą niż parownik temperaturę, trafia suche powietrze, które
    zaczyna się nagrzewać od elementów z którymi się styka. Tym samym,
    podczas tego nagrzewania jego wilgotność względna cały czas spada.

    A teraz przypadek jaki opisujesz..
    Wyłączasz klimatyzacje, ciepłe, wilgotne powietrze z zewnątrz przechodzi
    przez jeszcze zimny parownik, parownik ten się ogrzewa od tego
    powietrza, coś się tam tej wody wykropli, ale z czasem coraz mniej.
    Powietrze wędruje dalej, do schłodzonych uprzednio kanałów, na których
    to ściankach wykrapla się reszta wody zawarta w powietrzu.. Czy ta
    wykroplona woda w tych kanałach ma jakieś ujście? Ja nie wiem. Trzeba by
    się przyjrzeć konkretnemu rozwiązaniu. Ale z pewnością nie przyczynia
    się taka praktyka do osuszenia samochodu.