  • Data: 2009-02-22 22:06:31
    Temat: Re: karta pomiaru temperatury
    Od: othello <b...@v...com> szukaj wiadomości tego autora

    mier_nik wrote:
    > Potrzebują pomierzyć temperaturę w kilkudziesięciu miejscach (max 100).
    > Zastanawiałem się nad kartą do komputerka np. pci.
    > Jako, że nie jestem elektronikiem to nie bardzo wiem na co zwrócić uwagę.
    > Wyniki chciałbym rejestrować na bieżąco. Czy do takich kart dodawany jest
    > jakiś program, czy samemu trzeba sobie np. w delphi napisać? Ile to może
    > kosztować?
    >
    > Mile widziane linki do gotowych kart.
    >
    > dziękuję za pomoc

    Nie potrzebujesz absolutnie nic, jedynie zakupic 100 sensorow, troche
    kabla telefonicznego (lepszej jakosci, mozliwie skretka 3 przewodowa,
    pewnie bedzie dostepna 4-przewodowa), kilka oprnikow,diod do wykonania
    interface z seryjnym portem i jeden wieczor na zrobienie projektu.
    Wszystkie 100 sensorow podlaczys rownolegle (data na jednym przewodzie)
    Reszta jest gotowe i darmowe(!).
    Wykorzystasz "1-WIRE" technologie z sensorami temperatury 18B20, 18S20
    lub nowsze - Maxim, Dallas Semiconductor.
    Troche znajdziesz tu:
    http://www.elektroniikka.org/thermometer/?page=links

    Byl tu swego czasu link do opracowania w jezyku polskim, ale z
    nieznanych mi powodow ten link nie jest obecnie aktywny.
    Reszte znajdziesz w notach applikacyjnych sensorow oraz zapoznaj sie
    konceptem "1wire" oraz "iButton",- rowniez Dallas.
    Mozesz oczywiscie zakupic gotowe adaptery dla seryjnego, rownoleglego
    jak i usb portu, wtedy nie musisz robic wlasnego.

    Mozesz takze zagladnac tu:
    http://martybugs.net/electronics/tempsensor/
    Zapoznaj sie z:
    Serial Port Temperature Sensors - Using Multiple Sensors,
    albo szukac w internecie literatury we wlasnym zakresie - jest tego
    bardzo duzo....
    Nie musisz stosowac gotowych modulow, ktore pewne strony oferuja do
    instalacji "PRO", jezeli tylko experymentujesz. Jezeli jednak jest to
    projekt do wykonaniana na formalne zlecenie, wtedy jestes PRO.....

    emarcus