  • Data: 2018-08-29 13:20:17
    Temat: Re: jfet mocy
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Błąd był po mojej stronie, ale przejrzenie całej oferty jest dobrą
    > poradą. W szczególności, zainteresuj się Piotrze LND150, bo 500V
    > i 1.8mA pozwalają na fantastyczne możliwości przy zabezpieczaniu
    > linii sygnałowych. Aż się dziwię, że nie sprzedają go w wersji
    > z fabrycznie połączonymi bramką i źródłem, w obudowie +/-SOD323.

    W karcie katalogowej:
    https://www.tme.eu/pl/Document/1607be2a6b7aea99acc69
    482a9e1f0a6/lnd150.pdf
    bardzo podoba mi się jednostka dla Gfs.

    Ile ja się kiedyś naszukałem skąd się w karcie katalogowej całkiem
    nowego scalaka DCDC Texas Instruments wzięły uMhos (mikro-Mega-hosy ?).
    Nie jestem pewien wielkości liter, a nie chce mi się szukać.

    Przy okazji wytykania TI całej masy błędów w części projektowej kart
    katalogowych zapytałem dlaczego stosują jednostkę, która chyba 130 lat
    temu została wycofana.
    Karty (w sumie 6) poprawili. Jednostka zniknęła, ale zamiast wprowadzić
    poprawne przykłady obliczeniowe to wstawili akapit, że do tego miejsca
    są dane, za które biorą odpowiedzialność, a dalsze obliczenia to klient
    ma sobie sam sprawdzić przed wykorzystaniem.

    Faktycznie taki ogranicznik prądu może być ciekawy, ale nie tak do końca
    widzę praktycznie jego zastosowanie. Ogranicza tylko w jedną stronę -
    trzeba by go wstawić w przekątną mostka.
    Ze względu na surge, czy ESD zawsze musi być najpierw jakieś
    ograniczenie przepięć. Dla sygnałów wolno zmiennych to co przechodzi za
    ogranicznik można ograniczyć rezystorem, a dla szybkozmiennych
    rezystancja dynamiczna tego tranzystora (rzędu 1k) może być za duża
    (plus ten mostek, no chyba, że szeregowo NMOSa i PMOSa łączyć).
    P.G.