-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeds.
phibee-telecom.net!zen.net.uk!dedekind.zen.co.uk!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-
01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!no
t-for-mail
From: "Maniek" <a...@d...ed>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <k6s54j$1os$1@usenet.news.interia.pl>
<5091b2e9$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
<k6tn58$cib$1@usenet.news.interia.pl>
<5092a6dd$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
<k6ua9h$9i1$1@usenet.news.interia.pl>
<5092c8b3$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
<k6ujid$4gd$1@news.icpnet.pl>
In-Reply-To: <k6ujid$4gd$1@news.icpnet.pl>
Subject: Re: "kawałek" UPS-a w samochodzie
Date: Fri, 2 Nov 2012 01:01:01 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
Lines: 32
Message-ID: <50930d3e$0$1304$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.24.29.225
X-Trace: 1351814462 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1304 83.24.29.225:61229
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:637406
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
news:k6ujid$4gd$1@news.icpnet.pl...
>
>> Większy aku (lub kilka szeregowo) bedzie miał problemy z ładowaniem w
>> samochodzie, tz. ciągle będzie niedoładowany z wszystkimi tego
>> konsekwencjami.
>
> oo staaaaary przesąd, niby dlaczego większy aku miałby być niedoładowany?
Bo alternator ma okresloną moc i choć byś nie wiem jak bardzo tego chciał to
więcej z niego nie wyciśniesz. Alternator poza ładowaniem akumulatora zasila
światła, komputer pokładowy, audio i wiele innych rzeczy, zerknij na schemat
serwisowy swojego samochodu i policz łączną moc odbiorników. Domyslam się że
moc alternatora jest wypadkową średniej drogi jaką każdego dnia pokonuje
przecietny kierowca na jedno włączenie silnika i tego na jakich obrotach
średnio pracuje w tym czasie jego silnik, znając średnie obciążenie można
łatwo wyliczyć jego moc. Nic nie stoi na przeszkodzie żebyś jeździł na
jedynce z wdepnietym w podłogę gazem, ba możesz nawet stać na światłach
trzymając silnik na np 4500 rpm ale czy to ma sens? Większa moc alternatora
to większa moc dostepna dla odbiorników przy tej samej technice jazdy.
>
>> Nie polecam zwiększania pojemności aku. ponad zalecenia
>> producenta bez podniesienia mocy na alternatorze.
>
> to ile ma być tej mocy?
>
>
Proporcjonalnie do poboru prądu.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.11.12 01:50 RoMan Mandziejewicz
- 02.11.12 10:12 Adam
- 02.11.12 10:47 qlphon
- 02.11.12 11:44 Adam
- 05.11.12 11:14 Ukaniu
Najnowsze wątki z tej grupy
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D