-
31. Data: 2009-10-29 14:32:04
Temat: Re: jesli nie DRZ400 to co?
Od: "kabat" <s...@o...pl>
Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hcc79o$dtc$...@i...gazeta.pl...
> On 2009-10-29 14:45:48 +0100, "kabat" <s...@o...pl> said:
>
>>> Hmmm. Pamiętam że już kiedyś pisałeś tu o tym, ale albo mam jakąś trefną
>>> serwisówkę, która o tym nie wspomina, albo odpowietrzaniem nazywasz jaką
>>> zwyczajną czynność, którą robi się i tak mimochodem.
>>>
>>
>> Stary jak by to było takie mimochodem to by byś poprostu nalal olej
>> zakrecil korek i latał.
>
> Mniej więcej tak właśnie robię.
>
>
>> Wiec po co sie stoil z kluczem 10 i czeka az olej z ramy wyleci.
>
> No jakoś go trzeba stamtąd spuścić, pewnie po to zrobili dodatkowy korek
> spustowy nad filtrem (jeśli akurat ktoś nie wymienia, choć w nowszych jest
> pod gniazdem filtra, więc i tak go trzeba odkręcić).
>
>
>> Jeśli czegos nie wiesz to nie mow ze to nie istnieje.
>
> Może błędnie, ale przedewszystkim wierzę w to, co w serwisówce. Jeśli masz
> jakieś dodatkowe ciekawe informacje, to chętnie przeczytam.
>
>
>> Chyba ze masz kata z pojedynczym obiegiem oleju to tego nie robisz bo
>> poprostu w ramie nie ma oleju.
>
> Nie, mam podwójny obieg.
>
>
>> Poza tym jeśli z ramy olej spuszczasz to potem trzeba go tam jakos nalac
>> co nie??
>
> No. Można szpecjalnym toolsem z katalogu KTMa lub zrobić dziurę w korku od
> butelki oleju, wsadzić w nią wężyk i tak nalewać odmierzoną ilość, bo
> dojście jest gówniane.
Jaki masz cel w kwestionowaniu rzeczy oczywistych? robisz cos zle i
twierdzisz ze robisz dobrze bo to Ty robisz, tak ma to rozumieć?? Rób sobie
jak chcesz , wkoncu to Twoj sprzet. Servisowke sobie poczytaj taka w ktorej
jest pokazane jak sie odpowietrza rame bo chyab masz jakas badziewna, dla
tych co lubia zacierac walki rozrzadu.
--
pozdro
KTM 640 Enduro
Krosno Odrzańskie/Szczecin
http://www.bikepics.com/members/luckylukepl/
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
-
32. Data: 2009-10-29 14:44:39
Temat: Re: jesli nie DRZ400 to co?
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2009-10-29 15:32:04 +0100, "kabat" <s...@o...pl> said:
>>> Poza tym jeśli z ramy olej spuszczasz to potem trzeba go tam jakos
>>> nalac co nie??
>>
>> No. Można szpecjalnym toolsem z katalogu KTMa lub zrobić dziurę w korku
>> od butelki oleju, wsadzić w nią wężyk i tak nalewać odmierzoną ilość,
>> bo dojście jest gówniane.
>
> Jaki masz cel w kwestionowaniu rzeczy oczywistych?
Oczywistych dla kogoś poza Tobą?
> robisz cos zle i twierdzisz ze robisz dobrze bo to Ty robisz, tak ma
> to rozumieć??
Nie, robie źle, podobnie jak parę serwisów, które tak jak ja kierują
się tym, co producent umieścił w napisanej przez siebie serwisówce. Ale
skoro Ty wiesz lepiej od gości z Mattighofen, to szacun chłopie. Bądź
tylko łaskaw podzielić się swoją wiedzą, najlepiej podając jej źródła.
> Rób sobie jak chcesz , wkoncu to Twoj sprzet. Servisowke sobie poczytaj
> taka w ktorej jest pokazane jak sie odpowietrza rame bo chyab masz
> jakas badziewna, dla tych co lubia zacierac walki rozrzadu.
Firmowaną przez KTM, ale w końcu co oni się tam znają...
PS Pod linkiem wycinek serwisówki opisujący zmianę oleju. Ja tam słowa
o odpowietrzaniu nie widzę, ale może się mi tylko na oczy rzuciło?
http://w989.wrzuta.pl/plik/1DQ75oWibRS/pages_from_l_
c_4-motor-1998_2003
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
33. Data: 2009-10-29 15:00:47
Temat: Re: jesli nie DRZ400 to co?
Od: Artur Zabroński <a...@g...com>
On 29 Paź, 15:44, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:
>
> PS Pod linkiem wycinek serwisówki opisujący zmianę oleju. Ja tam słowa
> o odpowietrzaniu nie widzę, ale może się mi tylko na oczy rzuciło?
>
> http://w989.wrzuta.pl/plik/1DQ75oWibRS/pages_from_l_
c_4-motor-1998_2003
>
Ja się nie znam ale z ciekawości popatrzyłem i:
"
NOTE: For improved cooling of the engine oil, the front tube of the
frame was integrated into the oil circuit.Thus, when you change the
oil,
you also have to drain the engine oil from the front tube and *bleed
the
oil system*.
*If the oil system is not bled at all or bled insufficiently, the
bearings of
the engine will not get enough lubrication, which in turn may result
in
engine failure.*
"
Później:
"IF THE ENGINE OIL HAS BEEN DRAINED FROM THE FRONT PIPE OF THE FRAME,
YOU
MUST BLEED THE OIL SYSTEM!"
Wizyta u okulisty się kłania?
--
Artur
Zygzak 12
-
34. Data: 2009-10-29 15:11:49
Temat: Re: jesli nie DRZ400 to co?
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2009-10-29 16:00:47 +0100, Artur Zabroński <a...@g...com> said:
>> http://w989.wrzuta.pl/plik/1DQ75oWibRS/pages_from_l_
c_4-motor-1998_2003
>>
> Ja się nie znam ale z ciekawości popatrzyłem i:
> "
> NOTE: For improved cooling of the engine oil, the front tube of the
> frame was integrated into the oil circuit.Thus, when you change the
> oil,
> you also have to drain the engine oil from the front tube and *bleed
> the
> oil system*.
> *If the oil system is not bled at all or bled insufficiently, the
> bearings of
> the engine will not get enough lubrication, which in turn may result
> in
> engine failure.*
> "
>
> Później:
> "IF THE ENGINE OIL HAS BEEN DRAINED FROM THE FRONT PIPE OF THE FRAME,
> YOU
> MUST BLEED THE OIL SYSTEM!"
>
> Wizyta u okulisty się kłania?
Być może. A później następuje zatrważający opis owego "bleedowania":
- Remove the plug 7 next to the steering head and use a
lubricatingsyringe 8 (see special tools) to fill the front pipe with
approx. 0.6 lengine oil. Add oil until it begins to emerge at bore B.
- Mount the plug, using a new seal ring.
Prawda że porównywalne z np. odpowietrzaniem hampli?
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
35. Data: 2009-10-29 15:20:51
Temat: Re: jesli nie DRZ400 to co?
Od: Artur Zabroński <a...@g...com>
On 29 Paź, 16:11, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:
>
> > Wizyta u okulisty sie k?ania?
>
> Byae mo?e. A pó 1/4 niej nastepuje zatrwa?aj?cy opis owego "bleedowania":
>
No dobra ale napisałeś "Ja tam słowa o odpowietrzaniu nie widzę" a
jest napisane nawet jako warning i wielkimi literami :-)
> - Remove the plug 7 next to the steering head and use a
> lubricatingsyringe 8 (see special tools) to fill the front pipe with
> approx. 0.6 lengine oil. Add oil until it begins to emerge at bore B.
> - Mount the plug, using a new seal ring.
>
> Prawda ?e porównywalne z np. odpowietrzaniem hampli?
>
No jakieś to odpowietrzanie jest, chyba nie zaprzeczysz? Hampli też
nie odpowietrzasz? Owszem można ale czy to dobre to raczej nie.
U mnie olej spuszcza się dwoma śrubami i średnio byłem zadowolony jak
mi przy zmianie spuścili jedną a z drugiej wylewa się co najmniej
jeszcze 200-300ml oleju. Owszem w serwisówkach czasem przesadzają (tu
wymienić uszczelkę, czy tam podkładkę) ale po coś zrobili drugą śrubę
spustową.
--
Artur
Zygzak 12
-
36. Data: 2009-10-29 15:21:51
Temat: Re: jesli nie DRZ400 to co?
Od: "Karambol" <k...@g...pl>
"IF THE ENGINE OIL HAS BEEN DRAINED FROM THE FRONT PIPE OF THE FRAME,
YOU
MUST BLEED THE OIL SYSTEM!"
----------------------------------------------------
----------------------------------------------------
Przeciez jest napisane jak BYK, ze trzeba odpowietrzyc. To jest w dodatkubezwgledny
warunek aby gora silnika byla wogole smarowana. Jesli tego niezrobisz skracasz
zywotnosc silnika kilkadziesiat razy.Samo wtloczenie przy pomocy wezyka oleju do ramy
nic nie daje.Co wiecej wcale nie trzeba tego robic, wystarczy wlac calosc oleju
(czyli te2L) prosto do silnika. Pozniej odpalasz motocykl (sroba odpowietrzajaca
ugory ramy odkrenona) i czekasz az olej wyplynie przez ten otwor. Wylaczaszsilnik,
wkrecasz srobe w rame i dopiero mozesz powiedziec ze zrobiles todobrze.Kazdy spec to
partoli i uwaza ze robi dobrze. Nie wiem co to za goscie zMattighofen ale moze to i
dobrze bo kompromitacja...--KarambolKTM LC4 620
EGS-Ehttp://pl.youtube.com/user/MarcinKabathttp://pl
.youtube.com/user/luckykabatplhttp://club.roadlook.p
l/Karambol/mitsubishi-galant.html
-
37. Data: 2009-10-29 15:30:11
Temat: Re: jesli nie DRZ400 to co?
Od: "Karambol" <k...@g...pl>
Ja mam dwie servisowki, jedna po polsku druga niemiecko/angielska (dostalem
ja razem z motocyklem). W obu wymiana oleju jest przedstawiona inaczej. W
tej od mojego moto jest napisane tak jak piwsalem wyzej - wlac calosc oleju
do silnika, odpalic i czekac az wyplynie przez otwor u gory ramy. W tej
drugiej jest napisane, zeby wtloczyc w rame 0.6L a do silnika wlac 1.3 i
dopiero odpowietrzyc. Mysle ze to piwrsze rozwiazanie jest prostrze.
--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
http://club.roadlook.pl/Karambol/mitsubishi-galant.h
tml
-
38. Data: 2009-10-29 16:00:04
Temat: Re: jesli nie DRZ400 to co?
Od: "tomek" <t...@v...pl>
"de Fresz" <d...@n...o2.pl> wrote in message
news:hcbqk0$poa$1@inews.gazeta.pl...
> On 2009-10-28 18:29:18 +0100, "tomek" <t...@v...pl> said:
>
> Adventure od "zwykłej" LC4 różni się owiewką, większym bakiem, bodaj
> mocniejszym altkiem, bagażnikiem i to zdaje się tyle różnic. Za to
> zazwyczaj kosztuje ze 20-30% więcej od podobnych roczników wersji enduro.
Czyli jednka intuicje dotyczace ceny mialem dobre tylko sadzilem, ze roznice
sa jednak wieksze i tkwia glebiej, jakies inne przelozenia, walki itp. Chyba
zasugerowalem sie roznicami w wersjach DRZ.
Dziekuje wszystkim, ktorze dorzucili swoje uwagi do tego watku, przynajmniej
juz wiem czego NIE szukac.
--
Pozdrawiam
Tomek
-
39. Data: 2009-10-29 16:29:41
Temat: Re: jesli nie DRZ400 to co?
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2009-10-29 16:20:51 +0100, Artur Zabroński <a...@g...com> said:
>> - Remove the plug 7 next to the steering head and use a
>> lubricatingsyringe 8 (see special tools) to fill the front pipe with
>> approx. 0.6 lengine oil. Add oil until it begins to emerge at bore B.
>> - Mount the plug, using a new seal ring.
>>
>> Prawda ?e porównywalne z np. odpowietrzaniem hampli?
>>
> No jakieA to odpowietrzanie jest, chyba nie zaprzeczysz?
Wiesz, jeśli ktoś operację wlania oleju do ramy aż się uleje, chce
sobie nazywać super-specjalistycznym-odpowietrzaniem, to proszę bardzo.
Dla mnie jest to po prostu wlanie ileju pod korek. Zero magii, żadnej
głębokiej filozofii.
> Hampli teA nie odpowietrzasz?
A gdzieś coś takiego stwierdziłem? Dostrzegasz jednak pewną różnicę
komplikacji procesu odpowietrzenia hamulca, a tego co powyżej?
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
40. Data: 2009-10-29 16:32:20
Temat: Re: jesli nie DRZ400 to co?
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2009-10-29 16:21:51 +0100, "Karambol" <k...@g...pl> said:
> Nie wiem co to za goscie zMattighofen ale moze to i dobrze bo kompromitacja..
ROTFL! ;-)
http://en.wikipedia.org/wiki/Mattighofen
I szukaj co się tam znajduje ;-)
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco