-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeds.
phibee-telecom.net!zen.net.uk!dedekind.zen.co.uk!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-
01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!no
t-for-mail
From: "Maniek" <a...@d...ed>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <k6s54j$1os$1@usenet.news.interia.pl>
<5091b2e9$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
<k6tn58$cib$1@usenet.news.interia.pl>
<5092a6dd$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
<k6ua9h$9i1$1@usenet.news.interia.pl>
<5092c8b3$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
<k6ujid$4gd$1@news.icpnet.pl>
In-Reply-To: <k6ujid$4gd$1@news.icpnet.pl>
Subject: Re: "kawałek" UPS-a w samochodzie
Date: Fri, 2 Nov 2012 01:01:01 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
Lines: 32
Message-ID: <50930d3e$0$1304$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.24.29.225
X-Trace: 1351814462 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1304 83.24.29.225:61229
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:637406
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
news:k6ujid$4gd$1@news.icpnet.pl...
>
>> Większy aku (lub kilka szeregowo) bedzie miał problemy z ładowaniem w
>> samochodzie, tz. ciągle będzie niedoładowany z wszystkimi tego
>> konsekwencjami.
>
> oo staaaaary przesąd, niby dlaczego większy aku miałby być niedoładowany?
Bo alternator ma okresloną moc i choć byś nie wiem jak bardzo tego chciał to
więcej z niego nie wyciśniesz. Alternator poza ładowaniem akumulatora zasila
światła, komputer pokładowy, audio i wiele innych rzeczy, zerknij na schemat
serwisowy swojego samochodu i policz łączną moc odbiorników. Domyslam się że
moc alternatora jest wypadkową średniej drogi jaką każdego dnia pokonuje
przecietny kierowca na jedno włączenie silnika i tego na jakich obrotach
średnio pracuje w tym czasie jego silnik, znając średnie obciążenie można
łatwo wyliczyć jego moc. Nic nie stoi na przeszkodzie żebyś jeździł na
jedynce z wdepnietym w podłogę gazem, ba możesz nawet stać na światłach
trzymając silnik na np 4500 rpm ale czy to ma sens? Większa moc alternatora
to większa moc dostepna dla odbiorników przy tej samej technice jazdy.
>
>> Nie polecam zwiększania pojemności aku. ponad zalecenia
>> producenta bez podniesienia mocy na alternatorze.
>
> to ile ma być tej mocy?
>
>
Proporcjonalnie do poboru prądu.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.11.12 01:50 RoMan Mandziejewicz
- 02.11.12 10:12 Adam
- 02.11.12 10:47 qlphon
- 02.11.12 11:44 Adam
- 05.11.12 11:14 Ukaniu
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=