eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"kawałek" UPS-a w samochodzieRe: "kawałek" UPS-a w samochodzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeds.
    phibee-telecom.net!zen.net.uk!dedekind.zen.co.uk!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-
    01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!no
    t-for-mail
    From: "Maniek" <a...@d...ed>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <k6s54j$1os$1@usenet.news.interia.pl>
    <5091b2e9$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
    <k6tn58$cib$1@usenet.news.interia.pl>
    <5092a6dd$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    <k6ua9h$9i1$1@usenet.news.interia.pl>
    <5092c8b3$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <k6ujid$4gd$1@news.icpnet.pl>
    In-Reply-To: <k6ujid$4gd$1@news.icpnet.pl>
    Subject: Re: "kawałek" UPS-a w samochodzie
    Date: Fri, 2 Nov 2012 01:01:01 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
    Lines: 32
    Message-ID: <50930d3e$0$1304$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.24.29.225
    X-Trace: 1351814462 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1304 83.24.29.225:61229
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:637406
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:k6ujid$4gd$1@news.icpnet.pl...
    >
    >> Większy aku (lub kilka szeregowo) bedzie miał problemy z ładowaniem w
    >> samochodzie, tz. ciągle będzie niedoładowany z wszystkimi tego
    >> konsekwencjami.
    >
    > oo staaaaary przesąd, niby dlaczego większy aku miałby być niedoładowany?

    Bo alternator ma okresloną moc i choć byś nie wiem jak bardzo tego chciał to
    więcej z niego nie wyciśniesz. Alternator poza ładowaniem akumulatora zasila
    światła, komputer pokładowy, audio i wiele innych rzeczy, zerknij na schemat
    serwisowy swojego samochodu i policz łączną moc odbiorników. Domyslam się że
    moc alternatora jest wypadkową średniej drogi jaką każdego dnia pokonuje
    przecietny kierowca na jedno włączenie silnika i tego na jakich obrotach
    średnio pracuje w tym czasie jego silnik, znając średnie obciążenie można
    łatwo wyliczyć jego moc. Nic nie stoi na przeszkodzie żebyś jeździł na
    jedynce z wdepnietym w podłogę gazem, ba możesz nawet stać na światłach
    trzymając silnik na np 4500 rpm ale czy to ma sens? Większa moc alternatora
    to większa moc dostepna dla odbiorników przy tej samej technice jazdy.

    >
    >> Nie polecam zwiększania pojemności aku. ponad zalecenia
    >> producenta bez podniesienia mocy na alternatorze.
    >
    > to ile ma być tej mocy?
    >
    >

    Proporcjonalnie do poboru prądu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: