  • Data: 2018-08-29 10:58:17
    Temat: Re: jfet mocy
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chronię moduł, a nie jego zasilacz. Sądziłem, że to wyjaśnia miejsce TVS
    > dość jednoznacznie.
    A mi brakowało czegoś co ogranicza przepięcia aby nie przekroczyć
    parametrów tranzystora i dlatego przyjąłem, że widocznie to jest przed.
    Przed PTC (mimo, że jest tylko na 60V) nie ograniczam przepięć
    korzystając z tego, że PTC nie zdąży zadziałać.

    Moim założeniem nie jest odporność na przypadkowe podłączenie AC230 do
    mojego wejścia 12V, na co Twoje rozwiązanie jest odporne, ale odporność
    na surge (plus i minus) 1kV przez 40om o czasie trwania jak w normie, a
    nie o dłuższym czasie.

    > Diodę lawinową.

    Nigdy nie stosowałem, nie brałem pod uwagę.

    > To jest zarejestrowana nazwa handlowa jednego z producentów.

    Nie wiedziałem - a jak 'mocne Zenerki' się nazywa ogólnie.

    > Napisałbym wtedy TSPD.

    Ach te skróty. Nie masz pojęcia ile się zastanawiałem co ma do tematu
    Telephone Balance Unit (TBU).
    P.G.