  • Data: 2012-11-02 01:50:04
    Temat: Re: "kawałek" UPS-a w samochodzie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Maniek,

    Friday, November 2, 2012, 1:01:01 AM, you wrote:

    > Bo alternator ma okresloną moc i choć byś nie wiem jak bardzo tego chciał to
    > więcej z niego nie wyciśniesz.

    [.... bełkot ...]

    To, czy akumulator jest ładowany czy nie wynika z prostego bilansu
    energii czyli różnicy pomiędzy energią dostarczaną przez alternator a
    energią pobieraną przez odbiorniki. I nie ma najmniejszego związku z
    pojemnościa akumulatora. Jeśli bilans jest dodatni - akumulator jest
    ładowany, jesli ujemny - jest rozładowywany. I to jest koniec całej
    filozofii. Pojemność nie ma nic do rzeczy. Akumulator będzie poprawnie
    doładowywany, jeśli bilans energii bedzie dodatni.
    Czyli ilość energii zużytej na rozruch silnika oraz zasilenie urządzeń
    będzie mniejsza niż ilość energii dostarczonej w tym czasie przez
    alternator.

    --
    Best regards,
    RoMan