  • Data: 2018-08-29 12:59:22
    Temat: Re: jfet mocy
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przed ujemnym moje rozwiązanie w ogóle nie ogranicza prądu,
    > bo tranzystor zubożany to taki sam MOSFET, jak inne, tylko
    > domieszkowaniem mu się uformowanie kanału przesuwa poniżej
    > zera woltów na bramce. W szczególności, ma też diodę pasożytniczą, która
    > przy ujemnym impulsie będzie przewodzić. Z drugiej strony,
    > TVS jednokierunkowy wówczas też będzie "zwykłą" diodą i na układ
    > zabezpieczany nie trafi więcej niż ~1V. Ale prąd może być potężny.

    Ja stosuję transile dwukierunkowe - przypadkowe odwrotne podłączenie
    zasilania (praktycznie bardziej prawdopodobne od innych zdarzeń) nie
    skutkuje przepływem żadnego prądu. Za transilem daję diodę. Dzięki temu
    ujemny surge nie rozładowuje mi elektrolitów - zakładam, że w najgorszym
    momencie surge może przyjść gdy procesor akurat odpalił przepalanie
    strony flash i po przerwaniu informującym "zaraz zniknie zasilanie" VCC
    musi być wystarczająco długo dobre aby proces (którego nie można
    przerwać) został dokończony. Zapobiegam powstawaniu takich niby
    zapisanych, ale nie na pewno, stron we flashu. Gdyby nie ta dioda to
    napięcie w czasie ujemnego surge znikło by za szybko.

    > TVS=Transil=dioda lawinowa. :-)

    Wydawało mi się, że dioda lawinowa to nazwa dla diody, która w pewnym
    zakresie ma ujemną rezystancję dynamiczną, ale to może być wynik
    sklerozy - rzeczy o których się uczyłem 40 lat temu, a nigdy nie
    używałem wyleciały mi z głowy.
    P.G.