  • Data: 2012-11-02 01:01:01
    Temat: Re: "kawałek" UPS-a w samochodzie
    Od: "Maniek" <a...@d...ed> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:k6ujid$4gd$1@news.icpnet.pl...

    > oo staaaaary przesąd, niby dlaczego większy aku miałby być niedoładowany?

    Bo alternator ma okresloną moc i choć byś nie wiem jak bardzo tego chciał to
    więcej z niego nie wyciśniesz. Alternator poza ładowaniem akumulatora zasila
    światła, komputer pokładowy, audio i wiele innych rzeczy, zerknij na schemat
    serwisowy swojego samochodu i policz łączną moc odbiorników. Domyslam się że
    moc alternatora jest wypadkową średniej drogi jaką każdego dnia pokonuje
    przecietny kierowca na jedno włączenie silnika i tego na jakich obrotach
    średnio pracuje w tym czasie jego silnik, znając średnie obciążenie można
    łatwo wyliczyć jego moc. Nic nie stoi na przeszkodzie żebyś jeździł na
    jedynce z wdepnietym w podłogę gazem, ba możesz nawet stać na światłach
    trzymając silnik na np 4500 rpm ale czy to ma sens? Większa moc alternatora
    to większa moc dostepna dla odbiorników przy tej samej technice jazdy.

    > to ile ma być tej mocy?

    Proporcjonalnie do poboru prądu.