-
Data: 2012-11-02 10:12:29
Temat: Re: "kawałek" UPS-a w samochodzie
Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-11-02 01:50, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Maniek,
>
> Friday, November 2, 2012, 1:01:01 AM, you wrote:
>
>>>> Większy aku (lub kilka szeregowo) bedzie miał problemy z ładowaniem w
>>>> samochodzie, tz. ciągle będzie niedoładowany z wszystkimi tego
>>>> konsekwencjami.
>>> oo staaaaary przesąd, niby dlaczego większy aku miałby być niedoładowany?
>> Bo alternator ma okresloną moc i choć byś nie wiem jak bardzo tego chciał to
>> więcej z niego nie wyciśniesz.
Pisałem o dołożeniu separatora akumulatorów. Jest to urządzenie dbające
m.in. o prawidłową kondycję obu akumulatorów. Dba o prawidłowe
naładowanie każdego z nich. Można też zdefiniować, który akumulator do
czego służy, przykładowo jeden wyłącznie dla rozrusznika, pozostały do
reszty, zaś dla wyciągarki oba równolegle. Separator nie pozwoli też na
zbytnie rozładowanie akumulatora.
Zobacz choćby tu:
http://www.rxv.com.pl/sklep//index.php?products=prod
uct&prod_id=656
>
> [.... bełkot ...]
>
> To, czy akumulator jest ładowany czy nie wynika z prostego bilansu
> energii czyli różnicy pomiędzy energią dostarczaną przez alternator a
> energią pobieraną przez odbiorniki. I nie ma najmniejszego związku z
> pojemnościa akumulatora. Jeśli bilans jest dodatni - akumulator jest
> ładowany, jesli ujemny - jest rozładowywany. I to jest koniec całej
> filozofii. Pojemność nie ma nic do rzeczy. Akumulator będzie poprawnie
> doładowywany, jeśli bilans energii bedzie dodatni.
> Czyli ilość energii zużytej na rozruch silnika oraz zasilenie urządzeń
> będzie mniejsza niż ilość energii dostarczonej w tym czasie przez
> alternator.
>
Jeśli alternator jest słaby, ale bilans dodatni, to po prostu akumulator
dłużej się ładuje - jak już Romek i inni niejednokrotnie tu opisywali.
W moim przypadku nie pamiętam, jaki mam alternator. Prawdopodobnie coś
ok. 100A lub więcej (Pajero II long rok 1999, automat, silnik 4M40).
Alternator ładuje już na wolnych obrotach - nie potrzeba silnika kręcić
- to nie prądnica ;)
--
Pozdrawiam.
Adam.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=