  • Data: 2009-02-22 22:50:36
    Temat: Re: karta pomiaru temperatury
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    T.M.F. pisze:

    > Kazdy czujnik bedzie podatny na uszkodzenie. Zaproponuj lepsze rozwiazanie.

    Lepsze takie rozwiązanie gdy uszkodzony czujnik powoduje brak/błąd
    pomiaru tylko jednej temperatury. Czyli gdy czujniki nie są wpięte do
    wspólnej magistrali.

    > Musialbys miec wyjatkowego pecha, zeby zwarl wyjscie do masy.
    Wystarczy że przewody w gruncie/betonie zastaną zgniecione albo zawilgocone.

    > Ale nawet
    > jakby, to jaki masz wybor? 100 przewodow zbiegajacych sie w jednym
    > miejscu na karcie AD? To juz bym wolal jednak 1-wire podzielone na sekcje.

    Na przykład 10 zdalnych modułów po 8 wejść. Chociażby tych ADAM. I od
    nich czujniki do badanego obszaru.

    > Inna sprawa, ze porownujac koszty 400-500zl vs. kilka tys. zlotych za
    > same karty, a jakie do nich dobrac czujniki? to jednak bym zaryzykowal.

    Tak jak napisałem - zależy od sytuacji. Gdy ma być niskobudżetowo to
    owszem. A jeśli ma byc do przedsiębiorstwa to taki pomiar np 80 sygnałów
    służyłby pewnie jakiemuś procesowi technologicznemu. Oszczędność kilku
    kpln mogłaby kiedyś być okupiona stratami związanymi z przestojem.
    Lepiej mniej zarobić niż stworzyć wrażenie, że chałturzę jakimiś
    amatorskimi rozwiązaniami.

    MD