  • Data: 2014-09-07 19:49:26
    Temat: Re: kieszonkowy aparat na baterie AA
    Od: JD <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-09-07 12:55, Piotr Kosewski pisze:

    > Istotny jest efekt końcowy.
    > Jeśli za jakiśtam "cel" obierzesz sobie długie życie, zdrowie
    > i bogactwo, to do osiągnięcia ich:
    > - 100000 lat temu trzeba było być silnym i sprawnym,
    > - 1000 lat temu trzeba było się dobrze urodzić,
    > - od 100 lat wystarczy dużo umieć i w efekcie nieźle zarabiać, bo
    > w pozostałych kwestiach zastępuje nas technologia i medycyna.

    Ty tak na serio? Przecież to brednie.

    > Moje pytanie więc brzmi: czemu ma służyć ograniczanie dostępu dzieci
    > do takich urządzeń?

    Nikt nie pisze o ograniczaniu przez całe życie,
    jedynie przez okres wakacyjny.
    Nie widzę przeszkód aby w szkole się tego nie uczyć,
    zamiast np religii.

    > Jeśli chcesz mi teraz powiedzieć, że smartfony i komputery mogą
    > negatywnie wpływać na zdrowie, to się z Tobą oczywiście zgodzę.

    W nadmiarze zapewne wszystko może być szkodliwe.

    > Noże i ogień też mogą negatywnie wpłynąć na zdrowie, ale jakoś wśród
    > zacofanych względem nas plemion (Afryka, Ameryka Pd.) nikomu nie
    > przyszło do głowy, żeby 10-latkom zabierać te przedmioty.
    >
    > Czyli żyjący w dżungli zacofany Indianin rozumie, że dziecko trzeba
    > nauczyć obsługi noża tak szybko, jak to możliwe.

    Nie tylko noża, również tropienia, rozpoznawania roślin
    i rozróżniania leczących od trujących, wyplatania czegoś tam
    i wielu innych cech, każdej po trochę.

    > Tymczasem ludzie z cywilizacji lotów w kosmos i nanotechnologii
    > uważają, że dziecko trzeba trzymać z dala od elektroniki. :o

    Nikt tak nie napisał. Skąd taki durny wniosek???

    JD