eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklejesli nie DRZ400 to co?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 64

  • 41. Data: 2009-10-29 16:37:32
    Temat: Re: jesli nie DRZ400 to co?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-10-29 16:30:11 +0100, "Karambol" <k...@g...pl> said:

    > Ja mam dwie servisowki, jedna po polsku druga niemiecko/angielska (dostalem
    > ja razem z motocyklem). W obu wymiana oleju jest przedstawiona inaczej. W
    > tej od mojego moto jest napisane tak jak piwsalem wyzej - wlac calosc oleju
    > do silnika, odpalic i czekac az wyplynie przez otwor u gory ramy. W tej
    > drugiej jest napisane, zeby wtloczyc w rame 0.6L a do silnika wlac 1.3 i
    > dopiero odpowietrzyc. Mysle ze to piwrsze rozwiazanie jest prostrze.

    Ja zawsze stosowałem drugie, tak jak podaje serwisówka z której strony
    wrzuciłem wcześniej. Wlać do silnika, wlać do ramy, zakręcić i mieć z
    głowy. Po pierwszej jeździe sprawdzić poziom. Tyle. Żadnej magii
    odpowietrzania. Sprzęt jeździ, ma się dobrze, nic się nie zaciera.
    Podobnie robi to paru innych znanych mi właścieli LC4 i nikomu z tego
    powodu się krzywda nie stała.
    Możliwe przy pierwszej metodzie zalewania, o której napisałeś,
    zostawienie odkręconego korka jest niezbędne, ale przy wlaniu osobno do
    ramy, nie wiem czy zakręcenie korka można nazwać per "odpowietrzenie"
    ;-)



    --
    Pozdrawiam

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
    und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco


  • 42. Data: 2009-10-29 16:38:46
    Temat: Re: jesli nie DRZ400 to co?
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 29 Paź, 17:29, de Fresz <d...@N...pl> wrote:
    >
    > Wiesz, jeśli ktoś operację wlania oleju do ramy aż się uleje, chce
    > sobie nazywać super-specjalistycznym-odpowietrzaniem, to proszę bardzo.
    > Dla mnie jest to po prostu wlanie ileju pod korek. Zero magii, żadnej
    > głębokiej filozofii.
    >
    To po cholerę każą odpowietrzać? Widocznie przewidzieli sytuację, że
    układ po wymianie może być zapowietrzony i niektóre części silnika
    mogą mieć słabe smarowanie. Może i po jakimś czasie samo się
    odpowietrzy ale po co dawać silnikowi pracować ze słabszym
    smarowaniem? To taki wielki problem przy uruchamianiu silnika po
    zmianie poczekać chwilę z poluzowaną śrubą?
    >
    > A gdzieś coś takiego stwierdziłem? Dostrzegasz jednak pewną różnicę
    > komplikacji procesu odpowietrzenia hamulca, a tego co powyżej?
    >
    Owszem stopień skomplikowania taki sam tyle, że hamulce odpowietrzasz
    a ramy nie - to ta różnica.

    Poza tym upierałeś się, że nie ma ani słowa o odpowietrzaniu a teraz
    przkręcasz to na to, że to żadne odpowietrzanie - ot fanaberia
    producenta.

    --
    Artur
    Zygzak 12


  • 43. Data: 2009-10-29 16:59:53
    Temat: Re: jesli nie DRZ400 to co?
    Od: "Karambol" <k...@g...pl>

    Jutro zrobie zdjecie strony polskiej servisowki tam jest napisane o
    odpowietrzaniu.
    Serviskowka jest od LC4 640 Duke.
    Mam ja na papierze nie w pdf'e i w garazu dlatego musi poczekac do jutra.

    --
    Karambol
    KTM LC4 620 EGS-E
    http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
    http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
    http://club.roadlook.pl/Karambol/mitsubishi-galant.h
    tml



  • 44. Data: 2009-10-29 17:08:03
    Temat: Re: jesli nie DRZ400 to co?
    Od: "Karambol" <k...@g...pl>


    . Może i po jakimś czasie samo się
    odpowietrzy ale po co dawać silnikowi pracować ze słabszym
    smarowaniem? To taki wielki problem przy uruchamianiu silnika po
    zmianie poczekać chwilę z poluzowaną śrubą?
    ----------------------------------------------------
    ----------------------------------------------------
    --

    Dokladnie.
    Nawet robiac zastrzyk pielegniarka odpowietrza strzykawke wyciskajac
    odrobine plynu. A co dopiero jak tego sa 2 litry?
    To jest najbardziej banalna czynnosc w calej akcji zmiany oleju a w dodatku
    kluczowa by cala gora silnika byla odrazu dobrze smarowana.
    Skad wiesz o ile krocej pojezdzisz bez odpowietrzania zanim strzeli ci
    lozysko na walku?


    --
    Karambol
    KTM LC4 620 EGS-E
    http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
    http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
    http://club.roadlook.pl/Karambol/mitsubishi-galant.h
    tml




  • 45. Data: 2009-10-29 18:18:40
    Temat: Re: jesli nie DRZ400 to co?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-10-29 17:38:46 +0100, Artur Zabroński <a...@g...com> said:

    > On 29 Paź, 17:29, de Fresz <d...@N...pl> wrote:
    >>
    >> Wiesz, jeśli ktoś operację wlania oleju do ramy aż się uleje, chce
    >> sobie nazywać super-specjalistycznym-odpowietrzaniem, to proszę bardzo.
    >> Dla mnie jest to po prostu wlanie ileju pod korek. Zero magii, żadnej
    >> głębokiej filozofii.
    >>
    > To po cholerę każą odpowietrzać?

    Źle postawione pytanie. Gdzie niby jest opis JAK to zrobić, poza tym,
    co zacytowałem chwilę wcześniej? Widzisz tam gdzieś "odpal silnik,
    odkręć korek, po x minutach zakręć" albo cokolwiek podobnego?


    > Owszem stopień skomplikowania taki sam tyle,

    Że jak?!


    > Poza tym upierałeś się, że nie ma ani słowa o odpowietrzaniu a te
    > raz
    > przkręcasz to na to, że to żadne odpowietrzanie - ot fanaberia
    > producenta.

    No jeśli odpowietrzaniem nazywasz nalanie pod korek i zakręcenie
    nakrętki, to ok, niech Ci będzie, jest.

    --
    Pozdrawiam

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
    und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco


  • 46. Data: 2009-10-29 18:44:07
    Temat: Re: jesli nie DRZ400 to co?
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 29 Paź, 19:18, de Fresz <d...@N...pl> wrote:
    >
    > Źle postawione pytanie. Gdzie niby jest opis JAK to zrobić, poza tym,
    > co zacytowałem chwilę wcześniej? Widzisz tam gdzieś "odpal silnik,
    > odkręć korek, po x minutach zakręć" albo cokolwiek podobnego?
    >
    W serwisówce jest żeby zalać olej przez otwór w ramie przez
    strzykawkę. Można to zrobić inaczej tak jak napisał Karambol. Co nie
    zmienia faktu, że jedno i drugie jest formą zapobiegania
    zapowietrzenia. Ty nie robisz nic - więc nie odpowietrzasz.
    >
    > Że jak?!
    >
    No a co tu skomplikowanego? Nawet prostsze bo odpalasz silnik i
    czekasz aż się uleje.
    >
    > No jeśli odpowietrzaniem nazywasz nalanie pod korek i zakręcenie
    > nakrętki, to ok, niech Ci będzie, jest.
    >
    Sorry ale to Ty napisałeś, że lejesz pod korek nie odpowietrzasz i
    jeździsz, a i jeszcze, że w serwisówce słowem nie wspomnieli a w linku
    który dałeś pisało wielkimi literami o odpowietrzeniu.

    --
    Artur
    Zygzak 12


  • 47. Data: 2009-10-30 07:48:56
    Temat: Re: jesli nie DRZ400 to co?
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "de Fresz" napisał w wiadomości
    news:hcbruq$uh$1@inews.gazeta.pl...
    > On 2009-10-28 17:45:43 +0100, "Karambol" said:

    >> Poza tym trzeba dbac o stan lag, czyscic zgarniacze, smarowac
    >
    > Jak w każdym USD. W starych LC4 są jeszcze lagi o mniejszej średnicy
    > (bodaj 40 mm), nie tak podatne na rzyganie olejem, jak nowsze fi 48
    > (podobnie jak te w wyczynówkach). A w takiej DRZ, z jej klasycznym
    > widelcem i śmiesznymi krokodylkami, problem prawie nie istnieje.

    Co to są "śmieszne krokodylki" ?


    --
    Jasio
    vx etz
    Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
    FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
    weFAQ&v=qvj


  • 48. Data: 2009-10-30 07:56:11
    Temat: Re: jesli nie DRZ400 to co?
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "de Fresz" napisał w wiadomości
    news:hccg2j$im7$1@inews.gazeta.pl...
    > On 2009-10-29 16:21:51 +0100, "Karambol" said:
    >
    >> Nie wiem co to za goscie zMattighofen ale moze to i dobrze bo
    >> kompromitacja..
    >
    > ROTFL! ;-)
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Mattighofen
    >
    > I szukaj co się tam znajduje ;-)

    IMHO nieraz się Ci goście skompromitowali.
    Zaprzeczysz?

    A najfajniejsze to są ceny u lokalnego dealera - 20% drożej niż w UK.
    Załamka.

    --
    Jasio
    vx etz
    Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
    FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
    weFAQ&v=qvj


  • 49. Data: 2009-10-30 09:35:53
    Temat: Re: jesli nie DRZ400 to co?
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-30 08:56:11 +0100, "Jasio" <b...@g...pl> said:

    >> ROTFL! ;-)
    >>
    >> http://en.wikipedia.org/wiki/Mattighofen
    >>
    >> I szukaj co się tam znajduje ;-)
    >
    > IMHO nieraz się Ci goście skompromitowali.
    > Zaprzeczysz?

    Ale że czym? Kolor ich motocykli Ci się nie podoba, czyco?


    > A najfajniejsze to są ceny u lokalnego dealera - 20% drożej niż w UK.
    > Załamka.

    Łelkam in Bolanda. Niestety nasz rynek zawsze traktowali nieco po
    macoszemu. Nawet nie ma polskiego przedstawicielstwa, podpadamy pod
    Słowację.


    --
    Pozdrawiam

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
    und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco



  • 50. Data: 2009-10-30 09:38:07
    Temat: Re: jesli nie DRZ400 to co?
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-30 08:48:56 +0100, "Jasio" <b...@g...pl> said:

    >> Jak w każdym USD. W starych LC4 są jeszcze lagi o mniejszej średnicy
    >> (bodaj 40 mm), nie tak podatne na rzyganie olejem, jak nowsze fi 48
    >> (podobnie jak te w wyczynówkach). A w takiej DRZ, z jej klasycznym
    >> widelcem i śmiesznymi krokodylkami, problem prawie nie istnieje.
    >
    > Co to są "śmieszne krokodylki" ?

    Takie gumowe harmonijki na lagach, które kiedyś były w większości
    enduraków (a nawet i w niektórych szosówkach), a tera moda na nie
    przeminęła. O dziwo naprawdę całkiem nieźle wpływają na żywotność
    uszczelniaczy.

    --
    Pozdrawiam

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
    und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco


strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 . 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: