-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: "kawałek" UPS-a w samochodzie
Date: Fri, 2 Nov 2012 01:50:04 +0100
Organization: Squadack
Lines: 29
Sender: r...@n...agh.edu.pl
Message-ID: <7...@p...pl.invalid>
References: <k6s54j$1os$1@usenet.news.interia.pl>
<5091b2e9$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
<k6tn58$cib$1@usenet.news.interia.pl>
<5092a6dd$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
<k6ua9h$9i1$1@usenet.news.interia.pl>
<5092c8b3$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
<k6ujid$4gd$1@news.icpnet.pl>
<50930d3e$0$1304$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 87-205-121-39.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.agh.edu.pl 1351817405 26296 87.205.121.39 (2 Nov 2012 00:50:05 GMT)
X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Nov 2012 00:50:05 +0000 (UTC)
X-Priority: 3 (Normal)
In-Reply-To: <50930d3e$0$1304$65785112@news.neostrada.pl>
X-Comment-To: Maniek
X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:637408
[ ukryj nagłówki ]Hello Maniek,
Friday, November 2, 2012, 1:01:01 AM, you wrote:
>>> Większy aku (lub kilka szeregowo) bedzie miał problemy z ładowaniem w
>>> samochodzie, tz. ciągle będzie niedoładowany z wszystkimi tego
>>> konsekwencjami.
>> oo staaaaary przesąd, niby dlaczego większy aku miałby być niedoładowany?
> Bo alternator ma okresloną moc i choć byś nie wiem jak bardzo tego chciał to
> więcej z niego nie wyciśniesz.
[.... bełkot ...]
To, czy akumulator jest ładowany czy nie wynika z prostego bilansu
energii czyli różnicy pomiędzy energią dostarczaną przez alternator a
energią pobieraną przez odbiorniki. I nie ma najmniejszego związku z
pojemnościa akumulatora. Jeśli bilans jest dodatni - akumulator jest
ładowany, jesli ujemny - jest rozładowywany. I to jest koniec całej
filozofii. Pojemność nie ma nic do rzeczy. Akumulator będzie poprawnie
doładowywany, jeśli bilans energii bedzie dodatni.
Czyli ilość energii zużytej na rozruch silnika oraz zasilenie urządzeń
będzie mniejsza niż ilość energii dostarczonej w tym czasie przez
alternator.
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=