-
Data: 2012-11-02 10:12:29
Temat: Re: "kawałek" UPS-a w samochodzie
Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-11-02 01:50, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Maniek,
>
> Friday, November 2, 2012, 1:01:01 AM, you wrote:
>
>>>> Większy aku (lub kilka szeregowo) bedzie miał problemy z ładowaniem w
>>>> samochodzie, tz. ciągle będzie niedoładowany z wszystkimi tego
>>>> konsekwencjami.
>>> oo staaaaary przesąd, niby dlaczego większy aku miałby być niedoładowany?
>> Bo alternator ma okresloną moc i choć byś nie wiem jak bardzo tego chciał to
>> więcej z niego nie wyciśniesz.
Pisałem o dołożeniu separatora akumulatorów. Jest to urządzenie dbające
m.in. o prawidłową kondycję obu akumulatorów. Dba o prawidłowe
naładowanie każdego z nich. Można też zdefiniować, który akumulator do
czego służy, przykładowo jeden wyłącznie dla rozrusznika, pozostały do
reszty, zaś dla wyciągarki oba równolegle. Separator nie pozwoli też na
zbytnie rozładowanie akumulatora.
Zobacz choćby tu:
http://www.rxv.com.pl/sklep//index.php?products=prod
uct&prod_id=656
>
> [.... bełkot ...]
>
> To, czy akumulator jest ładowany czy nie wynika z prostego bilansu
> energii czyli różnicy pomiędzy energią dostarczaną przez alternator a
> energią pobieraną przez odbiorniki. I nie ma najmniejszego związku z
> pojemnościa akumulatora. Jeśli bilans jest dodatni - akumulator jest
> ładowany, jesli ujemny - jest rozładowywany. I to jest koniec całej
> filozofii. Pojemność nie ma nic do rzeczy. Akumulator będzie poprawnie
> doładowywany, jeśli bilans energii bedzie dodatni.
> Czyli ilość energii zużytej na rozruch silnika oraz zasilenie urządzeń
> będzie mniejsza niż ilość energii dostarczonej w tym czasie przez
> alternator.
>
Jeśli alternator jest słaby, ale bilans dodatni, to po prostu akumulator
dłużej się ładuje - jak już Romek i inni niejednokrotnie tu opisywali.
W moim przypadku nie pamiętam, jaki mam alternator. Prawdopodobnie coś
ok. 100A lub więcej (Pajero II long rok 1999, automat, silnik 4M40).
Alternator ładuje już na wolnych obrotach - nie potrzeba silnika kręcić
- to nie prądnica ;)
--
Pozdrawiam.
Adam.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jak shakować windę
- Sterowanie bezprzewodowe do wbudowania
- NC vs NO
- Jak dzięki mojemu pomysłowi amerykańce z Google przyspieszyli TV
- Jak dzięki mojemu pomysłowi amerykańce z Google przyspieszyli TV
- Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
- Napięcie w gniazdku na wszystkich żyłach po wyłączeniu bezpieczników - zgłaszać do elektrowni?
- Elektryczna łapka i szerszeń
- moduł dtmf
- 0.5V
- Odbiór SDR na mikrokontrolerach
- Taki uziom....
- Nałożnica?
- ładowanie akku
- Mikrofala
Najnowsze wątki
- 2024-09-14 Canon 550D
- 2024-09-14 Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- 2024-09-14 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-09-14 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-09-14 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-14 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 k.o.mendant
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=