  • 31. Data: 2009-10-29 14:32:04
    Temat: Re: jesli nie DRZ400 to co?
    Od: "kabat" <s...@o...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hcc79o$dtc$...@i...gazeta.pl...

    > Mniej więcej tak właśnie robię.

    > No jakoś go trzeba stamtąd spuścić, pewnie po to zrobili dodatkowy korek
    > spustowy nad filtrem (jeśli akurat ktoś nie wymienia, choć w nowszych jest
    > pod gniazdem filtra, więc i tak go trzeba odkręcić).

    > Może błędnie, ale przedewszystkim wierzę w to, co w serwisówce. Jeśli masz
    > jakieś dodatkowe ciekawe informacje, to chętnie przeczytam.

    > Nie, mam podwójny obieg.

    > No. Można szpecjalnym toolsem z katalogu KTMa lub zrobić dziurę w korku od
    > butelki oleju, wsadzić w nią wężyk i tak nalewać odmierzoną ilość, bo
> [...]

    Jaki masz cel w kwestionowaniu rzeczy oczywistych? robisz cos zle i
    twierdzisz ze robisz dobrze bo to Ty robisz, tak ma to rozumieć?? Rób sobie
    jak chcesz , wkoncu to Twoj sprzet. Servisowke sobie poczytaj taka w ktorej
    jest pokazane jak sie odpowietrza rame bo chyab masz jakas badziewna, dla
    tych co lubia zacierac walki rozrzadu.

    --
    pozdro
    KTM 640 Enduro

  • 32. Data: 2009-10-29 14:44:39
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-29 15:32:04 +0100, "kabat" <s...@o...pl> said:

    > Jaki masz cel w kwestionowaniu rzeczy oczywistych?

    Oczywistych dla kogoś poza Tobą?

    > robisz cos zle i twierdzisz ze robisz dobrze bo to Ty robisz, tak ma
    > to rozumieć??

    Nie, robie źle, podobnie jak parę serwisów, które tak jak ja kierują
    się tym, co producent umieścił w napisanej przez siebie serwisówce. Ale
    skoro Ty wiesz lepiej od gości z Mattighofen, to szacun chłopie. Bądź
    tylko łaskaw podzielić się swoją wiedzą, najlepiej podając jej źródła.

    > Rób sobie jak chcesz , wkoncu to Twoj sprzet. Servisowke sobie poczytaj
    > taka w ktorej jest pokazane jak sie odpowietrza rame bo chyab masz
    > jakas badziewna, dla tych co lubia zacierac walki rozrzadu.

    Firmowaną przez KTM, ale w końcu co oni się tam znają...

    PS Pod linkiem wycinek serwisówki opisujący zmianę oleju. Ja tam słowa
    o odpowietrzaniu nie widzę, ale może się mi tylko na oczy rzuciło?

    http://w989.wrzuta.pl/plik/1DQ75oWibRS/pages_from_l_
    c_4-motor-1998_2003

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
    und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 33. Data: 2009-10-29 15:00:47
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 29 Paź, 15:44, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:

    > PS Pod linkiem wycinek serwisówki opisujący zmianę oleju. Ja tam słowa
    > o odpowietrzaniu nie widzę, ale może się mi tylko na oczy rzuciło?

> [...]
    Ja się nie znam ale z ciekawości popatrzyłem i:
    "
    NOTE: For improved cooling of the engine oil, the front tube of the
    frame was integrated into the oil circuit.Thus, when you change the
    oil,
    you also have to drain the engine oil from the front tube and *bleed
    the
    oil system*.
    *If the oil system is not bled at all or bled insufficiently, the
    bearings of
    the engine will not get enough lubrication, which in turn may result
    in
    engine failure.*
    "

    Później:
    "IF THE ENGINE OIL HAS BEEN DRAINED FROM THE FRONT PIPE OF THE FRAME,
    YOU
    MUST BLEED THE OIL SYSTEM!"

    Wizyta u okulisty się kłania?

    --
    Artur
    Zygzak 12

  • 34. Data: 2009-10-29 15:11:49
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-29 16:00:47 +0100, Artur Zabroński <a...@g...com> said:

> [...]
    > "
    >
    > Później:
    > "IF THE ENGINE OIL HAS BEEN DRAINED FROM THE FRONT PIPE OF THE FRAME,

    Być może. A później następuje zatrważający opis owego "bleedowania":

    - Remove the plug 7 next to the steering head and use a
    lubricatingsyringe 8 (see special tools) to fill the front pipe with
    approx. 0.6 lengine oil. Add oil until it begins to emerge at bore B.
    - Mount the plug, using a new seal ring.

    Prawda że porównywalne z np. odpowietrzaniem hampli?

  • 35. Data: 2009-10-29 15:20:51
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 29 Paź, 16:11, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:

    > Byae mo?e. A pó 1/4 niej nastepuje zatrwa?aj?cy opis owego "bleedowania":

    No dobra ale napisałeś "Ja tam słowa o odpowietrzaniu nie widzę" a
    jest napisane nawet jako warning i wielkimi literami :-)
> [...]
    > - Mount the plug, using a new seal ring.
    >
    > Prawda ?e porównywalne z np. odpowietrzaniem hampli?

    No jakieś to odpowietrzanie jest, chyba nie zaprzeczysz? Hampli też
    nie odpowietrzasz? Owszem można ale czy to dobre to raczej nie.

    U mnie olej spuszcza się dwoma śrubami i średnio byłem zadowolony jak
    mi przy zmianie spuścili jedną a z drugiej wylewa się co najmniej
    jeszcze 200-300ml oleju. Owszem w serwisówkach czasem przesadzają (tu
    wymienić uszczelkę, czy tam podkładkę) ale po coś zrobili drugą śrubę
    spustową.

    --
    Artur
    Zygzak 12

  • 36. Data: 2009-10-29 15:21:51
    Od: "Karambol" <k...@g...pl>

    "IF THE ENGINE OIL HAS BEEN DRAINED FROM THE FRONT PIPE OF THE FRAME,
    YOU
    MUST BLEED THE OIL SYSTEM!"

    Przeciez jest napisane jak BYK, ze trzeba odpowietrzyc. To jest w dodatkubezwgledny
    warunek aby gora silnika byla wogole smarowana. Jesli tego niezrobisz skracasz
    zywotnosc silnika kilkadziesiat razy.Samo wtloczenie przy pomocy wezyka oleju do ramy
    nic nie daje.Co wiecej wcale nie trzeba tego robic, wystarczy wlac calosc oleju
    (czyli te2L) prosto do silnika. Pozniej odpalasz motocykl (sroba odpowietrzajaca
    ugory ramy odkrenona) i czekasz az olej wyplynie przez ten otwor. Wylaczaszsilnik,
    wkrecasz srobe w rame i dopiero mozesz powiedziec ze zrobiles todobrze.Kazdy spec to
    partoli i uwaza ze robi dobrze. Nie wiem co to za goscie zMattighofen ale moze to i
    dobrze bo kompromitacja...--KarambolKTM LC4 620
    EGS-Ehttp://pl.youtube.com/user/MarcinKabathttp://pl
    .youtube.com/user/luckykabatplhttp://club.roadlook.p
    l/Karambol/mitsubishi-galant.html

  • 37. Data: 2009-10-29 15:30:11
    Od: "Karambol" <k...@g...pl>

    Ja mam dwie servisowki, jedna po polsku druga niemiecko/angielska (dostalem
    ja razem z motocyklem). W obu wymiana oleju jest przedstawiona inaczej. W
    tej od mojego moto jest napisane tak jak piwsalem wyzej - wlac calosc oleju
    do silnika, odpalic i czekac az wyplynie przez otwor u gory ramy. W tej
    drugiej jest napisane, zeby wtloczyc w rame 0.6L a do silnika wlac 1.3 i
    dopiero odpowietrzyc. Mysle ze to piwrsze rozwiazanie jest prostrze.

  • 38. Data: 2009-10-29 16:00:04
    Od: "tomek" <t...@v...pl>

    "de Fresz" <d...@n...o2.pl> wrote in message
    > On 2009-10-28 18:29:18 +0100, "tomek" <t...@v...pl> said:
    >
    > Adventure od "zwykłej" LC4 różni się owiewką, większym bakiem, bodaj
    > mocniejszym altkiem, bagażnikiem i to zdaje się tyle różnic. Za to
    > zazwyczaj kosztuje ze 20-30% więcej od podobnych roczników wersji enduro.

    Czyli jednka intuicje dotyczace ceny mialem dobre tylko sadzilem, ze roznice
    sa jednak wieksze i tkwia glebiej, jakies inne przelozenia, walki itp. Chyba
    zasugerowalem sie roznicami w wersjach DRZ.
    Dziekuje wszystkim, ktorze dorzucili swoje uwagi do tego watku, przynajmniej
    juz wiem czego NIE szukac.

    Tomek

  • 39. Data: 2009-10-29 16:29:41
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-10-29 16:20:51 +0100, Artur Zabroński <a...@g...com> said:

    > No jakieA› to odpowietrzanie jest, chyba nie zaprzeczysz?

    Wiesz, jeśli ktoś operację wlania oleju do ramy aż się uleje, chce
    sobie nazywać super-specjalistycznym-odpowietrzaniem, to proszę bardzo.
    Dla mnie jest to po prostu wlanie ileju pod korek. Zero magii, żadnej
    głębokiej filozofii.

    > Hampli teA nie odpowietrzasz?

    A gdzieś coś takiego stwierdziłem? Dostrzegasz jednak pewną różnicę
    komplikacji procesu odpowietrzenia hamulca, a tego co powyżej?

  • 40. Data: 2009-10-29 16:32:20
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-10-29 16:21:51 +0100, "Karambol" <k...@g...pl> said:

    > Nie wiem co to za goscie zMattighofen ale moze to i dobrze bo kompromitacja..

    ROTFL! ;-)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mattighofen

    I szukaj co się tam znajduje ;-)