  • Data: 2014-09-07 13:26:03
    Temat: Re: kieszonkowy aparat na baterie AA
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 06 Sep 2014 21:21:07 +0200, Piotr Kosewski napisał(a):

    > Bardziej rozwijający pod jakim względem? Ułatwia ukończenie Harvardu?
    >
    > Nie podważam istotności aktywności fizycznej, ale trzeba szukać
    > kompromisu. Zabranianie czegokolwiek kompromisom nie sprzyja.

    Życie w społeczeństwie opiera się na zakazach i nakazach. Im wcześniej
    dziecko zda sobie z tego sprawę, tym lepiej.

    > Ponadto zastanów się nad warunkami brzegowymi.
    > Masz dwoje dzieci. Jedno się bardzo dużo rusza, ale kosztem nauki itp.
    > Drugie rusza się mało, ale bardzo dużo czasu spędza przy kompie
    > i książkach.
    > Statystycznie to drugie dziecko osiągnie *zdecydowanie* lepszy
    > poziom życia. I zapewne będzie żyło dłużej.

    Skąd bierzesz takie bajki? Nie raz dowiedziono, iż osoby korzystające z
    regularnych ćwiczeń fizycznych żyją dłużej niż inni. A zamożność życia
    nie oznacza ani jakości, ani długości tegoż.
    Zresztą wywodzisz i z tego błędne wnioski, gdyż osoba aktywna fizycznie
    ma większy "apetyt na życie", nie jest bierna i lepiej sobie radzi w
    zmiennych warunkach społecznych.

    > Takich dożyliśmy czasów. Człowiek nie musi już polować na obiad
    > i codziennie walczyć z sąsiednimi plemionami.
    > Nie ma sensu temu zaprzeczać i zabierać dzieciom tych cholernych
    > smartphone'ów. Warto po prostu pokazać im, jak tych urządzeń można
    > sensownie używać.

    Człowiek z natury jest leniwy. Jeśli dać mu wybór, to będzie leżeć
    brzuchem do góry, choćby do śmierci. Dzieci/nastolatki zaś nie widzą
    ciągu przyczynowo-skutkowego pomiędzy brakiem ruchu, a skutkami
    chorobowymi. Zresztą, jak widzę, nie tylko dzieci, co mnie przeraża.

    > Wszak wychowywanie dziecka powinno polegać na przekazywaniu mu wiedzy,
    > a nie podcinaniu skrzydeł takimi głupawymi zakazami. :/

    Chyba nie byłeś nigdy na obozie czy koloniach, by pisać banialuki o
    podcinaniu skrzydeł. Po to są wychowawcy kolonijni, aby zapełnić czas
    odpowiednim programem, ciekawym i odpowiednim dla wieku. Siedzenie przed
    smartfonem nie jest rozwijającym zajęciem, ani fizycznie, ani
    intelektualnie, a nawet nie rozwija koordynacji oko-ręka. Po to są
    zajęcia, aby rozwijać, a nie utrzymywać status quo.

    > A jeśli prowadzący obóz nie umie ciekawym zajęciem oderwać
    > dzieci od telefonów, to chyba jemu trzeba czegoś zabronić. :D

    Jak już wyżej napisałem, człowiek jest z natury leniwy, więc póki nie
    zabronisz lub nakażesz, to nic nie zdziałasz, tym bardziej z
    dorastającym nastolatkiem, który "wie lepiej".

    Zresztą temat jest mocno OT. No chyba, że to są kolonie fotograficzne,
    gdzie biega się rankiem czy wieczorem za tematem, a w ciągu dnia uczy
    jak unikać zdjęć w pełnym słońcu, co daje cień, etc ;).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski